Gå til innhold

Ang. "Gjester" som slenger med leppa

Fremhevede innlegg

Skrevet
Hvorfor er ikke advarslene synlig for alle? Kanskje noen hadde skjerpet seg litt da...?

Det var jo også en teori.

Videoannonse
Annonse
Gjest Violetta
Skrevet
Jepp! Plutselig en dag kan gjesteposting her på KG være historie. Foreløpig endrer vi ikke på noe, men mye avhenger av gjestene selv.  ;)

Tidligere i en diskusjon rundt gjester her kom det opp et forslag om at faste brukere kan ha en mulighet til å logge seg ut for å skrive ett enkelt innlegg uten å bli gjenkjent. Synes det var et utrolig godt forslag, som så ut til å drukne litt i den diskusjonen! Dette kan jo være et alternativ dersom det vurderes å utelukke muligheten for vanlige gjester.

Grunnen til at enkelte velger å være gjester er jo at de vil komme med ting som de ikke vil bli heftet med siden, eller som de synes det er pinlig å spørre om. Og tenker jeg ikke på de innleggene der de slenger med kjeften, for jeg ser for meg en løsning der bare moderatorer kan se hvem brukeren er... ;)

Skrevet
Hvorfor er ikke advarslene synlig for alle? Kanskje noen hadde skjerpet seg litt da...?

Tex, dersom vi fant grunn til å gi deg en advarsel, hvordan ville du likt at alle kunne se det?

;)

Skrevet

Jeg hadde syntes det var helt ok jeg. Går ut fra at man ville fått et par kommentarer/advarsler/trusler før en advarsel ble synlig på skalaen.

Gjest Violetta
Skrevet
Jeg hadde syntes det var helt ok jeg. Går ut fra at man ville fått et par kommentarer/advarsler/trusler før en advarsel ble synlig på skalaen.

Samme her. Om man følger reglene får man jo ikke noen advarsel, regner jeg med.

Skrevet
Tex, dersom vi fant grunn til å gi deg en advarsel, hvordan ville du likt at alle kunne se det?

;)

Du må tenke preventivt, min kjære Hege ;)

Om alle visste det på forhånd, slik man vet at man får prikker i førerkortet hvis man ikke holder seg til reglene, var det ingen som kunne klage etterpå.

Skrevet
Du må tenke preventivt, min kjære Hege ;)

Om alle visste det på forhånd, slik man vet at man får prikker i førerkortet hvis man ikke holder seg til reglene, var det ingen som kunne klage etterpå.

Mulig, men vi gjør det ikke på den måten.

Enig med Tex her

Jeg er ikke enig. Det handler om at vi ikke henger ut brukere. ;)

Skrevet

Skjønner det, men noe bør jo gjøres det er jo alle enige om

Gjest LoisLane
Skrevet

Er det ikke så enkelt som at alle skjerper seg og er hyggelige mot andre?

Skrevet
Er det ikke så enkelt som at alle skjerper seg og er hyggelige mot andre?

Henger meg på denne! Skal (prøve å) bli flinkere til å ikke være krass! Takk for påminnelsen LoisLane!

Forøvrig tror jeg tråder som denne kan være nyttige - vi er nok ikke alle like snille bestandig og det har ingenting med å ikke kunne si hva man mener å gjøre. Det har noe å gjøre med hvordan man sier det og bruken av smil i innlegg.

Skrevet

Mulig jeg tar feil, men har vi ikke generelt blitt flinkere til å overse sleivete gjesteinnlegg? Jeg synes at slike innlegg oftere enn før blir stående uten kommentar.

Jeg vet det er vanskelig enkelte ganger, men hvis vi klarer å ignorere gjesteidioti, så blir det kanskje mindre av det?

Gjest SumoBryter
Skrevet (endret)

Jeg innrømmer har vært gjest et par ganger, enten ved uhell fordi jeg ble avlogget og ikke gadd å si i fra eller for å lage et poeng.... Men har ikke slengt dritt så vidt jeg vet, men hadde det vært meg hadde jeg satt pris på en PM fra en moderator.

Endret av SumoBryter
Skrevet

nei er du gæren eller? de skal sperre IP adressen. Samme for meg som låner wireless av naboen

• 1 måned senere...
Skrevet
Jepp! Plutselig en dag kan gjesteposting her på KG være historie. Foreløpig endrer vi ikke på noe, men mye avhenger av gjestene selv.  ;)

Eg sys det begynner å nærme seg tid for å revurdere dette....

Gjest Bøllefrøet
Skrevet

Det som jeg syns kanskje kan være en god idé er å ha en egen del på forumet der man kan poste som anonym bruker (der kan man poste det man evt syns er flaut). Sånn har jeg hvertfall sett at et annet forum gjør det, og syns det var en god idé.. Jeg er ganske lei av alle disse gjestene som slenger dritt jeg også.. Er ikke så koselig for de som faktisk sliter med et problem å få høre at de bare er "teite" o.l.

Skrevet

Jeg syns nesten det er mest drittslenging til og fra inne på "samlivsforumet", jeg.. Der virker det som om folk logger seg ut hele tida for å slenge utrolige mengder dritt.

Og jeg har vel egentlig en ganske sterk mistanke om at de verste ikke er her inne bare som gjester, men er faste brukere som logger seg ut.

Når det gjelder det forumet vil jeg tro at det blir fryktelig vanskelig å skulle nekte gjester inngang, for mange av de som skriver der er i en så sår og vond situasjon at de har behov for å anonymisere seg.

Det er veldig trist med drittslengingen, og jeg skulle av og til ønske at det ikke var tillatt for gjester her inne, men jeg er ikke sikker på om det ville ha hjulpet. Dersom folk her inne signer seg ut for å slenge dritt, er det jo godt tenkelig at flere ville lagd seg "tulleprofiler" bare for å kunne fortsette som før.

Skrevet
Det som jeg syns kanskje kan være en god idé er å ha en egen del på forumet der man kan poste som anonym bruker (der kan man poste det man evt syns er flaut). Sånn har jeg hvertfall sett at et annet forum gjør det, og syns det var en god idé..

Det syns jeg var en veldig lur ide :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...