AnonymBruker Skrevet 26. februar 2021 #1 Del Skrevet 26. februar 2021 Jeg er normal vektig. (64 kilo og 168 høy noe jeg har skjønt er normal vektig) problelet er derfor hovedsakelig midjemålet som er 80cm etter hva jeg har lest betyr det at man er overvektig(har større sansynelighet for sykdommer om man har midjemål over 80cm. hvilken trening er effektiv for å gjøre noe med midjemål? pr dags dato går jeg tur i rask gange ca 2 timer hver dag, og trener 30-60min hjemmesterke(YouTube) 5 ganger i uka. når snøen blir borte tenker jeg komme igang med jogging. har gått ned ca 3 kilo de siste 1.5 mnd etter å ha ligget stabilt på 67 kilo det siste året etter fødsel. Anonymkode: f61df...798 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2021 #2 Del Skrevet 26. februar 2021 Lurer på det samme selv. Er 174 cm høy, veier 64 kg og har for høyt midjemål. Har gått ned en del det siste året, men kun mistet 2 cm rundt magen. Kan egentlig gå ned noe særlig mer uten at jeg blir for tynn på andre steder 🙄 Anonymkode: 07176...a10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2021 #3 Del Skrevet 26. februar 2021 Hmmm.. Jeg har ingen anelse men lurer litt på hvordan du ser ut. Jeg er selv 168, 80 kilo og har midjemål på 90.5... Ut i fra dine tall og konklusjonen din på det så må jeg være helt tragisk.. Anonymkode: 23846...030 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2021 #4 Del Skrevet 26. februar 2021 Samme her. Jeg gidder ikke å tenke på det midjemålet mer. Jeg er som jeg er. Syns det er strengt, og gav meg en dårlig følelse i mange år. Anonymkode: 207a5...759 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2021 #5 Del Skrevet 26. februar 2021 Etter fødsel, er du sikker på at det er bukfedme da? Det er ikke bare magemusklene som ikke er helt tilbake som før? Anonymkode: e41a8...8c3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trening Skrevet 26. februar 2021 #6 Del Skrevet 26. februar 2021 Jeg tror tre ting påvirker midjemålet mest: 1. Hva en spiser 2. Om en trener styrke, spesielt i mage/core området 3. Om totalt kcal inntak (mat) er under forbrukt kcal. Hva en spiser betyr nok mest ift midjemål om en ellers ikke øker vekt. Husk fett er lettere enn muskler, så forskjellen på 2-3 kg fett på midjeområdet kontra 2-3 kg muskler i armer, rygg og bein vil ha mye å si på midjemål, med lik vekt. hva som er viktig og ikke, og om en vil prioritere å spise så sunt er jo opp til hver enkelt. Viktigste er at en er fornøyd slik en er😊 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2021 #7 Del Skrevet 26. februar 2021 Det er ikke noe som heter overvektig midjemål. Har også lest det tallet, men kropper har forskjellige fasonger, og din velt i forhold til høyde høres helt fin ut. Anonymkode: 84abe...108 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2021 #8 Del Skrevet 26. februar 2021 Måler dere på riktig sted? Det skal være 1 cm over navlen https://www.nrk.no/livsstil/slik-maler-du-livvidden-1.7924723 Anonymkode: ebbc5...3e7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2021 #9 Del Skrevet 26. februar 2021 Etter fødsel kan det godt være delvis slappe magemuskler og delvis fett. Noen får aldri helt smal mage igjen. Jeg har selv 3 cm bredere midjemål selv om jeg er like lett som før. Jeg er 167 cm og veier 58 kilo, og bærer mesteparten av fettet på magen. Har gått ned fra 64 og jeg har mistet 10 cm på magen på de 6 kiloene🤪 Anonymkode: fdd7d...bee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2021 #10 Del Skrevet 26. februar 2021 Ta den «superenkle» hyssingtesten til Roede: https://www.roede.com/ta-denne-superenkle-hyssingtesten/ (eller bare del høyden din på to 😉). Det vil jo være forskjell på en kvinne som er 180 høy og en som er 150. I tillegg er det mye annet som kan gjøre magen større enn det bukfettet tilsier. Tidligere graviditet som nevnt og slappe muskler. Lurt å bruke litt skjønn i tillegg. Anonymkode: 9c7cc...939 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2021 #11 Del Skrevet 26. februar 2021 Jeg er undervektig, men med stor mage. Tipper det har noe med overgangsalderen å gjøre. Må ned på en bmi som ikke er sunn for å ha en grei mage. Anonymkode: 79bf1...d10 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SisteGang Skrevet 26. februar 2021 #12 Del Skrevet 26. februar 2021 Dette kalles eplefasong, og er ikke noe å gjøre med. Det går ikke an å punktslanke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2021 #13 Del Skrevet 27. februar 2021 Jeg er 165 og veier 57. Har et midjemål på 83. Har aldri tenkt på meg som overvektig😂. Nei, har aldri vært gravid. Anonymkode: d7634...928 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest DEN NAKNE GARTNER Skrevet 27. februar 2021 #14 Del Skrevet 27. februar 2021 Gi dere.... det er ingenting som heter "overvektig midjemål".... Folk er forskjellige. Slutt å være så pirkete på dere selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2021 #15 Del Skrevet 27. februar 2021 DEN NAKNE GARTNER skrev (45 minutter siden): Gi dere.... det er ingenting som heter "overvektig midjemål".... Folk er forskjellige. Slutt å være så pirkete på dere selv. Det gis jo råd om å heller måle midje enn å se på vekta, og at kvinner helst skal være under 80 cm. Synes ikke det er verken rart eller dumt at folk bryr seg om det. https://www.nrk.no/livsstil/slik-maler-du-livvidden-1.7924723 Anonymkode: 9c7cc...939 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2021 #16 Del Skrevet 27. februar 2021 AnonymBruker skrev (På 26.2.2021 den 8.49): Det er ikke noe som heter overvektig midjemål. Har også lest det tallet, men kropper har forskjellige fasonger, og din velt i forhold til høyde høres helt fin ut. Anonymkode: 84abe...108 Så fint at du vet noe vitenskapen ikke vet da. Ring universitetet. Anonymkode: 2628f...add 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2021 #17 Del Skrevet 27. februar 2021 SisteGang skrev (13 timer siden): Dette kalles eplefasong, og er ikke noe å gjøre med. Det går ikke an å punktslanke. Eplefasong betyr at man har en tendens til å akkumulere fett rundt magen heller enn rumpe og lår. Det skal ikke brukes som en unnskyldning. Legger man ikke på seg fett, får man heller ikke for stor mage, samme hvor mye eple man er av natur. Anonymkode: 2628f...add 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2021 #18 Del Skrevet 27. februar 2021 I tillegg til midjemål kan det være greit å undersøke liv hofte-ratio. Jeg gikk med 5-7 cm ved midjen på en vektnedgang på 10-14 kg. Da brukte jeg også rockering. Det sies også at stress og søvn, insulin og sukker påvirker hvor fettet lagres. Anonymkode: 7e775...e97 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2021 #19 Del Skrevet 27. februar 2021 Her har du en kalkulator: https://nhi.no/skjema-og-kalkulatorer/kalkulatorer/diverse/mh-midje-hofte-indeks/ Anonymkode: 7e775...e97 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2021 #20 Del Skrevet 27. februar 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Eplefasong betyr at man har en tendens til å akkumulere fett rundt magen heller enn rumpe og lår. Det skal ikke brukes som en unnskyldning. Legger man ikke på seg fett, får man heller ikke for stor mage, samme hvor mye eple man er av natur. Anonymkode: 2628f...add Alle kvinner skal ha fett på kroppen, uten det blir man syk. Anonymkode: 3283b...c9b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå