Gå til innhold

Legger du merke til ukjente folk ute, hvordan/ hvorfor?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva får deg til å legge merke til en person (både negativt og positivt) ?

Jeg føler ofte at folk legger merke til meg. Ikke fordi jeg er pen (noe jeg ikke er), men fordi det er ett eller annet med meg som gjør at folk synes at de må glo litt ekstra. Tror ikke at jeg er et freakshow, men av og til begynner man å lure 😂 Er ikke høylydt av meg. Går ikke rart kledd (men dog praktisk og komfortabelt). Bruker ikke mye sminke. Har ikke en vagina som vokser ut fra pannen min. Altså ikke noe spesielt som tilsier at jeg skal bli lagt så mye merke til. Jeg føler meg derimot som en raring, og dette skinner kanskje gjennom?

Anonymkode: 4f6cb...4d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, sånn tenkte jeg også mye før. Men jeg tror helt ærlig ikke at folk ser noe mer på meg og deg enn på andre. Hvertfall ikke hvis vi går normalt og kjedelig kledt. Sliter du kanskje med angst? For det har jeg, og jeg blir dødssliten av å være ute nettopp pga dette. Jeg tar opp alt av bevegelser og signaler rundt meg og da er det ikke rart jeg blir sliten. På paranoide dager føler jeg alle snakker bak ryggen min og peker på meg, til og med ansatte i butikker. Men sannheten er nok nesten alltid at ingen har gjort det. 

Anonymkode: 402c3...693

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg registrer andre folk, men legger egentlig ikke merke til dem. Jeg går stort sett i mine egne tanker og om jeg skulle komme til å hvile øynene på noen er det helt tilfeldig.

Jeg legger heller ikke merke til om noen ser/glor på meg. Om noen ser/glor på meg får de bare gjøre det, jeg bryr meg ikke.

Anonymkode: 982c9...c90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg legger merke til folk som ligner på folk som jeg kjenner. 

Anonymkode: 821b5...306

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her

Ja, jeg har faktisk angst, det er vel kanskje derfor jeg plukker opp at folk legger sånn merke til meg? Men jeg har jo ikke et dårlig syn selv om jeg har angst. Som noen andre her sa, så legger en med angst merke til det meste. Og jeg vet at mennesker med angst kan overtolke ting, jeg gjør det sikkert jeg også. Det som er vanskelig er jo å forstå om det er overtolkning eller ikke. For jeg vet faktisk ikke lenger :bond: Hjernen og "fornuften" sier jo at det er meg det er noe gærnt med

Anonymkode: 4f6cb...4d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg legger ikke merke til kjentfolk en gang, jeg.

Anonymkode: bfe38...3d4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er fæl til å glo på folk 🙈 jeg blir fort litt stresset når det skjer mye rundt meg og da pleier jeg å finne noe å feste blikket på. Det blir ofte en person som har et eller annet ved seg som er behagelig å se på. Prøver å ikke glo for lenge, så da går jeg videre til neste. 

Er av natur ganske nysgjerrig, så mulig det har litt å si. Stirrer aldri for å være slem eller fordi jeg syns noen ser stygge ut. 

Anonymkode: ef445...92e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også typen til å glo på folk, ikke fordi dem ser ut på en spesiell måte. Jeg bare glor uten grunn

Anonymkode: a848e...7c5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jg synes alltid at folk ser mest på meg når jeg er uten sminke, svært avslappende kledd og føler meg som styggest. Når jeg er fikset og fin synes jeg ingen ser på meg. Jeg synes det er rart. Ser nok ellers helt vanlig og nøytral ut.

Anonymkode: 5938a...e86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du har et intenst blikk? Eller kanskje du ser så ukomfortabel ut at man legger merke til deg? Jeg har angst, så jeg får med meg andre mennesker godt.

Anonymkode: 2b7e2...a57

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser på mange mennesker når jeg er ute, men jeg SER dem ikke. 

Anonymkode: 453fb...726

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du blir lagt merke til om du er pen. Du blir lagt merke til om du skiller deg ut i utseende, klær eller kroppspråk. Men selv om man blir lagt merke til på den måten, så glemmer folk raskt.

Det kan være at det er noe ved deg folk merker. Om det er bra eller dårlig er umulig å si uten mer info. Men uansett, så vil de fleste ikke huske deg til neste dag, så det spiller liten rolle

Anonymkode: 521e3...959

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg er fæl til å glo på folk 🙈 jeg blir fort litt stresset når det skjer mye rundt meg og da pleier jeg å finne noe å feste blikket på. Det blir ofte en person som har et eller annet ved seg som er behagelig å se på. Prøver å ikke glo for lenge, så da går jeg videre til neste. 

Er av natur ganske nysgjerrig, så mulig det har litt å si. Stirrer aldri for å være slem eller fordi jeg syns noen ser stygge ut. 

Anonymkode: ef445...92e

 

22 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg er også typen til å glo på folk, ikke fordi dem ser ut på en spesiell måte. Jeg bare glor uten grunn

Anonymkode: a848e...7c5

Uff, dette må dere slutte med. Hvis dere i tillegg har "resting bitch face" så er det ekstremt ubehagelig for oss med angst å føle oss glidd på. Blir rett og slett lei meg i blant når folk står å glor surt på meg. Helt fryktelig dette. 

Anonymkode: 402c3...693

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg liker å sitte å iaktta folk. Finne ut mennesketyper og prøve å finne ut hvem de er. Man må være trygg på seg selv å ikke tenke på hva andre mener. 

Anonymkode: 9873a...873

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Jg synes alltid at folk ser mest på meg når jeg er uten sminke, svært avslappende kledd og føler meg som styggest. Når jeg er fikset og fin synes jeg ingen ser på meg. Jeg synes det er rart. Ser nok ellers helt vanlig og nøytral ut.

Anonymkode: 5938a...e86

Dette er psykologisk.

I det ene tilfellet vil du ikke bli sett og legger merke til alle som gjør. I det andre vil du bli sett, men legger mer merke til de som ikke ser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg legger merke til folk er det fordi jeg tror det er kjente, at de er ekstremt merkelig ol. Legger merke til andre joggere om jeg jogger fordi jeg synes alle løper bedre enn meg. 

Anonymkode: fcae8...626

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

14 hours ago, AnonymBruker said:

Legger merke til andre joggere om jeg jogger fordi jeg synes alle løper bedre enn meg. 

Anonymkode: fcae8...626

Ærlig talt.. for noe tull

Anonymkode: 402c3...693

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Har en tendens til å studere folk for å finne ut nøyaktig HVA det er med trekkene deres som gjør at jeg synes de er vakre/søte eller ligner på noen jeg kjenner eller en kjendis. Veldig sjelden negativ grunn til at jeg lar blikket hvile på andre. Men av en merkelig grunn så opplever jeg det stort sett som negativt om andre stirrer på meg, da tenker jeg at de synes jeg er et freakshow...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...