Gå til innhold

Enkelte apper virker ikke på wifi

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har fått ett litt merkelig problem etter at vi flyttet for noen uker siden. 

Enkelte apper på telefonen virker ikke når jeg er koblet på Wi-Fi her vi bor nå. Appen bare står og spinner, klarer ikke å laste noen ting. Så fort jeg slår av Wi-Fi og kobler på 4g virker alt helt fint. 

Jeg klarer ikke å se noen sammenheng med hvilke apper det gjelder. Det er feks kupp, DnB spare og storytel. 

Har prøvd å avinstallere appen og installere på ny, uten noen merkbar effekt. 

Har Samsung mobil, Wi-Fi tidligere var fra Get/Telia, Wi-Fi nå er fra Altibox. Det bor andre personer her som bruker samme Wi-Fi, de har ikke noe problem. De har dog Apple produkter, jeg og min mann har Android og sliter begge to....

Noen som har noe peiling på hva som kan være galt? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gjelder det vanlige nettsider (feks om du nå går inn på en nettside du aldri har vært på før mens du er på wifi, funker det?)?

Gjelder det andre stasjonære ting, laptoper ol?

Er det samme appene som sliter for deg og din mann?

Skrevet

ekkoet skrev (18 minutter siden):

Gjelder det vanlige nettsider (feks om du nå går inn på en nettside du aldri har vært på før mens du er på wifi, funker det?)?

Gjelder det andre stasjonære ting, laptoper ol?

Er det samme appene som sliter for deg og din mann?

Nettsider virker helt fint. På laptop bruker vi bare nettsider, så det er som normalt. Men virker ikke på nettbrett. 

Gjelder samme apper på alle enheter.

Vet du hva som kan være galt? 

Skrevet

Nei, jeg greier ikke ta den på direkten. Samme apper på alle enheter, dvs at apple-enhetene funker fint på disse appene, men ikke android?

Når du sier "virker ikke på nettbrett", så er dette et androidnettbrett hvor det funker å surfe web, men ikke å laste bestemte apper?

Var dette nettet "brukt" fra før dere flyttet inn? Kan noen ha vært inne og gjort justeringer på router?

Du skriver at dere bor med "andre", er det slik at dere eier eller leier? Altså, er det deres internett eller henger dere dere på noen andre sitt? Hvis dere eier nettet ville jeg nullstilt router, tilbakestilt til fabrikk.

(Min hovedmistenkte ville være DNS, men jeg skjønner ikke helt hvorfor det skal være OK for noen og ikke for andre). En annen mulighet er at om noen har tilgang til routeren kan man legge inn en del begresninger på hva man skal ha tilgang til. Hvorfor dette skulle være gjort er vanskelig å si noe om, men en resett av boksen burde fikse det (jeg snakker ikke om en restart, men en resett/nullstilling).

Skrevet
ekkoet skrev (2 timer siden):

Nei, jeg greier ikke ta den på direkten. Samme apper på alle enheter, dvs at apple-enhetene funker fint på disse appene, men ikke android?

Når du sier "virker ikke på nettbrett", så er dette et androidnettbrett hvor det funker å surfe web, men ikke å laste bestemte apper?

Var dette nettet "brukt" fra før dere flyttet inn? Kan noen ha vært inne og gjort justeringer på router?

Du skriver at dere bor med "andre", er det slik at dere eier eller leier? Altså, er det deres internett eller henger dere dere på noen andre sitt? Hvis dere eier nettet ville jeg nullstilt router, tilbakestilt til fabrikk.

(Min hovedmistenkte ville være DNS, men jeg skjønner ikke helt hvorfor det skal være OK for noen og ikke for andre). En annen mulighet er at om noen har tilgang til routeren kan man legge inn en del begresninger på hva man skal ha tilgang til. Hvorfor dette skulle være gjort er vanskelig å si noe om, men en resett av boksen burde fikse det (jeg snakker ikke om en restart, men en resett/nullstilling).

Apple enheter funker fint på samme appene ja. 

Stemmer at android nettbrett virker på nettside, men ikke enkelte apper. 

Netter har vert i bruk i flere år. Har spurt om det er gjort noe som kan gjøre at det ikke virker for oss, men det skal ikke være gjort noe. 

Det er to boenheter som deler nett. Så sånn sett ikke vi som "eier" nettet. Men får høre om det er mulig å nullstille routeren 🙂

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...