AnonymBruker Skrevet 25. februar 2021 #1 Skrevet 25. februar 2021 Noen som har en av disse? https://www.zooplus.no/shop/katt/katteskaler/kattefontene/393490 https://www.dyrekassen.no/petsafe-seaside-drikkefontene-rustfritt-staal?sku=111036&gclid=Cj0KCQiAst2BBhDJARIsAGo2ldWnEbDk0LFc9bhshKJi3Ohqp2_gLWvTJB5LMKwvcg_NZPPLv2n9AfAaAkBbEALw_wcB Jeg leter etter ny drikkefontene til katten. Har slitt ut en, og er på en ny nå, men den nye durer og har høy plaskelyd. Den gamle var ganske bra, men ble fort stygg og satte seg vond lukt, selv om jeg byttet filter ofte. Begge er av plast. Pris spiller Ingen rolle, så lenge både jeg og katten blir fornøyd. Og så er det toalett. Katten går mest ut på do, men synes det er greit å ha en inne. Noen som har smarte løsninger på å unngå sand utover gulvet? Har en matte, men den klarer han å flytte på. Tips mottas med takk. Anonymkode: d336f...81a
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2021 #2 Skrevet 25. februar 2021 Vi bruker denne: https://www.zooplus.no/shop/katt/katteskaler/kattefontene/393544?zootopia_rec=true&cn=initial&si=31&pn=web_pdp&pr=container_2&strategy=51920183&rk=1-20&slot=8&pi=393544&rri=1ead1806-1822-402b-8627-ba31b697d840 Kattene liker den godt, den er lett å rengjøre og lager veldig lite lyd. Anonymkode: f20f9...87d
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2021 #3 Skrevet 25. februar 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Noen som har en av disse? https://www.zooplus.no/shop/katt/katteskaler/kattefontene/393490 https://www.dyrekassen.no/petsafe-seaside-drikkefontene-rustfritt-staal?sku=111036&gclid=Cj0KCQiAst2BBhDJARIsAGo2ldWnEbDk0LFc9bhshKJi3Ohqp2_gLWvTJB5LMKwvcg_NZPPLv2n9AfAaAkBbEALw_wcB Jeg leter etter ny drikkefontene til katten. Har slitt ut en, og er på en ny nå, men den nye durer og har høy plaskelyd. Den gamle var ganske bra, men ble fort stygg og satte seg vond lukt, selv om jeg byttet filter ofte. Begge er av plast. Pris spiller Ingen rolle, så lenge både jeg og katten blir fornøyd. Og så er det toalett. Katten går mest ut på do, men synes det er greit å ha en inne. Noen som har smarte løsninger på å unngå sand utover gulvet? Har en matte, men den klarer han å flytte på. Tips mottas med takk. Anonymkode: d336f...81a Den øverste av disse har en venninne av meg, og hun er veldig fornøyd med den. Anonymkode: 0ba72...48f
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2021 #4 Skrevet 25. februar 2021 For kattedo må du enten ha en med tak og luke i front, eller en av de med inngang oppå med perforeringer slik at kattesanden faller av. Vi har kjøpt Curver fra zooplus. Den har luke i front og et gitter som kan brukes inni kattedoen for å få sand til å falle av potene, eller den kan brukes utenfor. Den ser igrunn ut som et kattebur og kan derfor fint stå i stuen. Har bærehåndtak og boksen med sand kan dras ut i front uten å ta av hele taket hver gang. Og kullfilter for å fjerne lukt. Rengjør gjerne 2 ganger om dagen om katten har brukt den flere ganger. Medfølger spade også. Vi har et teppe under den i front bare for ekstra trygget for å få stoppet kattesanden. Begge disse vil hindre at det kommer sand over alt, som det gjerne gjør med åpne kasser. Husk å ta mål av plassen du planlegger å ha kattedoen slik at du er sikker på at det er plass til den. Anonymkode: a8910...975
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2021 #5 Skrevet 25. februar 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): For kattedo må du enten ha en med tak og luke i front, eller en av de med inngang oppå med perforeringer slik at kattesanden faller av. Vi har kjøpt Curver fra zooplus. Den har luke i front og et gitter som kan brukes inni kattedoen for å få sand til å falle av potene, eller den kan brukes utenfor. Den ser igrunn ut som et kattebur og kan derfor fint stå i stuen. Har bærehåndtak og boksen med sand kan dras ut i front uten å ta av hele taket hver gang. Og kullfilter for å fjerne lukt. Rengjør gjerne 2 ganger om dagen om katten har brukt den flere ganger. Medfølger spade også. Vi har et teppe under den i front bare for ekstra trygget for å få stoppet kattesanden. Begge disse vil hindre at det kommer sand over alt, som det gjerne gjør med åpne kasser. Husk å ta mål av plassen du planlegger å ha kattedoen slik at du er sikker på at det er plass til den. Anonymkode: a8910...975 Vi har den første som blir lenket til og er veldig fornøyd med den. Litt sand havner fortsatt på gulvet rett utenfor kassen, men det er mye mindre enn før når vi hadde kasse uten tak. Da var det sand i hele huset. Har veldig langhåret katt. Anonymkode: 5d8cd...29e
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2021 #6 Skrevet 25. februar 2021 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): For kattedo må du enten ha en med tak og luke i front, eller en av de med inngang oppå med perforeringer slik at kattesanden faller av. Vi har kjøpt Curver fra zooplus. Den har luke i front og et gitter som kan brukes inni kattedoen for å få sand til å falle av potene, eller den kan brukes utenfor. Den ser igrunn ut som et kattebur og kan derfor fint stå i stuen. Har bærehåndtak og boksen med sand kan dras ut i front uten å ta av hele taket hver gang. Og kullfilter for å fjerne lukt. Rengjør gjerne 2 ganger om dagen om katten har brukt den flere ganger. Medfølger spade også. Vi har et teppe under den i front bare for ekstra trygget for å få stoppet kattesanden. Begge disse vil hindre at det kommer sand over alt, som det gjerne gjør med åpne kasser. Husk å ta mål av plassen du planlegger å ha kattedoen slik at du er sikker på at det er plass til den. Anonymkode: a8910...975 Har sett på dem, men jeg mistenker at den ligner for mye på buret at han ikke vil inn i den. Vurderer å lage til en kasse selv jeg setter doen i, og har matter rundt inne i rammer, så han ikke drar de unna. Så nettopp en matte som var dobbel, så sanden fanges inne og så tømmes den bare. så om jeg har det på begge kanter så blir det lettere. Anonymkode: d336f...81a
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2021 #7 Skrevet 25. februar 2021 Vi har denne og er veldig fornøyde både mennesker og katt 😸 Lager litt suselyd når det er behov for å etterfylle vann, ellers veldig stille. https://netzoo.no/product/drikkefontene/ Anonymkode: 86f17...440
tirben Skrevet 25. februar 2021 #8 Skrevet 25. februar 2021 Vi har denne og er veldig fornøyd. https://www.zooplus.no/shop/katt/katteskaler/kattefontene/393545?zootopia_rec=true&cn=initial&si=31&pn=web_pdp&pr=container_1&strategy=51920183&rk=1-2&slot=2&pi=393545&rri=5b7efda8-5df8-423c-a106-b9a3e2c94340
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2021 #9 Skrevet 25. februar 2021 28 minutter siden, AnonymBruker said: Har sett på dem, men jeg mistenker at den ligner for mye på buret at han ikke vil inn i den. Vurderer å lage til en kasse selv jeg setter doen i, og har matter rundt inne i rammer, så han ikke drar de unna. Så nettopp en matte som var dobbel, så sanden fanges inne og så tømmes den bare. så om jeg har det på begge kanter så blir det lettere. Anonymkode: d336f...81a Vi har buret stående fremme og åpent med godt liggeteppe inni slik at vår hunnkatt kan ligge flere steder i huset. Det gjør at hun ikke forbinder buret med bare veterinær og kjøring. Innebygget er flott om du har plass til det. Har sett mange fine løsninger på youtube med hjemmelaget solid kloretre på toppen. Laget av drivtre funnet på strender. Her er en veldig fin en. Anonymkode: a8910...975
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2021 #10 Skrevet 25. februar 2021 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Har sett på dem, men jeg mistenker at den ligner for mye på buret at han ikke vil inn i den. Vurderer å lage til en kasse selv jeg setter doen i, og har matter rundt inne i rammer, så han ikke drar de unna. Så nettopp en matte som var dobbel, så sanden fanges inne og så tømmes den bare. så om jeg har det på begge kanter så blir det lettere. Anonymkode: d336f...81a Vi har do med lokk, katten vår HATER buret men bryr seg ikke et øyeblikk om doen 😛 de vet forskjellen på do og bur Anonymkode: bbf88...3c3
Minya Skrevet 27. februar 2021 #11 Skrevet 27. februar 2021 Vi har denne drikkefontenen og denne kattedoen. Fontenen er veldig stillegående, med mindre den blir nesten tom for vann, da suser den litt, helt til du fyller på mer vann. Lett å få tak i filter til den, den er enkel å rengjøre og kattene elsker den. Kattedoen har vi tre av, da vi har tre katter, og vi valgte den største versjonen fordi eldstemann på åtte år er en stor mons med lange bein.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå