Superlammet Skrevet 21. august 2005 #1 Del Skrevet 21. august 2005 Dersom Jesus virkelig skulle komme tilbake, hvorfor i alle dager tror folk at han vil se et KORS!? Av alle ting! Ja, korset er et symbol på Jesus, men fy faen! Hadde jeg blitt snekra opp på et kors hadde jeg hjemsøkt alle jævlene som hånte meg ved å gå med et kors og prate om meg! KAnskje det er det han gjør? Han prøver egentlig å freake ut folk ved å "prate" til dem, men det går tydligvis andre veien.. Men tenk litt på det. Dersom Jesus vender tilbake, tror dere virkelig han vil se et kors? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Johan Wolfgang Von Goethe Skrevet 21. august 2005 #2 Del Skrevet 21. august 2005 nå hvar ikke jesus et vanelig menneske men en stor åndelig mann, Og en stor åndelige mann som Jesus tenker ikke på hevn men tilgivelse for både romere og jødene og ja til og med Judas. Du må ikke blande vanelige mennesker.Med Jesus du må huske at Jesus hadde et kal hans fars kall og det kalle står over alt aen.Jesus så nok ikke på korset som en straf men som fulbyrdelsen av sin fars oppgave som Jesus hadde gått Den store mann som Jesus var så er det ikke hva han ser men hvordan våre hjerter og sjel er det er det Jesus ser. Nei Jesus er større en oss og for og være ærlig så har jeg ingen tro at Jesus vil ha noe i mot og se et kors. Jesus som en stor Åndelig mester tilgir.Og har han ikke gjort det er han falsk og det er jeg ganske sikker på er det siste Jesus er. Men jeg tror ikke at Jesus kommer tilbake.Men hvorfor jeg ikke tror det skal jeg la være og gå innpå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dum Perignon Skrevet 21. august 2005 #3 Del Skrevet 21. august 2005 Hvilket symbol skulle man hatt istedet for korset? Sølvpenger (30 sølvpenger er tungt!)? Palmeblader (vanskelig å oppdrive her til lands)? 5 brød og to fisk (må byttes ofte pga. mugg og lukt)? "Jeg hater fariséere" på gul button (jeg er med på den!)? Andre forslag? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 21. august 2005 #4 Del Skrevet 21. august 2005 Det er jo så lenge siden...kanskje ikke han husker det med korset? :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Melk Skrevet 21. august 2005 #5 Del Skrevet 21. august 2005 Korset er jo for å huske hans lidelse. Hvorfor skulle han synes det var dumt? Da har han jo ikke dødd forgjeves. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 21. august 2005 #6 Del Skrevet 21. august 2005 melk gjorde han vel. Straff som virkemiddel lever i beste velgående. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 21. august 2005 #7 Del Skrevet 21. august 2005 Jesus elsker alle og det samme gjør Krishna Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 21. august 2005 #8 Del Skrevet 21. august 2005 jesus ville at man skulle digge faren hans, ikke han selv. dvs jødenes gud. jeg skjønner ikke hvorfor ikke bare kan gjøre jødene til jordas ledere nå med en gang sånn at gud blir fornøyd og blid Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 21. august 2005 #9 Del Skrevet 21. august 2005 Står det ikke ett eller annet sted at man ikke skal lage seg et bilde av noe på jorden eller himmelen og tilbe det? Og her henger vi krusifiks i alle kirker og rundt halsen og tilber i hytt og pine.... Er'kke sikkert han vil se noe kors nei - Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Superlammet Skrevet 22. august 2005 Forfatter #10 Del Skrevet 22. august 2005 Jesus så nok ikke på korset som en straf men som fulbyrdelsen av sin fars oppgave som Jesus hadde gått ← Derfor han skreik "Far, hvorfor har du forlatt meg?!"? Tror neppe det var noen gledesrus han ropte det i... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tuji Skrevet 22. august 2005 #11 Del Skrevet 22. august 2005 Derfor han skreik "Far, hvorfor har du forlatt meg?!"? Tror neppe det var noen gledesrus han ropte det i... ← Husk at Jesus var både 100% Gud og 100% menneske samtidig (og nei, det går ikke an å forklare logisk). Mennesket Jesus var selvfølgelig livredd for å dø, og det er ganske naturlig og vanlig å føle seg ensom og forlatt idet man skal dø. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Superlammet Skrevet 22. august 2005 Forfatter #12 Del Skrevet 22. august 2005 1. Dersom Jesus var både 100% Gud og 100% menneske samtidig hvorfor skulle han da være redd? Dvs at han var 100% Gud noen ganger og 100% menneske andre ganger? Høres ikke troverdig ut. 2. Dersom Jesus var både 100% Gud og 100% menneske samtidig vil det da si at kristne tilber en guddom av kjøtt og blod? En person som vandret på jorden som meg og deg? Høres rimlig mye ut som avgudsdyrkelse spør du meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest King James II Skrevet 22. august 2005 #13 Del Skrevet 22. august 2005 Problemet er at Jesus er ingen Gud og han sa aldri heller han var Gud. Jesus er Guds sønn.Jesus sa også at faderen er større en meg. Problemet med Kristne er at de ikke kan skille mellom Skaperen ( Gud ) Og Jesus med at de setter Jesus like høyt og tilber han som Gud selv skaperen bryter de Kristne det første Bud.Du skal ikke ha andre Guder en meg. Uansett så kan man ære Jesus men ikke sette han like høyt som Gud. For Jesus er ingenting uten Gud. Dette hadde kanskje ikke så mye med temaet og gjøre men jeg følte for og skrive det.Og alle Krisnte er velkommen til og dømme meg så mye de vil ps--Jeg tror også det finnes andre veier en Jesus til og komme til Gud jeg tror heller ikke Jesus er den eneste frelse men en av mange. vel kanskje skal jeg slutte for jeg har gått langt ut fra hva diskusjonen handler om nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Melk Skrevet 22. august 2005 #14 Del Skrevet 22. august 2005 Står det ikke ett eller annet sted at man ikke skal lage seg et bilde av noe på jorden eller himmelen og tilbe det? Og her henger vi krusifiks i alle kirker og rundt halsen og tilber i hytt og pine.... Er'kke sikkert han vil se noe kors nei - ← Er det noen som tilber korset som sådann? Har inntrykk av at det brukes mer som et symbol på nettopp dem kristne skal tilbe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 22. august 2005 #15 Del Skrevet 22. august 2005 Kanskje det betyr at jødedommen er død? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest King James II Skrevet 22. august 2005 #16 Del Skrevet 22. august 2005 Nei for det er fremdels Jøder Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KR Skrevet 22. august 2005 #17 Del Skrevet 22. august 2005 Problemet er at Jesus er ingen Gud og han sa aldri heller han var Gud. Jesus er Guds sønn.Jesus sa også at faderen er større en meg. Problemet med Kristne er at de ikke kan skille mellom Skaperen ( Gud ) Og Jesus med at de setter Jesus like høyt og tilber han som Gud selv skaperen bryter de Kristne det første Bud.Du skal ikke ha andre Guder en meg. Uansett så kan man ære Jesus men ikke sette han like høyt som Gud. For Jesus er ingenting uten Gud. Dette hadde kanskje ikke så mye med temaet og gjøre men jeg følte for og skrive det.Og alle Krisnte er velkommen til og dømme meg så mye de vil ps--Jeg tror også det finnes andre veier en Jesus til og komme til Gud jeg tror heller ikke Jesus er den eneste frelse men en av mange. vel kanskje skal jeg slutte for jeg har gått langt ut fra hva diskusjonen handler om nå ← Hvis du studerer misjonsbefalingen, vil du se at Jesus sa: Meg er gitt all makt i himmel og på jord. (Matt. 28,18) Han sa også : Jeg og Faderen er ett. (Joh.10,30) Og Han sa: Ingen kommer til Faderen uten ved meg. (Joh. 14,6) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 22. august 2005 #18 Del Skrevet 22. august 2005 Ja og Krishna sa all den himmelske makt begjærer har jeg Krishna sa.Med Gudommen er jeg en Krishna sa også..Bare i meg ligger Den Almektige jeg vil påstå at det ligner på det Jesus sa og jeg kan sikkert finne flere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KR Skrevet 22. august 2005 #19 Del Skrevet 22. august 2005 Ja og Krishna sa all den himmelske makt begjærer har jeg Krishna sa.Med Gudommen er jeg en Krishna sa også..Bare i meg ligger Den Almektige jeg vil påstå at det ligner på det Jesus sa og jeg kan sikkert finne flere ← Men hvem i all verden er denne Krishna, og hvor har du dette navnet fra? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest King James II Skrevet 22. august 2005 #20 Del Skrevet 22. august 2005 Hare Krishna er en Hinduistisk Avatar ( Deres Frelser ) Som levde 1000 år før Jesus.. den mest elskede av alle Hinduistiske avatarer. Krishnas ord står skrevet i Bagavhan Gita ( Den Hinduistiske Helige Bok ) så Krishna er en ekte person som sa det samme som Jesus bare på en lit aen måte. at du ikke hvet hvem krishna er tyder på at du aldri har lest noe om den hinduistiske tro,Men det er ikke så viktig. Jeg kan godt gi en bedre foklaring på hvem Krishna er, Men at du aldri har hørt om han sjokkerer meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå