Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mange brukere som har millionlønner her inne.

På tide å lage en tråd hvor vi i lavtlønnsyrker skryter VÅRE lønninger. 
Jeg begynner: baker/konditorfaget, 152,- timen 💪

(Ja - jeg leter etter ny jobb.)

Anonymkode: f6150...aaa

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

BPA - 160,- i timen 

Anonymkode: 24042...0ce

• Liker 1
Skrevet

Går man etter timelønn i noen yrker? Jeg aner ikke hva jeg har i timen, vet månedslønn og årslønn (og har ikke giddet å regne ut timelønn). 

Anonymkode: 3390e...893

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

BPA - 160,- i timen 

BPA er det brukerstyrt personlig assistent? For funksjonshemmede ?

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Går man etter timelønn i noen yrker? Jeg aner ikke hva jeg har i timen, vet månedslønn og årslønn (og har ikke giddet å regne ut timelønn). 

Anonymkode: 3390e...893

Ganske vanlig med timelønn i lavtlønnsyrker

• Liker 8
Skrevet

Eget firma og underskudd, -200 kr timen😩satser på bedre tider😇dere får tenke at 160 er lavt, men betydelig bedre enn 0 og minus😅

Anonymkode: 24ce0...758

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

BPA er det brukerstyrt personlig assistent? For funksjonshemmede ?

Stemmer! Jobber gjennom bemanningsbyrå

• Liker 1
Skrevet

Fikk ny jobb rett før coronaen traff, men i den forrige hadde jeg 120kr/timen, ikke kveldstillegg eller lignede. Cafe-Jobb. Takk Gud for tipsen i helgene- det var den som reddet mer enn en middag!!!

Anonymkode: 957b8...063

• Liker 1
Skrevet

Samboeren min er frisør med svennebrev. Jobber på annerkjent salong og har flere pokaler i faget. Ubekvemme arbeidstider og belastende arbeid. Ingen fungerende fagforening. Svært ofte dårlige og merkelige provisjonsordninger. Ca 20.000 i mnd ligger hun på! 

Jeg tror det må være det dårligst betalte yrket sett opp mot hva kunden må betale for tjeneste og produkt, og i forhold til belastning over tid.

Hun ser seg nå etter noe annet..

Anonymkode: fdd10...830

• Liker 5
Skrevet

Dyrepleier.. 3 årig bachelor, autorisasjon fra Mattilsynet, 1 års etterutdanning i anestesi og smertelindring, tar (pålagte) kurs i hytt og pine for å holde meg faglig oppdatert. 350K i året.

Anonymkode: face4...1fd

• Liker 6
Skrevet

Parkeringsvakt 490k i året før skatt.

Anonymkode: e5bf7...ff6

• Liker 1
Skrevet

Barne og ungdomsarbeider gjennom bemanningsbyrå, har ikke fagbrevet men er utdannet sosionom og har jobbet som ped leder på disp i man mange år ( ble tilbudt stillingene i yngre alder og var dum nok til å takke ja ). I senere tid harm barnehageloven endret seg, man får ikke arbeide på disp lenger, er overkvalifisert til assistent så må holde skjult for arbeidsgivere i barnehager at jeg har jobbet som leder i mange år, i tillegg blir vikarer mobbet en del og jeg har blitt behandlet noe dårlig. 

Har 214 koner timen og er veldig LEI av hele situasjonen.

Anonymkode: ed523...a76

Skrevet

Aktuar, 610.000 brutto

Anonymkode: 7e376...262

Skrevet

IT-konsulent i Oslo. 5 åring mastergrad i IT,, NTNU. Lønn på 530.000 og 5 års erfaring. (Til sammenligning ligger nyutdannede på 570.000). 

I følge fagforeninger burde jeg ha hatt 690.000 kroner.

Anonymkode: 17b78...090

• Liker 2
Skrevet

Denne tråden var forfriskende å lese (fram til de to siste svarene 🙄)

Anonymkode: 2a037...7b6

• Liker 25
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Parkeringsvakt 490k i året før skatt.

Anonymkode: e5bf7...ff6

Unnskyld meg, men dette anser jeg som en svært god lønn for å være parkeringsvakt! 

Til sammenligning tjener en politibetjent 1 og 2 ca 380.000 - 440.000 i grunnlønn. For å sette dette litt i perspektiv. 

• Liker 18
Skrevet

3 årig bachelor på politihøgskolen, 10 års lønnsansinitet, politibetjent. 415.000,- i grunnlønn. 

Redder det i havn med overtid, nattjobbing, helligdager og mere til. Helt håpløs lønn! 600.000 i årslønn med mye overtid hadde jeg i fjor. 

• Liker 2
Skrevet

Kontorjobb 164 i timen

Anonymkode: 6d53d...ca6

Skrevet

Renholder på sykehus. 199 kr timen. Har tillegg for natt, kveld, helg, helligdag, uvekvem arbeidstid etc.

Anonymkode: 6d8c4...e5b

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...