AnonymBruker Skrevet 23. februar 2021 #1 Skrevet 23. februar 2021 Hei! Min bror sliter skikkelig med psyken. Er ensom, enslig, har hatt hjemme kontor i snart et år og ser svart på livet. Bor i en annen by en resten av familien og har få venner. De få vennskapene han har ødelegger han sakte men sikkert.. når jeg sier han må snakke med psykolog sier han at han har prøvd og at det tullet funker ikke på han... føler meg rådvill! Ingenting jeg sier hjelper. Har hatt tusenvis av samtaler med han, og prøvd forskjellige strategier. Det er visst ingen som ser han, bryr seg om han, selvom jeg forteller at det ikke er sant. Hva gjør jeg? jeg er redd det kan gå så langt at han tar livet sitt. Anonymkode: a7d96...393
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2021 #2 Skrevet 23. februar 2021 Få han til å flytte til samme by som resten av familien? Dra på besøk og muntre han opp litt? Få han til å finne noen på nettside? Anonymkode: 95ebd...9ae
Kittykat Skrevet 24. februar 2021 #3 Skrevet 24. februar 2021 Han kan prøve psykolog igjen. F eks så kan de prøve noe annet enn det de gjorde sist. Jeg har selv vært til psykolog. Ble henvist 2 ganger. Gikk i noen måneder hver gang. For meg var det prating og så fikk jeg noen øvelser jeg kunne gjøre når angsten var på sitt verste. Jeg bruker også såkalte "lykepiller". For meg så funker lykkepillene. De tar det verste. Resten må jeg jobbe med selv. Etter begge rundene med psykolog, så sa de at det var ikke mer de kunne gjøre for meg. For det er ikke så enkelt å behandle generalisert angst (har ikke angst for noe spesifikt). Hvis han ikke vil prøve psykolog igjen, så kan han også snakke med fastlegen sin f eks en gang i uken. Kan broren din flytte hjem igjen til byen som resten av dere bor i? Kan dere dra på besøk oftere til han? Invitere han ut/på overnatting/gjøre noe annet hyggelig? Å sitte hjemme hver dag i et år (selv med hjemmekontor) og ikke ha noen andre personer tilstede/tilgjengelig, er jo ikke bra, for noen. Ja, man må jo det pga koronaen, men det går jo utover psyken i verste fall. Hvis man ikke har samboer, barn, annen familie og venner, så er man jo mutters alene.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå