Gå til innhold

Sliter med å ta initiativ

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har truffet en jente siste uker. Jeg vet ikke helt hva det er for noe, men det har blitt lengre og lengre møter og hyggeligere og hyggeligere for hver gang. Fra et par timer tur med utgangspunkt i felles interesse til 9 timer besøk over de fem gangene vi har møttes. Føler jo det er en gjensidig interesse ut over vennskap, men at vi begge går rundt grøten. Noe av grunnen er at jeg ble så tatt på senga - var ikke ute etter en venn en gang, bare noen å bedrive aktiviteten med, så det føles fremdeles veldig «nytt» og jeg forsøker å samle meg litt. Hadde hun bedt meg med første gangen som en «date» hadde det vært noe helt annet og mye lettere.

Men mens det i begynnelsen føltes helt OK om det gikk over en uke før jeg hørte fra henne, så blir jeg nå urolig etter tre dager om vi ikke har avtalt noe nytt. Hun har vært ekstremt flink til å ta initiativ. Jeg har vel egentlig ikke det. Det er nok noen personlighetsmessige grunner (redd for å virke masete og kanskje også redd for å bli avvist) til det, men først og fremst praktiske. Jeg har en ekstremt fleksibel hverdag, hun mye mer uforutsigbar. Så jeg har sagt at jeg treffer henne gjerne når som helst, at jeg trives veldig godt i lag med henne, at det bare er å si i fra og at jeg gleder meg til neste gang. Hun sier det samme når det kommer til at hun liker å være med meg og at hun gleder seg til neste gang, bare så det er sagt. Men mens hun er konkret, så har jeg altså bare signalisert at jeg er med nesten uansett. Jeg overlater liksom til henne å ta initiativet. Oppi det hele så bor vi ganske langt fra hverandre. Og jeg har tenkt at siden hun må kjøre MYE til og fra jobb, så er det greit at jeg kjører og kommer hennes vei når hun har fri ... nok en «unnskyldning» til å la henne ta initiativet.

Hva tenker dere? Vil det kunne oppfattes som manglende interesse og/eller tafatthet når det blir sånn?

Anonymkode: e8793...df4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde nok følt det som at du stadig spilte ballen over til meg, ja. Hva med å foreslå aktivitet men la tidspunktet være opp til henne?

Anonymkode: 2e84b...32a

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Jeg hadde nok følt det som at du stadig spilte ballen over til meg, ja. Hva med å foreslå aktivitet men la tidspunktet være opp til henne?

Anonymkode: 2e84b...32a

Ja, forsøker å vri hodet litt der. Problemet er at om utgangspunktet er at vi ender opp ute hos henne (noe det virker som hun setter pris på) så føles det unaturlig for meg å bestemme hva vi skal gjøre slik vær og føre er akkurat nå i alle fall. Når våren og sommeren kommer blir det litt annerledes - da har vi allerede snakket om andre ting vi kan gjøre og andre steder vi kan dra og det tror jeg jeg fint kan ta initiativ til.

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ja, forsøker å vri hodet litt der. Problemet er at om utgangspunktet er at vi ender opp ute hos henne (noe det virker som hun setter pris på) så føles det unaturlig for meg å bestemme hva vi skal gjøre slik vær og føre er akkurat nå i alle fall. Når våren og sommeren kommer blir det litt annerledes - da har vi allerede snakket om andre ting vi kan gjøre og andre steder vi kan dra og det tror jeg jeg fint kan ta initiativ til.

Jeg tror du må bare hoppe i det. Hun kan fort føle at hun drar hele lasset, og gi deg opp av den grunn. Be henne med ut en kveld eller hjem til deg. Det kan da vel ikke være så vanskelig? 

Endret av Jentadi
Skrevet
Jentadi skrev (2 minutter siden):

Jeg tror du må bare hoppe i det. Hun kan fort føle at hun drar hele lasset, og gi deg opp av den grunn. Be henne med ut en kveld eller hjem til deg. Det kan da vel ikke være så vanskelig? 

Kanskje burde det ikke være det, mulig jeg gjør det for vanskelig, men hvis du leser det jeg har skrevet så ser du kanskje hvorfor jeg faktisk synes det er litt vanskelig? Hadde vi vært naboer og en invitasjon ikke kom med 4 timer obligatorisk kjøring, så hadde det selvsagt vært mye enklere. Ut en kveld (som byen) er helt uaktuelt for oss begge.

Men skjønner at jeg bør tenke ut noe ja :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...