Turid truseløs Skrevet 27. februar 2021 #21 Skrevet 27. februar 2021 Tok første dose astra zeneca på onsdag. Merket ingen bivirkninger med unntak av støl i armen. Tror jeg har sluppet sykt billig høres det ut som. Ikke vond å ta i det hele tatt, som influensavaksinen😊
Twisted87 Skrevet 27. februar 2021 #22 Skrevet 27. februar 2021 Psilocybe skrev (21 timer siden): Samboeren min har fått første dose av Astra Zeneca-vaksinen, siden hun jobber i helsevesenet. Hun er 24 år og har ingen bakenforliggende lidelser. Bivirkninger hun har opplevd foreløpig er bl.a. kramper, hjertebank og smerter i flere kroppsdeler. I tillegg målte hun oksygenmetningen sin til 85%, som er omtrent det samme en KOLS-pasient kan forvente når h*n ligger på dødsleiet. (Normal oksygenmetning er fra ca 97% og oppover.) Lykke til. Hvis det er tilfellet regner jeg hun ble lagt inn. Oksygenmetning på 85 krever sykehusinnleggelse grunnet respirasjonssvikt 5
neon_sun Skrevet 27. februar 2021 #23 Skrevet 27. februar 2021 Tok AstraZeneca i går, har hatt ekstrem hodepine, veldig muskelsmerter og feber opp mot 39 i dag. Angrer uansett ikke, tar det som et tegn på at vaksinen virker.
Hollie321 Skrevet 27. februar 2021 #24 Skrevet 27. februar 2021 Tok den på torsdag, fikk feber rundt 38 grader, kvalme og hodepine. Helt fin i dag
Karve Skrevet 28. februar 2021 #25 Skrevet 28. februar 2021 Fullvaksinert med Pfizer. Syntes ikke bivirkningene var så altfor ille, og de varte kort. Tror nok jeg ville opplevd de samme bivirkningene som verre dersom de varte lengre, men det var absolutt overkommelig. Dose 1, dag 0: Litt øm rundt injeksjonsstedet. Begynte smått å hovne litt opp mot kvelden, men ikke noe voldsomt. Dose 1, dag 1: Hoven i hele overarmen. Venstre overarm minnet mer som Skipper'n sin enn min egen. Hadde ganske vondt i armen og jeg kobler det til hevelsen. Antydning til hodepine deler av dagen. Var veldig trøtt. Hadde også litt ekstrasystoler, men det har jeg fra før av, så jeg er usikker på om det var en bivirkning eller om det bare var tilfeldig at hjertet mitt var bøllete den dagen. Dose 1, dag 2: Følte meg bare litt sliten i venstrearmen. Dose 2, dag 0: Absolutt ingenting. Dose 2, dag 1: Var litt øm i kroppen fra jeg våknet til klokka var ca. 19, hvor det begynte å ta seg opp ganske mye. Føltes ikke helt som verken muskelsmerter eller skjelettsmerter, det var heller en slags rar blanding av de to. Skiftet mellom å være kokvarm og å fryse så fælt at jeg skalv, og det skiftet kjaapt. Frøs som fy i 5 min for så å svette bort i 10 min. Huden var veldig følsom, spesielt på bena, og det var vondt å ha noe annet enn joggebuksa inntil lårene. Dose 2, dag 2: Våknet i god form og har ikke merket noe siden. Samboer fikk første dose med AstraZeneca tidligere i uka og opplevde frostrier som varte fra klokka 22 dag 0 til klokka 16 dag 1. Han påstår at han slet mest med at han syntes fryktelig synd på seg selv.
Charlie Amberson Skrevet 28. februar 2021 #26 Skrevet 28. februar 2021 Min samboer er 47, jobber på sykehus og fikk for en uke siden. Hun hadde "muskelvondt" i ene armen noen timer og så gikk det over. Bare det.
Fremhevede innlegg