Gå til innhold

Benedicte Haugaard

LinnPinnSukkerspin

Anbefalte innlegg

Pippi Lotta skrev (3 minutter siden):

Jeg aner ikke hva som skjede med dateren på noen båt. Jeg komenterte det at hun hade virket som om hun hadde "ful fest", det er faktisk mulig å ha det gøy uten alkohol.....

Jeg er enig i at det er mulig å ha det gøy uten alkohol. Men å bruke Benedicte i den sammenhengen vil ha motsatt effekt.

Hun låste datteren inn i båten og dro på fest, og viste fest og alkohol i stor skala. Det er ikke mer å si om det og det alene burde være nok.

Samtidig er det verdt å nevne at influensere generelt bør tenke seg om når de eksponerer dagliglivet sitt. Som for eks Benedicte som aldri går av veien for å vise fest og alkohol om hun får mulighet til det. Og jo mer alkohol jo mer morro. Det er det bildet hun gir.

Da vil det fort bli naturlig å tenke at når hun ikke drikker lenger når hun normalt ville gjort det, og eksponert det, så tenker en at det er en grunn til det. For eks graviditet.

Det er helt naturlig å tenke det. Ikke bruk dette som et argument for å snakke om ukultur rundt skam rundt graviditet. Spesielt ikke med Benedicte i front. Det hører ikke sammen.

• Liker 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Pippi Lotta skrev (13 minutter siden):

Jeg aner ikke hva som skjede med dateren på noen båt. Jeg komenterte det at hun hade virket som om hun hadde "ful fest", det er faktisk mulig å ha det gøy uten alkohol.....

Selvsagt er det mulig å ha det gøy uten å være full. Men, tror du hun lagde de snappene for å vise det, at hun ikke var full - eller var det for å indikere at det var «full fest». F eks er det ikke lov etter reklameloven å vise et vinglass i en reklame, selv om det alkoholfritt i glasset (med mindre det er direkte reklame for f eks Farris, regner jeg med). Fordi det gir assosiasjoner til alkohol.

På samme måte er det tåpelig å oppføre seg som om man er full, hoie og feste - og etterpå være snurt (etter at det har kommet kritikk angående det å forlate et barn alene, innelåst i en båt) over at folk trodde hun var på fest (og beruset).

Endret av Andrea59
Skrivefeil
  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pippi Lotta skrev (14 minutter siden):

Endret av Andrea59
Ipad hengte seg opp, dobbeltpost
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pippi Lotta skrev (12 minutter siden):

Endret av Andrea59
Ipad hengte seg opp, dobbeltpost
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Margit777 skrev (14 timer siden):

Men, dette er nordmenn, helt annen alkokultur, blir ikke automatisk spansk når man flytter til Spania.. 

At det er vanlig i Spania gjør det dessuten ikke greit. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

tøttaa skrev (4 timer siden):

Griller de en...babygris? 

Mhm, ikke så unormalt i Spania det, men ofte er det vel mer sånn at de griller den på kull og med grillspyd gjennom på «grisefest»

Endret av Tessa12
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tøttaa
Tessa12 skrev (3 minutter siden):

Mhm, ikke så unormalt i Spania det, men ofte er det vel mer sånn at de griller den på kull og led grillspyd gjennom på «grisefest»

Sorry men det er ikke normalt i min verden altså. Vet godt at folk over hele verden gjør det, men trodde nordmenn visste bedre faktisk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tøttaa skrev (14 minutter siden):

Griller de en...babygris? 

Spedgris 🙂 Helt vanlig her å kjøpes hos slakteren.  I Norge er man jo mer vant til oppdelt gris så skjønner du reagerer.  

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tøttaa
Notthatbad skrev (4 timer siden):

Spedgris 🙂 Helt vanlig her å kjøpes hos slakteren.  I Norge er man jo mer vant til oppdelt gris så skjønner du reagerer.  

Er ikke det at grisen var hel jeg reagerer på, men at den rett og slett var en baby. Jeg forstår ikke at folk synes det er OK.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tøttaa skrev (42 minutter siden):

Er ikke det at grisen var hel jeg reagerer på, men at den rett og slett var en baby. Jeg forstår ikke at folk synes det er OK.

Du spiser ikke lam heller da eller?  De er ikke så gamle når de slaktes de heller. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tøttaa
veslemy2006 skrev (30 minutter siden):

Du spiser ikke lam heller da eller?  De er ikke så gamle når de slaktes de heller. 

Det er helt riktig. Ikke kalv heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tøttaa skrev (11 timer siden):

Det er vel bedre at grisen dør som baby, enn at den må leve et tragisk liv i påvente av slakt?

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

tøttaa skrev (12 timer siden):

Det er helt riktig. Ikke kalv heller.

Ikke kylling heller?? 

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

veslemy2006 skrev (14 timer siden):

Lammene får ihvertfall en hel sommer ute på beite før de slaktes når de er rundt et halvt år gammel. Det er samme alder som slaktegris.

Pattegris (ligger i navnet, de dier fortsatt mor) slaktes mellom 2-6 ukers alder. 

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

K_mb skrev (20 minutter siden):

Lammene får ihvertfall en hel sommer ute på beite før de slaktes når de er rundt et halvt år gammel. Det er samme alder som slaktegris.

Pattegris (ligger i navnet, de dier fortsatt mor) slaktes mellom 2-6 ukers alder. 

Det er jeg fullstendig klar over. Men hun synes jo det var så ille at det var en baby gris. Så bare spurte. hun spiser jo ikke kalv heller og sikkert ikke kylling. En kylling slaktes når den er mellom 25 -29 dager.  Pattegris er  mere vanlig enn hva folk tror.  Jobbet som kokk i 25 år. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

veslemy2006 skrev (1 time siden):

Det er jeg fullstendig klar over. Men hun synes jo det var så ille at det var en baby gris. Så bare spurte. hun spiser jo ikke kalv heller og sikkert ikke kylling. En kylling slaktes når den er mellom 25 -29 dager.  Pattegris er  mere vanlig enn hva folk tror.  Jobbet som kokk i 25 år. 

Hun er nok vegetarianer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva SÅ om de grilla en pattegris? Herregud. 😂 Det er ikke uvanlig, det er ikke ulovlig. Om du ikke vil spise det, nei så lar du være.

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lar meg stadig forundre (og forargre) over at at grunder-kvinne som har laget et proff-influencer kurs hvor hun liksom skal lære andre å bli influencere - også eksponerer hun barna sine så ekstremt mye!!!! Altså- hvor proff fremstår du da? I 2024? Det er liksom sinnsyk barne-eksponering, kvitteringer fra alt hun betaler (??? Hva er egentlig poenget med det) og veldig mye «skryting» av at de bor i Spania…….. særdeles profft 🙄

• Liker 4
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henriktroy er på å harselerer med hvordan hun skryter og snakker seg selv opp, der hun sitter i sin luksusvilla. For de er jo tross helt helt vanlig mennesker.. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...