AnonymBruker Skrevet 24. februar 2021 #1 Skrevet 24. februar 2021 Jeg har det jeg vil kalle en god mengde hår. Det har alltid hatt endel fall, men med årene har det blitt mer og mer krøllete. Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre sveismessig, og jeg vet at en frisør kan se på både dette og neste problemstilling for meg, men jeg ønsker å forhøre meg med flere kloke hoder! Det får gjerne vokse vilt. Kanskje en stuss og en tynning en gang eller to i året, men det er det. Er ønskelig å i hvert fall få klippet det i en litt skarpere V neste gang. Men, hovedproblemet er egentlig valg av shampoo og balsam. Jeg føler jeg har prøvd en uendelig mengde forskjellige typer, men finner ingen som fungerer. Har prøvd mindre av de dyreste typene, ettersom jeg ikke vet i hvilken ende jeg skal begynne, og jeg ser tusenlappene fly foran øynene mine der jeg prøver og feiler gang på gang. Håret mitt blir nemlig veldig fort fett og flatt. Mulig det er ganske tungt i tillegg, som ikke hjelper på. Må vaske det annenhver dag, kan strekke det til hver tredje, med tørrshampoo. Jeg har en aktiv jobb hvor jeg blir varm og klam, og ikke minst i håret, og føler også derfor behovet for å vaske det ofte. Til tider kan det flasse bittelitt, selv om det er fett. Lengdene er som regel brusete og føles noe tørre, og har i det siste begynt å floke seg mye mer. Det har jeg ikke vært så veldig plaget av før. Har forsøkt diverse volumshampooer og Head&Shoulders og hist og her, men finner ingen jeg føler fungerer ordentlig. Hjelp? Legger ved bilde av nyvasket, lufttørket, ubørstet hår, i håp om at noen har noen gode tips til en mer vellykket manke. Beklager at det er litt uklart. Anonymkode: 19fec...526 1
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2021 #2 Skrevet 24. februar 2021 Har du prøvd produkter uten silikon og mineralolje? Anonymkode: c560f...599 5
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2021 #3 Skrevet 24. februar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har du prøvd produkter uten silikon og mineralolje? Anonymkode: c560f...599 Du har super fint hår foresten😍 Anonymkode: c560f...599 13
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2021 #4 Skrevet 24. februar 2021 Jeg har ganske likt hår. Fikk mye penere hår med mer krøller og mindre krus når jeg sluttet å bruke produkter med silikon. Det tar noen uker før du ser resultater da. Anonymkode: eaa05...9e5 5
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2021 #5 Skrevet 24. februar 2021 Nydelig hår! Anbefaler deg å sjekke opp curly girl-metoden, der finnes det masse tips til shampooer osv, og hvordan ta vare på det uten at det blir fett (selvom det kanskje vil virke veldig fett i en overgangsperiode). Anonymkode: 4978c...557 6
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2021 #6 Skrevet 24. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har ganske likt hår. Fikk mye penere hår med mer krøller og mindre krus når jeg sluttet å bruke produkter med silikon. Det tar noen uker før du ser resultater da. Anonymkode: eaa05...9e5 Fikk du tørrere hår da du sluttet med silikon? Anonymkode: c560f...599
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2021 #7 Skrevet 24. februar 2021 Anbefaler å teste ut shampoo og balsambar fra beach babe. Tror den kun finnes på nett. Hadde en tilvenningsperiode på 2-3 uker hvor håret virket litt rart, men etterpå er jeg kjempefornøyd!! Anonymkode: 130f6...6ca
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2021 #8 Skrevet 24. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Anbefaler å teste ut shampoo og balsambar fra beach babe. Tror den kun finnes på nett. Hadde en tilvenningsperiode på 2-3 uker hvor håret virket litt rart, men etterpå er jeg kjempefornøyd!! Anonymkode: 130f6...6ca Når man måler tid sånn her, er det tiden i seg selv eller går det raskere over jo oftere man vasker det med de nye produktene? Anonymkode: c560f...599
sirenas Skrevet 24. februar 2021 #9 Skrevet 24. februar 2021 Wow! For et hår 😍 Ingen tips, men måtte bare si det!! 6
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2021 #10 Skrevet 24. februar 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Nydelig hår! Anbefaler deg å sjekke opp curly girl-metoden, der finnes det masse tips til shampooer osv, og hvordan ta vare på det uten at det blir fett (selvom det kanskje vil virke veldig fett i en overgangsperiode). Anonymkode: 4978c...557 Støtter denne! Anonymkode: cfdbd...112
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2021 #11 Skrevet 24. februar 2021 Så fint hår du har 😊 Det trenger fukt! Og en god behandling hos frisøren. Anonymkode: 1007c...0a5 3
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2021 #12 Skrevet 24. februar 2021 Du skriver det er fett og flatt. For å få det til å bli mindre fett, må du vaske det sjeldnere. Det henger sammen med talg produksjonen i hodebunnen, ikke håret i seg selv. Trapp ned på vaskingen. Det tar tid å venne håret til det. Ikke kast vekk penger på dyre hårprodukter. Flatt henger jo sammen med at det er fett. Fettet tynger hårstråene. Ikke gre eller ta deg i håret ofte. Da drar du fettet fra hodebunnen ned i håret og forverrer det. Du har et fantastisk flott hår. Tykt, naturlige bølger, flott farge og lengde. Anonymkode: f11f1...1f1 3
Drizzt Skrevet 24. februar 2021 #13 Skrevet 24. februar 2021 (endret) AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Spoiler Jeg har det jeg vil kalle en god mengde hår. Det har alltid hatt endel fall, men med årene har det blitt mer og mer krøllete. Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre sveismessig, og jeg vet at en frisør kan se på både dette og neste problemstilling for meg, men jeg ønsker å forhøre meg med flere kloke hoder! Det får gjerne vokse vilt. Kanskje en stuss og en tynning en gang eller to i året, men det er det. Er ønskelig å i hvert fall få klippet det i en litt skarpere V neste gang. Men, hovedproblemet er egentlig valg av shampoo og balsam. Jeg føler jeg har prøvd en uendelig mengde forskjellige typer, men finner ingen som fungerer. Har prøvd mindre av de dyreste typene, ettersom jeg ikke vet i hvilken ende jeg skal begynne, og jeg ser tusenlappene fly foran øynene mine der jeg prøver og feiler gang på gang. Håret mitt blir nemlig veldig fort fett og flatt. Mulig det er ganske tungt i tillegg, som ikke hjelper på. Må vaske det annenhver dag, kan strekke det til hver tredje, med tørrshampoo. Jeg har en aktiv jobb hvor jeg blir varm og klam, og ikke minst i håret, og føler også derfor behovet for å vaske det ofte. Til tider kan det flasse bittelitt, selv om det er fett. Lengdene er som regel brusete og føles noe tørre, og har i det siste begynt å floke seg mye mer. Det har jeg ikke vært så veldig plaget av før. Har forsøkt diverse volumshampooer og Head&Shoulders og hist og her, men finner ingen jeg føler fungerer ordentlig. Hjelp? Legger ved bilde av nyvasket, lufttørket, ubørstet hår, i håp om at noen har noen gode tips til en mer vellykket manke. Beklager at det er litt uklart. Anonymkode: 19fec...526 Hei. Jeg skal si hva jeg mener om håret ditt. En av mine bestemødre var frisør hele sitt liv og jeg har lært litt om hår. Jeg synes ikke enda skarpere V er riktig form for håret ditt. Lengden er et problem av flere grunner - håret er tungt og mister fort form, blir flatt. Jo oftere du vasker håret, jo mer stimulerer du fettproduksjonen i hodebunnen - spesielt hvis du bruker aggressive kjemikalier som 99% av alle hårprodukter har. Du må vaske håret med så nøytrale og skånsomme sjampoo og balsam som mulig og helst et par ganger i uka. Men hvis jobbsituasjonen din er slik som du beskriver, blir det trolig vanskelig. Likevel vil skånsomme sjampoo og balsam hjelpe mye. Tørrsjampoo bør du ikke bruke. Lengden kan du fint forkorte ved å klippe den lengste delen og lage en bue istedet for en V (hvis du vil) - det vil hjelpe med tanke på flatt og tungt hår. Min bestemor sa at alle har en lengde som håret er komfortabelt med før det begynner å slites veldig i endene. Det er forskjellig fra folk til folk, men for mange er det problematisk med lengre hår enn til litt under skuldrene. For mange blir det eneste riktige å ha hår som ikke når lengre enn kragebenet, så man må finne ut riktig lengde selv ved å følge med når håret begynner å slite i endene. For øvrig er tykt hår en gave som ikke er så vanlig i Norden Mitt hår ligner på ditt utenom farge og lengde og jeg trives best med lengde som så vidt når kragebenet. Endret 24. februar 2021 av Drizzt 5
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2021 #14 Skrevet 24. februar 2021 #FirstWorldProblem Anonymkode: d1076...f06 1
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2021 #15 Skrevet 24. februar 2021 3 minutter siden, AnonymBruker said: #FirstWorldProblem Anonymkode: d1076...f06 Fint å kunne prøve å hjelpe andre til å få en bedre livskvalitet 🙂 Anonymkode: f11f1...1f1 8
ShivaSol Skrevet 24. februar 2021 #16 Skrevet 24. februar 2021 Enig med de over angående silikon i produkter. Yves Rocher har masse gode produkter for håret. Fikk mye bedre hår etter å ha begynt med de. Bytter litt på av de produktene. Fantastisk vakkert hår du har😍Prøv ut en god hårkur og hårolje også. Den med shea herfra er super god. https://www.yves-rocher.no/har/harpleie/sjampo/c/51100
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2021 #17 Skrevet 24. februar 2021 Drizzt skrev (8 minutter siden): Hei. Jeg skal si hva jeg mener om håret ditt. En av mine bestemødre var frisør hele sitt liv og jeg har lært litt om hår. Jeg synes ikke enda skarpere V er riktig form for håret ditt. Lengden er et problem av flere grunner - håret er tungt og mister fort form, blir flatt. Jo oftere du vasker håret, jo mer stimulerer du fettproduksjonen i hodebunnen - spesielt hvis du bruker aggressive kjemikalier som 99% av alle hårprodukter har. Du må vaske håret med så nøytrale og skånsomme sjampoo og balsam som mulig og helst et par ganger i uka. Men hvis jobbsituasjonen din er slik som du beskriver, blir det trolig vanskelig. Likevel vil skånsomme sjampoo og balsam hjelpe mye. Tørrsjampoo bør du ikke bruke. Lengden kan du fint forkorte ved å klippe den lengste delen og lage en bue istedet for en V (hvis du vil) - det vil hjelpe med tanke på flatt og tungt hår. Min bestemor sa at alle har en lengde som håret er komfortabelt med før det begynner å slites veldig i endene. Det er forskjellig fra folk til folk, men for mange er det problematisk med lengre hår enn til litt under skuldrene. For mange blir det eneste riktige å ha hår som ikke når lengre enn kragebenet, så man må finne ut riktig lengde selv ved å følge med når håret begynner å slite i endene. For øvrig er tykt hår en gave som ikke er så vanlig i Norden Mitt hår ligner på ditt utenom farge og lengde og jeg trives best med lengde som så vidt når kragebenet. Kan du si hva du mener ned nøytrale og skånsomme Shampo og balsam? Hva kjennetegner dem, hva ser man etter? Anonymkode: c560f...599
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2021 #18 Skrevet 24. februar 2021 Har samme håret og sliter med de samme problemene😅😅 følger tråden. Anonymkode: cd870...998
Drizzt Skrevet 24. februar 2021 #19 Skrevet 24. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kan du si hva du mener ned nøytrale og skånsomme Shampo og balsam? Hva kjennetegner dem, hva ser man etter? Anonymkode: c560f...599 Minst mulig kjemikalier, uten parfyme og allergener eller andre sterke stoffer. Det er ikke mange slike på markedet dessverre. Det nærmeste jeg har kommet i Norge er Neutral sine, så jeg bruker dem. I tillegg bruker jeg Morrocan olje i lengden ved behov spesielt i sommermånedene og 2-3 ganger i året tar jeg hårkur hos frisøren min. Det tar et par uker for hodebunn og hår å venne seg til et helt nytt produkt. Man kan også spørre sin frisør om tips angående skånsomme og nøytrale produkter, men husk at frisørene er selgere Jeg har også lært fra min bestemor hvordan lage hårkur hjemme ved å koke brennesle som te og skylle hår og hodebunn med den avkjølte teen etter hårvask Man trenger ikke gjøre det hver gang man vasker håret, men det har hjulpet meg masse om sommeren når det er varmt ute og man blir klam og svett i hodebunnen. Sterk sol og sommeren er virkelig ikke gode for håret, så man må helst beskytte håret med solhat eller ved å prøve å være mer i skyggen og ta litt ekstra vare på håret da. Vinteren er heller ikke så bra når det er ekstremt kaldt, så håret trives ikke med ekstreme temperaturer. 1
Fjaselina Skrevet 24. februar 2021 #20 Skrevet 24. februar 2021 Nydelig langt hår! Men det hadde kanskje vore lettare om det var kortere?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå