AnonymBruker Skrevet 25. februar 2021 #1 Skrevet 25. februar 2021 Noen som har prøvd noe reseptfritt på apoteket som hjelper mot prestasjonsangst? Skal ha en muntlig eksamen senere i vår og gruer meg allerede. Jeg for ofte så mye nerver at jeg får hjerneteppe og det ødelegger så mye for meg. Kan jo egentlig det jeg skal si men likevel får jeg altså så mye angst når dagen kommer. Trenger noe som roer med nervene Anonymkode: 2c60e...cdb
Raven.Writingdesk Skrevet 25. februar 2021 #2 Skrevet 25. februar 2021 (endret) Nei, du trenger å lære deg at dette er normalt. Stress og «prestasjonsangst» er normalt. Den beste måten å bearbeide det på er å lære deg selv å kjenne, også minimeres stress og angst for hver gang som du eksponeres for aktiviteten du stresses av. Eksponeringsterapi heter det vel så fint. Det er et seriøst problem idag at normale følelser som kanskje ikke er så koselige, - blir sykeliggjort. Å be legen om benzo fordi man har eksamen er helt blåst, og ingen lege vil skrive ut noe sånt. Selv om du ikke har et problem med rus. Legen ønsker ikke å skape problemet. Fordi det er faktisk en av årsakene til at mange blir rusmisbrukere i den vestlige verden: det kan starte med medisiner skrevet ut av lege. Jeg skjønner at du har det tøft akkurat nå, men du må faktisk bare stå i det. Du bør også se på livet ditt som helhet: stresser du med for mye på en gang? Er kanskje studiet noe du burde ta på deltid ? Er det overhodet riktig studie? Det finnes dessverre mange eksempler på unge som stresser seg sjøl syke. De skal jo ha høyest utdannelse, være best i alt Jobb heller med å akseptere at dette er tøft for deg. Får du bestått så vær stolt. Må du ta igjen prøven så må du det. Det er ikke verdens undergang. Du gjorde ditt beste! Hva er målet ditt egentlig? Hva vil gjøre deg stolt? Vær heller glad for en lav karakter eller å akkurat fått bestått, i kraft av deg selv, - enn å skulle sikte på toppkarakter i kraft av å gå på sterke rusmidler! Endret 25. februar 2021 av Raven.Writingdesk 2
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2021 #3 Skrevet 25. februar 2021 Raven.Writingdesk skrev (17 minutter siden): Nei, du trenger å lære deg at dette er normalt. Stress og «prestasjonsangst» er normalt. Den beste måten å bearbeide det på er å lære deg selv å kjenne, også minimeres stress og angst for hver gang som du eksponeres for aktiviteten du stresses av. Eksponeringsterapi heter det vel så fint. Det er et seriøst problem idag at normale følelser som kanskje ikke er så koselige, - blir sykeliggjort. Å be legen om benzo fordi man har eksamen er helt blåst, og ingen lege vil skrive ut noe sånt. Selv om du ikke har et problem med rus. Legen ønsker ikke å skape problemet. Fordi det er faktisk en av årsakene til at mange blir rusmisbrukere i den vestlige verden: det kan starte med medisiner skrevet ut av lege. Jeg skjønner at du har det tøft akkurat nå, men du må faktisk bare stå i det. Du bør også se på livet ditt som helhet: stresser du med for mye på en gang? Er kanskje studiet noe du burde ta på deltid ? Er det overhodet riktig studie? Det finnes dessverre mange eksempler på unge som stresser seg sjøl syke. De skal jo ha høyest utdannelse, være best i alt Jobb heller med å akseptere at dette er tøft for deg. Får du bestått så vær stolt. Må du ta igjen prøven så må du det. Det er ikke verdens undergang. Du gjorde ditt beste! Hva er målet ditt egentlig? Hva vil gjøre deg stolt? Vær heller glad for en lav karakter eller å akkurat fått bestått, i kraft av deg selv, - enn å skulle sikte på toppkarakter i kraft av å gå på sterke rusmidler! Støtter den 100%! Vil også anbefale at du heller søker opp noen øvelser for å mestre stress og tester ut 10-15 minutter med guidet meditasjon en gang om dagen. Du taper i alle fall ingenting på å prøve. Anonymkode: b6ee2...6c5 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå