Gå til innhold

Avrusning/behandlingsklinikker

Fremhevede innlegg

Skrevet

Noen som har en god oversikt eller anbefaling av klinikker man kan legges inn på ifb med alkoholisme? Steder man ikke trenger henvisning i første omgang..

syns det er vanskelig å finne oversikt

Anonymkode: 50e1b...e18

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenker du på akuttinstitusjoner eller langtidsbehandling? Jeg vil tro man trenger henvisning til behandlingsklinikker. 

Anonymkode: d53e6...17b

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tenker du på akuttinstitusjoner eller langtidsbehandling? Jeg vil tro man trenger henvisning til behandlingsklinikker. 

Mer langtid ja, men tenkte sånne uten henvisning da de sikkert ikke har ventetid slik offentlige har? 

Skrevet

Ruspoliklinikken på sykehus. Da jeg ble lagt inn for brudd i ankel, tok jeg opp mine alkohol problematikk og fikk sånn tinamin for abstinenser i skinka. Og oppfølging av ruspsykolog og videre henvisning til poliklinikken Linde.  Tinaminen fungerte godt på meg, utskrevet etter operasjon (onsdsg) idag. Ikke hatt alkohol sug. Eller rørt en dråpe. Tok noen dager med abstinenser, og vært "på" flaska i i lang lang tid. Så opplevde dette som grei "avrusning" i første omgang. 

Anonymkode: 590e1...b14

Skrevet

Vet at Vangseter er privat, Borgestadklinikken, Heimveg. Er ikke sikker på om Alfa er privat eller offentlig. Det finnes mange. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Mer langtid ja, men tenkte sånne uten henvisning da de sikkert ikke har ventetid slik offentlige har? 

Koster deretter også, dyrt å bruke private.. Ikke sikkert ventetiden er lengre på offentlige sykehus og klinikker :ac:

Skrevet

Vet om en som fikk ganske kjapt plass på Trasop-klinikken. Den er offentlig da, og i Oslo. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vet om en som fikk ganske kjapt plass på Trasop-klinikken. Den er offentlig da, og i Oslo. 

Tror man må på avrusning på sykehus først... Hørt av en venn:jolie:

Skrevet

Frittbehandlingsvalg.no gir god oversikt av de offentlige tilbudene. Der står det også oversikt over ventetider. Nødvendig med henvisning. Gratis, hvis du får innvilget rett til  nødvendig helsehjelp. Hvis man får plass er det vanlig med avrusning først dersom behov, men henvisning til dette kan man få hjelp til senere i prosessen.

Private behandlingstilbud må i hovedsak bekostes selv. Dette er selvstendige bedrifter som ikke koordineres/kvalitetssikres av det offentlige, og de har ingenting å tjene på å samle seg på én enkelt nettside el.l, de er konkurrende virksomheter.

Anonymkode: 7de2b...be9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...