Gå til innhold

Aktiv på datingsider under dating

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har hatt 2 dater med en mann fra datingapp, planlegger date nr 3. Vi har i flere uker hatt jevnlig kontakt, og enige om at vi liker hverandre godt så langt. Jeg har sett at han er aktiv på datingappen, endrer bilder og profiltekst. Nå har han i tillegg opprettet profil på en annen app også ( jeg har også profil der, men inaktiv). Er helt ny i gamet, så lurer på om det er naturlig at man fortsetter å være aktiv på datingappene mens man dater? Mulig jeg overkompliserer, men blir usikker på om det er et tegn på at han egentlig ser etter noe bedre.

Anonymkode: 7ac77...e45

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmm, virker ikke positivt dette.

Jeg møtte kjæresten min på et datingnettsted (fetlife), og jeg sluttet å interesserre meg for andre etter at vi møttes. Endret profilteksten min til at jeg ikke søker noe lenger, at jeg har funnet den jeg vil ha, og vi satte oss selv med status i forhold med hverandre.

Ville blitt veldig skuffet om han fremdeles søkte etter andre, det ville jo betydd at han ikke var interessert nok i meg.

Anonymkode: 56f73...f4a

• Liker 2
Skrevet

En ting er om en fortsatt er innom på datingapper, f eks avslutte noen samtaler på ordentlig måte, etc. Men at han bruker energi og tid på å videreutvikle profilen sin og attpåtil registrere seg på en ny tjeneste virker for meg som et veldig dårlig tegn. Sorry 😞

• Liker 3
Skrevet

"Hei,

jeg øsnker ikke treffe deg mer likevel. Ser du er svært aktiv på datingapper. Du får ha lykke til med jakten videre. Dette blir for useriøst for meg..vi snakkes ikke.

Hilsen xxx."

Anonymkode: 1eff0...563

• Liker 4
Skrevet

Berre spør han rett ut! Eg har vore aktiv på sider etter date 1, men ikkje etter ein god 2.date. Ein kan kanskje bli avhengig av dette, og vil teste ut litt meir, og ha det aktivt gåande. Kan også vera at han tenker at det ikkje er eit problem, eller at han rett og slett ikkje ser det som eit problem?

Du kan vera hyggeleg og spørje han under date 3 om de skal legge bort andre, for å undersøke det dykk har saman? Det avtalte me under denne daten. Min profil var aktiv før dette, men ingen chatting pågjekk. 

Skrevet
Fjellmannover190 skrev (3 minutter siden):

Berre spør han rett ut! Eg har vore aktiv på sider etter date 1, men ikkje etter ein god 2.date. Ein kan kanskje bli avhengig av dette, og vil teste ut litt meir, og ha det aktivt gåande. Kan også vera at han tenker at det ikkje er eit problem, eller at han rett og slett ikkje ser det som eit problem?

Du kan vera hyggeleg og spørje han under date 3 om de skal legge bort andre, for å undersøke det dykk har saman? Det avtalte me under denne daten. Min profil var aktiv før dette, men ingen chatting pågjekk. 

Når jeg har datet en som jeg klaffer med? Da er jeg overhodet ikke aktiv på datingsider. Når jeg er blitt kjæreste med en partner slettes alle profilene. Rote rundt med andre samtidig som en dater andre er for meg ikke akseptabelt, da kutter jeg tvert og går videre.  Da er ikke interessen stor nok enkelt og greit.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hmm, virker ikke positivt dette.

Jeg møtte kjæresten min på et datingnettsted (fetlife), og jeg sluttet å interesserre meg for andre etter at vi møttes. Endret profilteksten min til at jeg ikke søker noe lenger, at jeg har funnet den jeg vil ha, og vi satte oss selv med status i forhold med hverandre.

Ville blitt veldig skuffet om han fremdeles søkte etter andre, det ville jo betydd at han ikke var interessert nok i meg.

Anonymkode: 56f73...f4a

Dette er fasit alltid. Det er en bombesikker indikasjon.

• Liker 1
Skrevet
13 minutter siden, Antiviruset said:

Når jeg har datet en som jeg klaffer med? Da er jeg overhodet ikke aktiv på datingsider. Når jeg er blitt kjæreste med en partner slettes alle profilene. Rote rundt med andre samtidig som en dater andre er for meg ikke akseptabelt, da kutter jeg tvert og går videre.  Da er ikke interessen stor nok enkelt og greit.

Derfor er det vel greit å prate om det? Det er også forskjell på korleis date 2 er? No i coronatid, så kan det vera ein tur i parken. Å chatte med andre på datingsider er noko litt anna en å vera fysisk med nokon.

Ein har jo også behov til å seie frå til dei ein eventuelt chatter med. 
Uavhengig av det, så tenker eg at ein kan legge for mykje tyngde på korleis ein opplever ting sjølv, og ikkje kva den andre part tenker om det. 

Skrevet

Syns så tydelig at jeg har lest x antall tråder om at kvinner chatter og dater flere menn samtidig. Antar dermed at det samme er ok for menn.

Eller?

Anonymkode: 44c40...a3a

Skrevet

Hender jeg gjør slikt, men det er aldri fordi jeg ikke er interessert i den jeg dater, men heller at jeg frykter/forventer å bli dumpet eller ghostet, og vil ha noe å falle tilbake på. Etterhvert som jeg blir mer trygg på daten dropper jeg appene, og etterhvert sletter dem.

Anonymkode: f22fb...fde

• Liker 1
Skrevet

Jeg gjør det når han jeg dater a) ikke vil forplikte seg, b) aldri har tid til å snakke og c) ikke tar særlig initiativ til å møtes. Er 100 % monogam mot den jeg dater og eventuelt ligger med. Men orker ikke å legge alle eggene i kurven til en som ikke engang verdsetter meg nok til å slå til skikkelig. 

Anonymkode: ae840...8fa

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...