Gå til innhold

Benedicte Haugaard

Anbefalte innlegg

Skrevet
Stargaze skrev (3 timer siden):

Ja, og hvordan står det egentlig til i disse 5 selskapene hun skryter sånn sv? Ikke noe særlig engasjement insta på contencloud.no eller influencerpro.no.

Vitner ikke om veldig stor suksess akkurat.

Men, det er MANGE som gjør det bra og tjener mye penger. Men de fleste er ikke så smakløse og skrytete som henne

«Vi har dager akkurat som dere andre» Dere andre?  Det er mange som hsr hus i Spania, hytte på sørlandet/fjellet, båt etc. men de fleste er fiskre og trenger ikke vise hele verden. 
Hun opphøyer seg selv noe så sykt og tror hun er unik..

Sannheten er at om hun hadde lagt ned arbeidet hadde ingen merket det. Så lite viktig er det hun gjør.

Skryt er aldri sjarmerende men ganske typisk for nyrike sjøldiggere.

Nettopp. Ingen av influencerne gjør jobb som er samfunnsviktig. Om alle de «store» norske la ned i morgen, ville ingenting gått i stå. Bortsett fra inntektene deres. 

• Liker 12
  • Nyttig 3
Skrevet
Kollontaj skrev (17 timer siden):

Nettopp. Ingen av influencerne gjør jobb som er samfunnsviktig. Om alle de «store» norske la ned i morgen, ville ingenting gått i stå. Bortsett fra inntektene deres. 

Og hun her driver og lager kurs for å skape flere av den slags unyttige skikkelser…eller i alle fall å la andre tro at de kan leve av den slags.

• Liker 1
Skrevet
Andrea59 skrev (1 time siden):

Og hun her driver og lager kurs for å skape flere av den slags unyttige skikkelser…eller i alle fall å la andre tro at de kan leve av den slags.

Hadde knapt hørt om henne før H.Troy la ut innlegget hennes. Umiddelbar reaksjon etter å ha kikket på kontoen hennes på IG: lyser ikke akkurat tillitsvekkende. 😆

• Liker 7
Skrevet

Merkelig og legge ned en nettside/plattform som de selv sier er en suksess i 6 mnd for å oppdatere til ny versjon. Det burde jo ha blitt jobbet med før denne beta versjonen hadde gått ut. Det ville i hvert fall en seriøs bedrift gjort. (Content cloud)  

Lurer på hva som skjedde med eiendoms firmaet? Og hvorfor hun ikke snakker om det. Hun som skal hjelpe andre inn i denne business og influencer type jobb burde snakke om nedturene og utfordringene også. Fikk med meg at hun som skulle jobbe med BH i dette firmaet ble syk men et «seriøst» firma burde ikke gå under av den grunn. 

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet

Hjelpe meg, så mye selvskryt har jeg sjelden sett, veldig dårlig skjult også. Jeg har vært lite inne på hennes kanaler, men av det jeg har sett virker hun lite hyggelig. Og har hun egentlig så mye penger og suksess? Det lille jeg har sett virker ekstremt mye fasade og en som prøver å vise et bildet av et liv som ikke stemmer så bra med virkeligheten. 

• Liker 12
  • Nyttig 2
Skrevet
Kollontaj skrev (19 timer siden):

Screenshot_20250701_093114_Facebook.jpg

• Liker 1
Skrevet
Mellion skrev (1 time siden):

Merkelig og legge ned en nettside/plattform som de selv sier er en suksess i 6 mnd for å oppdatere til ny versjon. Det burde jo ha blitt jobbet med før denne beta versjonen hadde gått ut. Det ville i hvert fall en seriøs bedrift gjort. (Content cloud)  

Lurer på hva som skjedde med eiendoms firmaet? Og hvorfor hun ikke snakker om det. Hun som skal hjelpe andre inn i denne business og influencer type jobb burde snakke om nedturene og utfordringene også. Fikk med meg at hun som skulle jobbe med BH i dette firmaet ble syk men et «seriøst» firma burde ikke gå under av den grunn. 

Dette er et bra og viktig poeng. Litt gjennomsiktighet hadde gjort ting mer troverdig og gjenkjennbart. Jeg skal ikke skryte på meg å ha sett alt hun har lagt ut, og kanskje hun snakker mer om slike ting i kursene sine, men hun får det til å fremstå som at man bare kan manifestere seg til det man ønsker, noe som bare stemmer til en viss (og begrenset) grad. 

De aller færreste av oss tjener oss søkkrike, alle kan ikke bli influencere (takk gud), eller drive et slags firma der partneren er ansatt og tilsynelatende tjene helt hinsides….. det hjelper ikke samme hva man manifesterer. De fleste av oss har store, urealistiske drømmer, men det blir liksom med det, og det er greit. 

Men, Benedicte viser frem en livsstil og en økonomi ingen helt skjønner hvor hun får fra, det er så vagt……

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Kan noen fortelle denne dama at naturen ser penere ut UTEN filter? Med det filteret hun brukte så det bare tørt og dystert ut. Men hun ble brunere da. 

Skrevet

Foresten. Kan koen her forklare meg hvordan hun ble kjent? Jeg hørte om henne første gang da NAV skulle begynne å sponse influencerpro, og tenkte at det var en dum greie - skulle de sponset ingluenserkurs så kunne de iallefall velge en med mange følgere. Nå har hun jo en del flere følgere, på den tiden tror jeg hun var på sånn 20 000 hvordan kom hun seg til 20 hadde hun en blogg eller noe?

Skrevet

Hun var også med i et eller annet campingprogram på tv. Desperat etter å få kjendisstatus. 

• Liker 1
Skrevet

Og ja, noen som kan finne ut hva dette meglergreiene går ut på? 

Skrevet
Fenomen skrev (26 minutter siden):

Hva mener hun med at hun har hatt dårlig psykisk helse og vært ”permittert fra jobb”? Ref. https://www.dt.no/influenser-benedicte-haugaard-far-massiv-kritikk-etter-a-ha-delt-fra-baksiden/s/5-57-2656976

Det hun mener er å flytte fokuset bort fra drittsekkoppførselen sin, overdrive noe fra fortiden sin som gjør henne sårbar og gjenkjennelig - som igjen gjør at de som kritiserer henne er de som fremstår som drittsekker.

Og hun er dyktig på det. Men det bare spill.

• Liker 4
  • Nyttig 11
Skrevet
Sammy! skrev (19 timer siden):

Dette er et bra og viktig poeng. Litt gjennomsiktighet hadde gjort ting mer troverdig og gjenkjennbart. Jeg skal ikke skryte på meg å ha sett alt hun har lagt ut, og kanskje hun snakker mer om slike ting i kursene sine, men hun får det til å fremstå som at man bare kan manifestere seg til det man ønsker, noe som bare stemmer til en viss (og begrenset) grad. 

De aller færreste av oss tjener oss søkkrike, alle kan ikke bli influencere (takk gud), eller drive et slags firma der partneren er ansatt og tilsynelatende tjene helt hinsides….. det hjelper ikke samme hva man manifesterer. De fleste av oss har store, urealistiske drømmer, men det blir liksom med det, og det er greit. 

Men, Benedicte viser frem en livsstil og en økonomi ingen helt skjønner hvor hun får fra, det er så vagt……

Til å skulle skape sin egen bekymringsfrie frihet så virker de veldig bunden til å tjene penger for å dekke inn den bekymringsfriheten -så skal det klages over en lav sko hvor mye de jobber og manifesterer for å skaffe seg hus, hytta, båt og luksus , men så vips er det slitsomt også😂 Hva med å være litt mer fornøyd her og nå samt det man har liksom. 

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet

"Jeg har vært åpen om at jeg har hatt en dårlig psykisk helse i det siste og vært permittert fra jobb. At Troy velger å lage en mobbekrig når jeg er på vippepunktet synes jeg er dårlig timing."

såå.. ingen får lov til å røre deg fordi du sliter med noe du ikke har fortalt offentligheten?

Men uansett om du hadde fortalt det så betyr ikke det at du kan gjøre som du vil uten å få konsekvenser eller folk som er uenige med deg på nakken. Offermentaliteten lenge leve 🙄

• Liker 11
  • Nyttig 6
Skrevet

Det må være krevende å ikke klare å bestemme seg for om man er et offer eller en vinner. Det virker som hun vil være begge deler. Offer når hun får kritikk, men samtidig en vinner, og alle er bare misunnelige. Hvis hun ønsket sympati for sine psykiske helseproblemer, så hadde hun fått det om hun faktisk skrev et sårbart og ærlig innlegg om det uten fjas om rot i båten og uferdig funkisbolig. 

• Liker 6
  • Nyttig 13
Skrevet

D.A.R.V.O.

Jeg kom over denne forkortelsen i dag. Utrolig treffende for Benedicte (og andre influensere).

Deny: du misforstod.
Attack: er du dum? - følger du ikke med? - andre likte det!
Reverse Victim and Offender: vet du ikke at jeg sliter psykisk?

https://en.wikipedia.org/wiki/DARVO

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Kjempeliten skrev (42 minutter siden):

Får ikke lest. Noen som kan legge ut sitat?

«– Jeg har vært åpen om at jeg har hatt en dårlig psykisk helse i det siste og vært permittert fra jobb. At Troy velger å lage en mobbekrig når jeg er på vippepunktet synes jeg er dårlig timing.»

• Liker 3
Skrevet (endret)
plomman skrev (1 time siden):

"Jeg har vært åpen om at jeg har hatt en dårlig psykisk helse i det siste og vært permittert fra jobb. At Troy velger å lage en mobbekrig når jeg er på vippepunktet synes jeg er dårlig timing."

såå.. ingen får lov til å røre deg fordi du sliter med noe du ikke har fortalt offentligheten?

Men uansett om du hadde fortalt det så betyr ikke det at du kan gjøre som du vil uten å få konsekvenser eller folk som er uenige med deg på nakken. Offermentaliteten lenge leve 🙄

Og der kom mobbekortet opp.. Typisk denne type mennesker (influencere som ikke tåler kritikk) å innta offerrollen uten evne til å ta selvkritikk ei heller viser hun selvinnsikt av hva hun selv velger å legge ut. Hun fremsto som uspiselig fra før...  Ganske kvalmende denne selvmedlidenheten, og å dra mobbekortet her er en hån mot reelle mobbeofre, men når egoet trumfer alt så evner hun ikke å se hvor arrogant, patetisk og ufyselig hun fremstår. 

Henrik Troy traff blink, ferdig snakka!

Endret av K_mb
  • Liker 7
  • Nyttig 9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...