Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er det fler enn meg som husker at man kunne bytte mellom Telenor og NetCom enkelt på disse telefonene på den tiden?

Jeg husker at jeg til stadighet mistet dekning og måtte gå inn på telefonen for å bytte nettverk. Det stod til og med oppe i høyre hjørne hvilke nett du var koblet til. Det var den enkleste saken i verden å bytte og helt annerledes enn det er i da.

Flere som husker det samme?

Anonymkode: 8eee1...886

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da husker du nok feil. Ja, man kan tilsynelatende bytte nettverk på telefonen, men du får uansett ikke tilgang til det andre nettet hvis velger Telia (Netcom) nettet hvis du har Telenor abonnement eller motsatt. Det kunne man ikke den gangen heller. 

Den eneste måten man kan gjøre det på er å ha en telefon med to sim-kort spor, med to simkort med aktive abonnement på begge simkortene fra både Telenor og Telia. 

Anonymkode: f33a3...704

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Da husker du nok feil. Ja, man kan tilsynelatende bytte nettverk på telefonen, men du får uansett ikke tilgang til det andre nettet hvis velger Telia (Netcom) nettet hvis du har Telenor abonnement eller motsatt. Det kunne man ikke den gangen heller. 

Den eneste måten man kan gjøre det på er å ha en telefon med to sim-kort spor, med to simkort med aktive abonnement på begge simkortene fra både Telenor og Telia. 

Anonymkode: f33a3...704

Dette stemmer ikke helt, før så var det mulig å bytte mellom Telenor og Netcom på enkelte telefonmodeller. Den gangen så het det også roaming og det var ekstra dyrt hvis man f.eks. hadde Telenor og byttet til Netcom sitt nett.

Anonymkode: c7856...85f

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Dette stemmer ikke helt, før så var det mulig å bytte mellom Telenor og Netcom på enkelte telefonmodeller. Den gangen så het det også roaming og det var ekstra dyrt hvis man f.eks. hadde Telenor og byttet til Netcom sitt nett.

Anonymkode: c7856...85f

Det var det jeg trodde. Jeg hadde i allefall på fast til en leverandør for jeg var fattig og livredd for å få ekstra regning. Men byttet om jeg måtte :) Dette var med Nokia, men lurer på om jeg kunne gjøre det med Ericsson (1998-1999?) også. Den med en linje, men du kunne sende melding og bytte deksel. :)

Anonymkode: 8eee1...886

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...