Gå til innhold

Ang. "Gjester" som slenger med leppa

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vi ønsker at alle skal ha tilgang, også de som ikke ønsker å registrere seg med fast brukernavn.

Av de brukerne vi har inne daglig er ca. halvparten gjester. Av disse er det kun et fåtall som oppfører seg dårlig.

Slik situasjonen er pr. i dag ser vi ingen god grunn til å lukke for gjesteposting, men vi vurderer situasjonen fortløpende.

Videoannonse
Annonse
Gjest Bellatrix
Skrevet
Det er også mange registrerte brukere som til stadighet har en guffen tine her inne, men de er unnskyldt fordi de er kjente.

De kan vi velge bort med ignoreringsknappen. Eller la være å åpne tråden hvis vi kjenner igjen nicket til noen som vi vet bare sprer eder og galle.

Skrevet

Registrert eller ikke, det spiller ingen rolle, vi er alle anonyme uansett med mindre vi har kjente her inne som vet hvem vi er.

Det jeg ønsker av gjester som ikke vil registrere seg er at de i hvert fall skriver ett eller annet brukernavn så det går an å skille dem fra hverandre.

I en debatt med flere gjester, er det ikke innmari greit å skille den ene fra den andre og den tredje osv.

Det jeg reagerer på ellers er at de sinteste, mest usaklige og dustete innleggene som oftest skrives av gjester uten navn. Ofte er det dem som klarer å snu en debatt til en persondebatt også, og dette forundrer meg.

Er det mindre oppegående personer som velger å ikke registrere seg, eller er det ofte faste brukere som logger ut fordi de ikke tør å vise "sitt sanne ansikt", so to speak?

Og rent personlig er mitt problem at jeg skjærer alle gjester over én kam, fordi jeg ser dem som én person. Personen som heter Gjest - uregistrert.

Skrevet

Jeg er ganske fersk her på forumet, men allerede så føler jeg meg litt"uglesett" fordi jeg VELGER å ikke registrere meg. Jeg er ikke superaktiv bruker, men synes det er koselig å stikke innom av og til nå som jeg har funnet denne siden.

Og ja, det virker som om de registrerte brukerene slipper unna med mye mere enn de uregistrerte. Men vil dere ikke ha oss her som gjester, så er det jo greit, da kan heller dere bytte forum til en plass hvor man bare slipper inn vist man er registrert? Så kan vi gjester få ha dette forumet som det den er ment til, et forum for ALLE!!!

Skrevet

Hvorfor ikke registrere deg, da gjest? Du trenger ikke å bli superaktiv bruker for det.

Jeg er enig med Mysan, som sier det er vanskelig å skille alle gjester fra hverandre i en debatt.

Skrevet
Hvorfor ikke registrere deg, da gjest?
Fordi h*n har valgt å ikke være registrert.
Skrevet

Og rent personlig er mitt problem at jeg skjærer alle gjester over én kam, fordi jeg ser dem som én person. Personen som heter Gjest - uregistrert.

Både gjester med navn og de uten navn?

Skrevet

Quoten ble borte, men jeg ville bare si jeg forstod at han har valgt å ikke være registrert...

Skrevet
Både gjester med navn og de uten navn?

nei jamsi, du har gitt deg selv et navn, deg kan jeg skille fra røkla. Du er en person i stedet for en uregistrert gjest. Hvis jeg nå går inn i en debatt med deg og fire andre gjester som velger å ikke ha et navn, så vet jeg i hvertfall at du er deg, og vil ikke skjelle deg ut for ett eller annet som en av de andre gjestene har sagt.

Skrevet

Jeg har ikke noe problem med at enkelte velger å være gjest, men som flere her sier, så er det ikke alltid lett å skille gjest fra gjest. Det hadde vært fint om gjestene valgte et kallenick som de brukte i en debatt, da hadde det vært enklere å skjønne hvem som skriver hva ;)

Gjest filosofia
Skrevet

Slik som meg! Jeg er fast gjest kan man si... :ler: Grunnen til det; mange faste brukere har en viss profil her inne og ødelegger ved å være klysete rett og slett. Og jeg tror også at mange "gjester" er faste som logger ut når det passer, heller enn å ødelegge imaget sitt...

Det er sånn hersketeknikk med å huske ting folk har sagt før, og dra det frem og ut av sammenheng for å trøkke ned noen når det passer. Helst da når man ikke har samme mening om noe som dem selv. Derfor ønsker ikke jeg å være mer "kjent" enn fast gjest.

Ikke noe hyggelig for KG å bli oppfatta sånn for ellers er det mange interessante temaer og seriøse diskusjoner her.

Gjest TomKrus
Skrevet
Jeg har ikke noe problem med at enkelte velger å være gjest, men som flere her sier, så er det ikke alltid lett å skille gjest fra gjest. Det hadde vært fint om gjestene valgte et kallenick som de brukte i en debatt, da hadde det vært enklere å skjønne hvem som skriver hva ;)

Forstår du ikke innlegget fordi innlegger ikke har et navn, så er innlegget ikke verdt å svare på.

Det interessante er ikke hvem som skriver hva, men hva som skrives.

Skrevet
Forstår du ikke innlegget fordi innlegger ikke har et navn, så er innlegget ikke verdt å svare på.

Det interessante er ikke hvem som skriver hva, men hva som skrives.

Det er jo ikke der problemet ligger, Tom. Problemet ligger at flere gjester kan mene forskjellige ting, noen av dem slenger med leppa, og så får alle de andre skylda, fordi man ikke vet hvem som er hvem av dem, og like gjerne antar at alle gjestene er én person. jeg ser på gjester som én person, nemlig han som heter gjest, og som av og til kan være skikkelig usaklig, meningsløs og kranglete/sytete.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...