AnonymBruker Skrevet 24. februar 2021 #1 Skrevet 24. februar 2021 Gjelder en mann på Tinder. Vi har vel kjent hverandre i snart 14 dager og jeg er så sykt betatt av han!! Kiler i magen når jeg får snap av han, og jeg gliser når jeg tenker på han. Han fortalte meg helt i starten at han er Poly, og det er jo her det blir tull. For jeg er ikke into sånt i det hele tatt og tanken på å skulle dele han med noen andre byr meg imot. Men jeg lurer på.. er poly noe som jeg kan venne meg til? Noen her som har greid det? Tror dere han kan komme til å ombestemme seg ang poly greiene hvis han blir ordentlig forelska i meg? Anonymkode: 32f6c...183
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2021 #2 Skrevet 24. februar 2021 15 minutter siden, AnonymBruker said: Gjelder en mann på Tinder. Vi har vel kjent hverandre i snart 14 dager og jeg er så sykt betatt av han!! Kiler i magen når jeg får snap av han, og jeg gliser når jeg tenker på han. Han fortalte meg helt i starten at han er Poly, og det er jo her det blir tull. For jeg er ikke into sånt i det hele tatt og tanken på å skulle dele han med noen andre byr meg imot. Men jeg lurer på.. er poly noe som jeg kan venne meg til? Noen her som har greid det? Tror dere han kan komme til å ombestemme seg ang poly greiene hvis han blir ordentlig forelska i meg? Anonymkode: 32f6c...183 Æsj styr unna for alt det er verdt. Jeg har selv datet en poly en gang, vi ble samboere og da var det fortsatt ganske rolig, men etterhvert ble det slik at han lå og pulte diverse damer i senga vår, og det var en generell regel at jeg skulle møte disse damene på forhånd. Under covid satt jeg på hjemmekontor og jobba mens han på rommet vårt og pulte andre damer. Den beste avgjørelsen jeg noengang har tatt var da jeg kasta ham ut. Er i dag sammen med en rolig, smart monogam mann som jeg planlegger framtiden sammen med. Ts, du gjør selvsagt hva du vil, men jeg vil bare at du skal vite hva jeg tenker og hva jeg har erfart. Anonymkode: 507bb...af1 20
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2021 #3 Skrevet 24. februar 2021 Kjære deg. Dette har jeg vært gjennom og det er ikke lett. Ja, om du leser, og bruker god tid til å sette deg inn i hvordan det er så kan du venne deg litt mer til tanken, men jeg brukte flere år på en mann som valgte å dele hverdagen med en annen dame som også er poly, og det beste jeg kunne håpe på var et slags elskerinneforhold til han. Han møtte meg meget sjeldent. Hun fikk førsteprioritet, og jeg endte til slutt opp med å avslutte dette i et sammenbrud av tårer da jeg endelig innså at jeg faktisk hadde det mer vondt i forholdet vårt enn alene. Jeg ville avsluttet nå om jeg var deg. Anonymkode: 7fbed...a9a 9
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2021 #4 Skrevet 24. februar 2021 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Tror dere han kan komme til å ombestemme seg ang poly greiene hvis han blir ordentlig forelska i meg? Nei. Det beste du kan håpe på at du blir primærpartneren, alstå den han ønsker å bo med, evt gifte seg med osv. Det er ikke sånn at man velger å være poly. Han er det. Anonymkode: 7fbed...a9a
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2021 #5 Skrevet 24. februar 2021 Jeg syns ikke man skal starte et forhold med en som er tydelig på at han er poly, om man ikke kjenner at det er rett for en selv. Som regel ender man nok bare opp med å bli såret og usikker. Anonymkode: 7677d...a82 13
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2021 #6 Skrevet 24. februar 2021 Datet en sånn fyr og det var bare kvalmt åssen holdningene hans var. Det er nedverdigende. Hører med at jeg tok en test på han og sa at jeg også skulle leve poly. Da ble han helt fra seg, for tydeligvis var det bare han som skulle leve poly og jeg som skulle akseptere åssen han drev på. Han får næret egoet sitt på at han får en dame til å bli med på det, på tross av egne verdier. Det er tilnærmet sosiopatiske trekk. Du er en normalt empatisk person når du synes at dette gjør vondt i sjela og ikke hadde oppført seg slik mot han. Og når han ikke kan akseptere DEG så skal du komme deg unna fort som fy. Anonymkode: 1c6bf...c3a 6
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2021 #7 Skrevet 24. februar 2021 Jeg tror enkelte blander det å være poly med å være notorisk utro. Jeg er ikke poly og kunne ikke tenke meg å leve i et slikt forhold men de som er poly har jo klare avtaler med partnere, ikke ligger rundt med hvem som helst når som helst. De er bare utro jævler som trenger en unnskyldning.... Anonymkode: a698e...577 12
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2021 #8 Skrevet 24. februar 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Gjelder en mann på Tinder. Vi har vel kjent hverandre i snart 14 dager og jeg er så sykt betatt av han!! Kiler i magen når jeg får snap av han, og jeg gliser når jeg tenker på han. Han fortalte meg helt i starten at han er Poly, og det er jo her det blir tull. For jeg er ikke into sånt i det hele tatt og tanken på å skulle dele han med noen andre byr meg imot. Men jeg lurer på.. er poly noe som jeg kan venne meg til? Noen her som har greid det? Tror dere han kan komme til å ombestemme seg ang poly greiene hvis han blir ordentlig forelska i meg? Anonymkode: 32f6c...183 Om du føler at det er skikkelig uaktuelt så skal det godt gjøres å omvende deg selv. Du må nesten endre deg selv totalt og legge vekk alt som heter sjalusi, og være innstilt på å dele kjærligheten. Hadde du klart å føle deg sikker på at en partner hadde elsket deg like mye som sin andre partner? Hadde du klart å fordele kjærligheten din? Har snakket litt om dette med mannen min, han sier han tror han kunne klart det, men jeg har sagt at jeg antagelig ville blitt for sjalu. Tror ballen ligger ganske død, det er ikke noe behov for oss. Å ha et åpent forhold med klare rammer er for noen lettere, eller swinge, eller ha trekant. Leve poly blir fort som å ha sisterwives, og er kun for de som virkelig føler det er rett. Tror ikke det blir bra for deg hvis dette er noe du må gi etter til. Anonymkode: f64ba...135 3
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2021 #9 Skrevet 24. februar 2021 2 hours ago, AnonymBruker said: Jeg tror enkelte blander det å være poly med å være notorisk utro. Jeg er ikke poly og kunne ikke tenke meg å leve i et slikt forhold men de som er poly har jo klare avtaler med partnere, ikke ligger rundt med hvem som helst når som helst. De er bare utro jævler som trenger en unnskyldning.... Anonymkode: a698e...577 Første steg er å finne ut om hvilken av dem han er. Ønsker han to kjærester eller ønsker han én kjæreste, men med mulighet for å ligge rundt? Ønsker han at dere begge to skal være åpne for å ligge med andre? Anonymkode: 4dcfe...b8a 3
mjaus Skrevet 24. februar 2021 #11 Skrevet 24. februar 2021 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Første steg er å finne ut om hvilken av dem han er. Ønsker han to kjærester eller ønsker han én kjæreste, men med mulighet for å ligge rundt? Ønsker han at dere begge to skal være åpne for å ligge med andre? Anonymkode: 4dcfe...b8a sistnevnte er vel åpent forhold?
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2021 #12 Skrevet 24. februar 2021 Jeg gjorde det slutt med min eks. Han mente han kunne ha flere kjærester, men ikke jeg. Det er bare godkjennelse av utroskap det, det er uaktuelt. Han kommer ikke til å legge det fra seg heller, for han blir ikke så forelsket i deg. Anonymkode: 6d6bd...db2 2
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2021 #13 Skrevet 24. februar 2021 «Poly» er vel bare en fancy måte å si at «hei, jeg vil bare ha mest mulig sex, gidder ikke å forplikte meg til noe som helst og er ute av stand til å inngå en nær, følelsesmessig relasjon til en jente». Styr unna, det ender ikke godt. Anonymkode: 516bc...865 4
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2021 #14 Skrevet 24. februar 2021 Anbefales ikke dersom du ikke identifiserer deg som poly selv. Anonymkode: a7d31...1a6 2
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2021 #15 Skrevet 25. februar 2021 Data en mann som fortalte meg på date nr 3 at han var poly, men når jeg sa at det dessverre ikke fungerte for meg, insisterte han på at han gjerne ville være monogam med meg likevel. Vi var KJEMPEforelska i hverandre, helt ellevilt og av den skikkelig rosenrøde typen, på grensa til besettende for oss begge - men etter noen fantastiske år sammen kom det jo opp igjen, at han egentlig ønsket å leve friere og med flere. Vi åpnet opp forholdet etter mye om og men, men det holdt bare et år til for min del. Det ble for vanskelig. Så mitt råd er å ikke tenke at forelskelse er nok til å holde mannen eksklusivt din, nei. Anonymkode: 62e8a...c3f 2
Teardrop Skrevet 25. februar 2021 #16 Skrevet 25. februar 2021 Tipper han kan være med deg i en periode før det blir for "kjedelig" å han går tilbake til å måtte ha flere. Finn deg en annen du, hardt men sant. 2
Nuith Skrevet 25. februar 2021 #17 Skrevet 25. februar 2021 Ønsker han et kjærlighetsforhold til flere, eller bare å pule rundt? Ser han for seg at han, du og X andre damer skal leve som en stor lykkelig familie med alle deres felles barn om noen år?
Gjest Middelmådig Skrevet 25. februar 2021 #18 Skrevet 25. februar 2021 Kjenner til typen. aller mest sannsynlig er han ikke poly men har lyst til å pule rundt på andre mens han har tryggheten av en kjæreste. veldig god kandidat til utroskap dersom han mener han er monogam til deg ved forelskelse.
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2021 #19 Skrevet 25. februar 2021 Har han andre kjærester eller sexparterne? Anonymkode: 8cdf3...aac
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå