Gå til innhold

HJELP! Sitter fast mellom 2 jobber


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er nyutdannet med lite erfaring, så jeg takka ja til det første jobben jeg fikk etter studiet, jeg har en midlertidig fram til august, med muligens om forlengelse, jeg tjener okei.

Ikke så lenge siden så ble jeg innkalt til en jobb intervju som er mer relevant til hva jeg er utdannet som, de er ute etter faste ansatte, men man skal jobbe først ett år og deretter få kontrakt om fast. Pluss jeg tjener litt over 100 000 kr mer på den jobben.... de ringte meg i går og tilbød meg jobben.

Skal jeg være helt ærlig så trodde jeg aldri at jeg skulle få jobben sin det var over 200 søkere og jeg er ganske ung, hva burde jeg gjøre? jeg ønsker noe fast og trygt, men vil ikke ta en dum avgjørelse... pluss den første jobben er kommunalt hvor den andre er privat 😕 

Anonymkode: 4cbfc...54a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Som nyutdannet hadde jeg ikke nølt med å bytte jobb. Relevante oppgaver og høyere lønn vil forplante seg videre i karrieren din.

Hvis du ikke får fast stilling etter et år, har du likevel ett år med høyere lønn og relevante arbeidsoppgaver å søke deg videre med.

Anonymkode: cd51b...38c

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville jo si at det kommer litt an på hva du jobber som. Noen jobber er det null problem å få jobb hverken privat eller kommunalt, andre jobber er man heldig om man i det hele tatt får vikariat i. 

Om den ene jobben heller mer mot fast etter et års tid, hadde jeg definitivt gått for den. 

Anonymkode: e6ee2...19b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når du vet at jobben du har nå er midlertidig så ville jeg ikke nølt med å ta den andre. I verste fall så får du ikke fast jobb etter det første året, men da har du hvertfall det året på CVen. Sjekk litt ut vilkårene for dette første året, er det ansett som et vikariat? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider