LadyInRed Skrevet 21. august 2005 #1 Skrevet 21. august 2005 Hei, Leste at det gikk an å ta buss nr 119 fra flyplassen i praha til sentrum. For dere som har prøvd det, var det lett å finne frem? Eller bør vi satse på taxi, som blir mye dyrere????
Hilde Skrevet 21. august 2005 #2 Skrevet 21. august 2005 Vi tok buss 119 fra flyplassen og til en metrostasjon, hvor vi hoppet på en metro som gikk direkte til hotellet. Metronettet i Praha er veldig enkelt. Det er billettautomater for både buss og metro, og de tar ikke sedler, men man kan veksle inne på flyplassen. Automatene har både tsjekkisk og engelsk forklaring. Det var i det store og det hele veldig enkelt, og jeg ville ikke satset på taxi.
Ciara Skrevet 21. august 2005 #3 Skrevet 21. august 2005 Jeg er helt enig med Newt, det er enkelt å ta bussen, så dette blir garantert ikke noe problem for dere
Arwen Skrevet 21. august 2005 #4 Skrevet 21. august 2005 Vi kjørte en sånn liten taxibuss vi, så slapp vi å bytte. Ingen store busser har lov å kjøre innefor sentrum. Tror det kostet ganske lite.
Smørblomsten Skrevet 21. august 2005 #5 Skrevet 21. august 2005 Jeg er helt enig med Newt, det er enkelt å ta bussen, så dette blir garantert ikke noe problem for dere ← ENIG! Vi har brukt vanlig buss og t-bane begge gangene vi var i Praha, NULL problem og MEGET billig (ca 5 kr for hele strekningen!) God tur
LadyInRed Skrevet 22. august 2005 Forfatter #6 Skrevet 22. august 2005 Takk for masse svar- da går vi nok for buss pluss metro for å komme til sentrum
Mona Skrevet 22. august 2005 #7 Skrevet 22. august 2005 Vi tok taxi, men buss er nok mye billigere. Vær i det hele tatt obs på taxipriser i Praha, du blir lurt! Takstameter er det beste. (Men fra flyplassen er det fast pris.)
Gjest Gjest Skrevet 28. august 2005 #8 Skrevet 28. august 2005 Vi tok en taxi, og tilfeldigvis var det en fremmed person med oss også. Han skullet il et annet hotell, men vi delte det hele på antall personer. Det var både billig og praktisk. Mye mer lettvint ennå drasse med seg bagasjen på metroen. Der må en nemlig passe godt på verdisakene...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå