Gå til innhold

.

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

..

Endret av Expandable86
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du høres jo helt gjennomsnittlig ut, bare at du er noen cm lavere i høyde, ganske spedbygd/slank og har tidlig hårtap. Du har ikke nødvendigvis noen sær «diagnose» av den grunn. Høres mer ut som at du må jobbe med hva du forventer av deg selv, og akseptere at du er da like mye mann du, som alle andre :) 

Anonymkode: 443e3...919

• Liker 2
Skrevet

Virker som om dette er noe du går og kverner mye på, særlig i forbindelse med dating, som høres utrolig slitsomt og vondt ut. Vil bare at du skal vite at det ikke trenger å være noe galt med deg og at man ikke er mindre maskulin bare fordi man ikke oppfyller det som enkelte anser som "mannsidealet". Mange kvinner, inkludert meg selv, ser etter helt andre egenskaper i en mann enn mye hår og en sterk og rå fysikk. Personlig synes jeg også en slank fysikk er pent og er selv i et langvarig forhold med en mann som kan passe fysikken du beskriver (ca. 175 cm, under 60 kilo og litt "spinkel") og synes han er dødskjekk. 

Selvfølgelig, hvis dette er noe du er oppriktig bekymret for, ville jeg tatt det opp med fastlegen og fått tatt noen tester. Bare husk at du er verdifull og verdt å elske uansett fysikk og hårmengde ❤️  

Anonymkode: e3ab4...ea4

• Liker 2
Skrevet

Deg IGJEN!? Kan du ikke komme deg til legen i stedet for å KG? 

Anonymkode: 5a823...24d

• Liker 1
Skrevet

Nei TS, du lider av lavt selvbilde. Det er ikke noe galt med deg. 

Det er helt normalt å ha lite hår, og det er helt normalt å ha lite/ingen skjeggvekst uansett alder.

Når treningssenterene åpner igjen så ville jeg dratt dit og hyret en PT  og enæringsekspert, så de kan hjelpe deg og bygge muskler og selvtillitt hvis det er det du ønsker. 

Anonymkode: 9a081...c41

• Liker 2
Skrevet (endret)

.

Endret av Expandable86
Skrevet

Jeg er vernepleier og jobber for en med Klinefelter syndrom, og jeg kan love deg at du ikke har det bare pga fysikken din. For da hadde du ikke hatt vett til og gått inn på et forum og skrevet så godt om deg selv. Kom deg til legen, mulig du bare har testosteronmangel, eller at det er noe med stoffskiftet ditt. Lykke til.

Anonymkode: 51348...026

Skrevet

Jeg har en fetter som begynte å miste håret som 17-åring, kjæresten min begynte å miste håret når han var i tidlig 20-årene. Kjenner mange menn som ikke har særlig hårvekst i ansiktet, selv om de er godt voksne. Det er heller ikke unormalt å være slankt bygd eller 175 cm, jeg ser flere bare på én tur i butikken.

Ta en prat med legen hvis du vil, men du er nok ganske normal.

Anonymkode: e732d...bb5

Skrevet
6 hours ago, Expandable86 said:

Deg igjen?

Du blir nok forvekslet med en person som har laget ganske mange tråder om lavt testosteron. Men tror han kom seg til legen til slutt, for det er lenge siden sist nå.

Anonymkode: e732d...bb5

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 24.2.2021 den 0.51):

Nei TS, du lider av lavt selvbilde. Det er ikke noe galt med deg. 

Det er helt normalt å ha lite hår, og det er helt normalt å ha lite/ingen skjeggvekst uansett alder.

Når treningssenterene åpner igjen så ville jeg dratt dit og hyret en PT  og enæringsekspert, så de kan hjelpe deg og bygge muskler og selvtillitt hvis det er det du ønsker. 

Her er løsningen. Sorry, hardt arbeid er det som endrer en spinkel kropp, det er ikke manglende vekst av skjelettet sin skyld.  

Anonymkode: 1dcfb...ab7

Skrevet

Ikke

Spør

På

KG

Anonymkode: 83fec...8c1

• Liker 1
Skrevet
Expandable86 skrev (På 23.2.2021 den 22.01):

Ofte sier man at man ikke har lavt testosteron hvis man har en normal ereksjon og potens, og at testosteron heller ikke har noen sammenheng mellom skjeggvekst og hårvekst på hodet, så hva kan være feilen med meg?

Jeg foreslår at du booker deg time hos fastlegen for å få sjekket ut det du lurer på, slik at du slipper å lure på det. 

Men bare for å kommentere lav testosteron, så er dette opphavet til mange diffuse psykiske og fysiske plager. Hvis du ikke har andre diffuse psykiske og fysiske plager, altså at du føler deg ellers frisk og rask, så tipper jeg at du ikke har lav testosteron. 

Skjeggvekst, hårvekst, muskler, dyp stemme osv er mye biologisk betinget, og trenger ikke henge sammen med sykdom. 

Igjen, få sjekket dine teorier slik at du får ro i sjelen ved å ta kontakt med fastlege. 

Anonymkode: efd49...c90

Skrevet
Expandable86 skrev (På 23.2.2021 den 22.01):

Føler det er noe galt med meg som mann. Jeg mangler det meste som kjennetegner menn; maskulinitet i form av muskler og dyp, mørk stemme, skjeggvekst, hårvekst ellers på kroppen..

Jeg ser ut som en ungdom rent fysisk. Veldig spinkle armer og hender, og spe fysikk generelt. Man skulle tro at skjelettet mitt stoppet å vokse på tenårings-nivå. Jeg ser 15-åringer med mer skjeggvekst enn meg, og jeg som snart 35-åring har nesten ingenting. Det blir bare noe pistrete greier som jeg kvitter meg med fort. Haka får mest, mens kinnene mine er glatte som en barnerompe.

Der hvor jeg er på tenåringsnivå hva gjelder fysikk, er jeg i motsatt ende hva gjelder hårvekst på hodet. For der skulle jeg selvfølgelig makse uflaksen med å lide av hårtap. Nå er det slik at jeg knapt kan ha en sveis lenger. Barberer jeg alt ser jeg ut som et egg, siden jeg ikke kan kompensere med skjeggvekst.

Dette er ikke normalt, og jeg har ikke sett en eneste annen voksen mann som ser slik ut. Så hva feiler meg..? Har lest om Klinefelters syndrom og hypogonadisme, men bare få av symptomene gjelder for meg. Klinefelters gir ofte voldsom vekst i høyde (jeg er bare 175 cm), og mange får bukfett, brede hofter og bryster. Jeg er slank over hele linja. Ofte er man sent ute i den kognitive utviklinga, jeg var veldig tidlig ute, men problemene har forverret seg med alder.

Hypogonadisme er for lite testosteron i blodet. Mye av de samme symptomene ses her som ved Klinefelters. Liten penis og små testikler er vanlige symptomer for begge tilstandene, men dette stemmer ikke med meg. Jeg har normalt store testikler, og over snittet penis. Ereksjonen/potensen er det heller ikke noe galt med.

Ofte sier man at man ikke har lavt testosteron hvis man har en normal ereksjon og potens, og at testosteron heller ikke har noen sammenheng mellom skjeggvekst og hårvekst på hodet, så hva kan være feilen med meg?

Veldig lett å si at man skal akseptere seg selv for den man er, men når mangelen på vanlig fysikk faktisk gir deg null sjans i dating-verdenen, er det ikke like lett..

det er nokk bare "dårlige" gener, men hvis du virkelig vil vite så går du til fastlegen din å spør om og få ta en blodprøve å skjekke fri-testosteron, total testosteron, østrogen, dht, og shbg. hårtap skyldes dht, som er et biprodukt av testosteron, så i å med at du lider av det kan det hende at du ikke har lav-T, du sier også at du har normal ereksjon, og ikke lider av lav sexlyst eller depresjon, angst, noe som kan også bekrefte at du ikke har lav testosteron. men det endelige svaret kan ingen gi her over internett kun blodprøve kan bekrefte eller avkrefte.

Anonymkode: 8a46c...090

Skrevet

Har du vært til lege? Kanskje har du en slik sykdom, men det kan også være du har dysmorfofobi eller lignende.  

Har du forsøkt å trene styrke skikkelig i 2 mnd uten å se resultat?

Anonymkode: d0212...45a

Skrevet (endret)

.

Endret av Expandable86
Skrevet
Expandable86 skrev (1 minutt siden):

Sliter med noe angst og nervøsitet, samt at jeg har depresjons-lignende perioder. Men de er ikke så overveldende at jeg ikke fungerer relativt normalt.

Måtte google dysmorfofobi, og tror ikke jeg har det. Det er ren selvinnsikt å se at jeg mangler hår på hodet eller skjegg.

Har bare trent styrke i perioder, og ikke hatt noen struktur på det. Ser ikke særlig forskjell fra når jeg trener styrke til periodene jeg ikke trener. Bare merker det på selve styrken, og ikke at musklene blir mindre/større.

Da gode progresjonsbilder av deg selv og mål med cm. Det tar tid før du ser resultater, men det er lettere når man kan sammenligne med tidligere. 

Skrevet (endret)

.

Endret av Expandable86
Skrevet (endret)

.

Endret av Expandable86
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg er vernepleier og jobber for en med Klinefelter syndrom, og jeg kan love deg at du ikke har det bare pga fysikken din. For da hadde du ikke hatt vett til og gått inn på et forum og skrevet så godt om deg selv. Kom deg til legen, mulig du bare har testosteronmangel, eller at det er noe med stoffskiftet ditt. Lykke til.

Anonymkode: 51348...026

Hva mener du med dette? Har man ikke vett dersom man har KS? 

Jeg håper du har bedre innsikt i diagnosen dersom det stemmer at du jobber for en med KS. 

Anonymkode: 5938f...15b

Skrevet

Hypokonder?       

Anonymkode: b0ee1...d6a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...