Gå til innhold

Vil ha foreldrett alene.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ønsker å ha foreldrerett alene, men mister jeg da bidrag? Hva innebærer det egentlig. Gjelder en tenåring. 

Anonymkode: e1caa...03d

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg ønsker å ha foreldrerett alene, men mister jeg da bidrag? Hva innebærer det egentlig. Gjelder en tenåring. 

Mener du at den andre forelderen ikke lenger skal ha kontakt med barnet ditt?  Eller?

• Liker 2
Skrevet

Det er vel litt sent å gjøre noe med det når det er snakk om en tenåring?!

Anonymkode: 320ec...da8

Skrevet

Du kan alltids prøve, men det skal utrolig mye til å få foreldreretten alene om den andre forelderen ikke vil fraskrive seg foreldreansvaret. 

Men det er jo litt rart at du vil det, når du ikke vet hva det innebærer å ha det.

Anonymkode: 727ae...9d2

• Liker 12
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Tror du kan søke om å ha foreldreansvaret alene, og tror heller ikke du mister bidraget. 

Anonymkode: 7df02...d88

Skrevet

Beklager, mente ikke foreldrerett, men vil ha foreldre ansvar alene. 
Hva har da far rett til å vite om barnet? 
Han kan treffe barnet når han vil, men barnet skal bo fast hos meg. 
Vil jo beholde bidraget da.  

TS. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

TS. 

Er faren enig i dette kan han fylle ut skjema der foreldreansvaret blir lagt på deg alene. Om han ikke er enig må retten avgjøre - og helt ærlig: det tror jeg du kan glemme. Det skal enormt mye til å bli fratatt foreldreansvar - selv en som er dømt for seksuelt å ha misbrukt barnet sitt har fått beholde foreldreansvaret.

Et raskt googlesøk og du får vite hva en forelder uten foreldreansvar kan få vite/ikke. Bidrag vil du få uansett.

Anonymkode: 301b0...233

• Liker 2
Skrevet

Jeg har det. Får bidragsforskudd da far ikke er betalingsdyktig. 

Anonymkode: 850cd...aff

Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

TS. 

Nok en grådig mor. Skaff deg jobb og tjen pengene dine selv.

• Liker 13
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Er faren enig i dette kan han fylle ut skjema der foreldreansvaret blir lagt på deg alene. Om han ikke er enig må retten avgjøre - og helt ærlig: det tror jeg du kan glemme. Det skal enormt mye til å bli fratatt foreldreansvar - selv en som er dømt for seksuelt å ha misbrukt barnet sitt har fått beholde foreldreansvaret.

Et raskt googlesøk og du får vite hva en forelder uten foreldreansvar kan få vite/ikke. Bidrag vil du få uansett.

Realiteten er vel at forelderen uten foreldreansvar kan få informasjon om det meste.

Skrevet
Hr. Aktiv skrev (3 minutter siden):

For noe oppgulp! 🤮

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

TS. 

Han har de samme rettighetene uansett om å få info fra feks skole og lege. Men han kan ikke si noe på feks flytting til utlandet eller tilhørighet i religiøse saker (feks at ungen begynner på en kristen skole feks).

Også trenger man ikke signatur for pass da det ligger under foreldreansvar.

Foreldreansvar og samvær (bidrag) er to forskjellige saker og berører ikke hverandre.

Hvorfor er dette plutselig vikitg nå når ungen er tenåring? Snart voksen da og ingen som har foreldreansvar lenger.

Anonymkode: 7f997...637

• Liker 2
Skrevet
6 minutter siden, Hr. Aktiv said:

Enig med den. 

Hadde det vært noe alvorlig så hadde ikke fokuset vært på bidraget, men å trygge tenåringen og drite i pengene. 

Er han en dårlig og utrygg far? Vil tenåringen selv kun bo hos mor? Hvorfor ta det opp nå?

• Liker 6
Skrevet
Hr. Aktiv skrev (1 minutt siden):

Hva er oppgulp og dritt? Les dere opp hvorfor hun vil ha ansvaret. Det er for pengenes skyld. Er det det beste for barnet? 

Er jo tydelig at ts er mor til en tenåring som ikke ønsker at far skal få alt for mye informasjon og vil være fast hos mor. 

Kenelz skrev (2 minutter siden):

Enig med den. 

Hadde det vært noe alvorlig så hadde ikke fokuset vært på bidraget, men å trygge tenåringen og drite i pengene. 

Er han en dårlig og utrygg far? Vil tenåringen selv kun bo hos mor? Hvorfor ta det opp nå?

Og der var de 2.

Anonymkode: 75a51...ce4

• Liker 3
Skrevet

Det skal vel enormt mye til å fjerne foreldreansvaret for en tenåring fra en forelder som ønsker å beholde det?

Anonymkode: 1cfb7...aa0

Skrevet
Hr. Aktiv skrev (6 timer siden):

Hva er oppgulp og dritt? Les dere opp hvorfor hun vil ha ansvaret. Det er for pengenes skyld. Er det det beste for barnet? 

Eh... nei. Hun får jo ikke mer penger av det. Hun spør bare her om hun får mindre. Så årsaken er åpenbart en annen.

TS, hvis far nekter kan du glemme det med mindre det er ekstreme årsaker. Jeg fikk det, med psykisk syk og truende far. Bidrag har jeg aldri fått, men det har andre årsaker, du beholder bidraget.

Anonymkode: bda08...c68

• Liker 2
Skrevet

Barnet har rett til kontakt med og omsorg fra begge foreldrene sine. Det skal mer til enn mors ønske for å frata barnet denne retten. 

Skrevet
Chiubi skrev (15 minutter siden):

Barnet har rett til kontakt med og omsorg fra begge foreldrene sine. Det skal mer til enn mors ønske for å frata barnet denne retten. 

Foreldreansvar har ingen sammenheng med samvær.

Anonymkode: bda08...c68

• Liker 2
Skrevet

Hvorfor vil du ha foreldreansvar alene? Det skal vel vektige grunner til for at du får det om far motsetter seg det.

Anonymkode: e77f4...a0f

Skrevet

Du får nok ikke foreldreansvaret alene med mindre fat sier det fra seg frivillig. 

Anonymkode: cdbac...a4b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...