AnonymBruker Skrevet 23. februar 2021 #1 Skrevet 23. februar 2021 Jeg ønsker å ha foreldrerett alene, men mister jeg da bidrag? Hva innebærer det egentlig. Gjelder en tenåring. Anonymkode: e1caa...03d
Zienna Skrevet 23. februar 2021 #2 Skrevet 23. februar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg ønsker å ha foreldrerett alene, men mister jeg da bidrag? Hva innebærer det egentlig. Gjelder en tenåring. Anonymkode: e1caa...03d Mener du at den andre forelderen ikke lenger skal ha kontakt med barnet ditt? Eller? 2
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2021 #3 Skrevet 23. februar 2021 Det er vel litt sent å gjøre noe med det når det er snakk om en tenåring?! Anonymkode: 320ec...da8
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2021 #4 Skrevet 23. februar 2021 Du kan alltids prøve, men det skal utrolig mye til å få foreldreretten alene om den andre forelderen ikke vil fraskrive seg foreldreansvaret. Men det er jo litt rart at du vil det, når du ikke vet hva det innebærer å ha det. Anonymkode: 727ae...9d2 12
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2021 #5 Skrevet 23. februar 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg ønsker å ha foreldrerett alene, men mister jeg da bidrag? Hva innebærer det egentlig. Gjelder en tenåring. Anonymkode: e1caa...03d Tror du kan søke om å ha foreldreansvaret alene, og tror heller ikke du mister bidraget. Anonymkode: 7df02...d88
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2021 #6 Skrevet 23. februar 2021 Beklager, mente ikke foreldrerett, men vil ha foreldre ansvar alene. Hva har da far rett til å vite om barnet? Han kan treffe barnet når han vil, men barnet skal bo fast hos meg. Vil jo beholde bidraget da. TS. Anonymkode: e1caa...03d
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2021 #7 Skrevet 23. februar 2021 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Beklager, mente ikke foreldrerett, men vil ha foreldre ansvar alene. Hva har da far rett til å vite om barnet? Han kan treffe barnet når han vil, men barnet skal bo fast hos meg. Vil jo beholde bidraget da. TS. Anonymkode: e1caa...03d Er faren enig i dette kan han fylle ut skjema der foreldreansvaret blir lagt på deg alene. Om han ikke er enig må retten avgjøre - og helt ærlig: det tror jeg du kan glemme. Det skal enormt mye til å bli fratatt foreldreansvar - selv en som er dømt for seksuelt å ha misbrukt barnet sitt har fått beholde foreldreansvaret. Et raskt googlesøk og du får vite hva en forelder uten foreldreansvar kan få vite/ikke. Bidrag vil du få uansett. Anonymkode: 301b0...233 2
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2021 #8 Skrevet 23. februar 2021 Jeg har det. Får bidragsforskudd da far ikke er betalingsdyktig. Anonymkode: 850cd...aff
Hr. Aktiv Skrevet 23. februar 2021 #9 Skrevet 23. februar 2021 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Beklager, mente ikke foreldrerett, men vil ha foreldre ansvar alene. Hva har da far rett til å vite om barnet? Han kan treffe barnet når han vil, men barnet skal bo fast hos meg. Vil jo beholde bidraget da. TS. Anonymkode: e1caa...03d Nok en grådig mor. Skaff deg jobb og tjen pengene dine selv. 13
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2021 #10 Skrevet 23. februar 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Er faren enig i dette kan han fylle ut skjema der foreldreansvaret blir lagt på deg alene. Om han ikke er enig må retten avgjøre - og helt ærlig: det tror jeg du kan glemme. Det skal enormt mye til å bli fratatt foreldreansvar - selv en som er dømt for seksuelt å ha misbrukt barnet sitt har fått beholde foreldreansvaret. Et raskt googlesøk og du får vite hva en forelder uten foreldreansvar kan få vite/ikke. Bidrag vil du få uansett. Anonymkode: 301b0...233 Realiteten er vel at forelderen uten foreldreansvar kan få informasjon om det meste. Anonymkode: 301b0...233
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2021 #11 Skrevet 23. februar 2021 Hr. Aktiv skrev (3 minutter siden): Nok en grådig mor. Skaff deg jobb og tjen pengene dine selv. For noe oppgulp! 🤮 Anonymkode: 301b0...233 7
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2021 #12 Skrevet 23. februar 2021 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Beklager, mente ikke foreldrerett, men vil ha foreldre ansvar alene. Hva har da far rett til å vite om barnet? Han kan treffe barnet når han vil, men barnet skal bo fast hos meg. Vil jo beholde bidraget da. TS. Anonymkode: e1caa...03d Han har de samme rettighetene uansett om å få info fra feks skole og lege. Men han kan ikke si noe på feks flytting til utlandet eller tilhørighet i religiøse saker (feks at ungen begynner på en kristen skole feks). Også trenger man ikke signatur for pass da det ligger under foreldreansvar. Foreldreansvar og samvær (bidrag) er to forskjellige saker og berører ikke hverandre. Hvorfor er dette plutselig vikitg nå når ungen er tenåring? Snart voksen da og ingen som har foreldreansvar lenger. Anonymkode: 7f997...637 2
Kenelz Skrevet 23. februar 2021 #13 Skrevet 23. februar 2021 6 minutter siden, Hr. Aktiv said: Nok en grådig mor. Skaff deg jobb og tjen pengene dine selv. Enig med den. Hadde det vært noe alvorlig så hadde ikke fokuset vært på bidraget, men å trygge tenåringen og drite i pengene. Er han en dårlig og utrygg far? Vil tenåringen selv kun bo hos mor? Hvorfor ta det opp nå? 6
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2021 #14 Skrevet 23. februar 2021 Hr. Aktiv skrev (1 minutt siden): Hva er oppgulp og dritt? Les dere opp hvorfor hun vil ha ansvaret. Det er for pengenes skyld. Er det det beste for barnet? Er jo tydelig at ts er mor til en tenåring som ikke ønsker at far skal få alt for mye informasjon og vil være fast hos mor. Kenelz skrev (2 minutter siden): Enig med den. Hadde det vært noe alvorlig så hadde ikke fokuset vært på bidraget, men å trygge tenåringen og drite i pengene. Er han en dårlig og utrygg far? Vil tenåringen selv kun bo hos mor? Hvorfor ta det opp nå? Og der var de 2. Anonymkode: 75a51...ce4 3
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2021 #15 Skrevet 24. februar 2021 Det skal vel enormt mye til å fjerne foreldreansvaret for en tenåring fra en forelder som ønsker å beholde det? Anonymkode: 1cfb7...aa0
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2021 #16 Skrevet 24. februar 2021 Hr. Aktiv skrev (6 timer siden): Hva er oppgulp og dritt? Les dere opp hvorfor hun vil ha ansvaret. Det er for pengenes skyld. Er det det beste for barnet? Eh... nei. Hun får jo ikke mer penger av det. Hun spør bare her om hun får mindre. Så årsaken er åpenbart en annen. TS, hvis far nekter kan du glemme det med mindre det er ekstreme årsaker. Jeg fikk det, med psykisk syk og truende far. Bidrag har jeg aldri fått, men det har andre årsaker, du beholder bidraget. Anonymkode: bda08...c68 2
Chiubi Skrevet 24. februar 2021 #17 Skrevet 24. februar 2021 Barnet har rett til kontakt med og omsorg fra begge foreldrene sine. Det skal mer til enn mors ønske for å frata barnet denne retten.
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2021 #18 Skrevet 24. februar 2021 Chiubi skrev (15 minutter siden): Barnet har rett til kontakt med og omsorg fra begge foreldrene sine. Det skal mer til enn mors ønske for å frata barnet denne retten. Foreldreansvar har ingen sammenheng med samvær. Anonymkode: bda08...c68 2
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2021 #19 Skrevet 24. februar 2021 Hvorfor vil du ha foreldreansvar alene? Det skal vel vektige grunner til for at du får det om far motsetter seg det. Anonymkode: e77f4...a0f
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2021 #20 Skrevet 24. februar 2021 Du får nok ikke foreldreansvaret alene med mindre fat sier det fra seg frivillig. Anonymkode: cdbac...a4b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå