Gjest Gjest Skrevet 25. august 2005 #21 Skrevet 25. august 2005 I mitt tilfelle var det politiet. Veterinærer har da ikke kapasitet til å kjøre rundt og hente døde dyr heller, de skal jo tross alt ha betalt. Og ikke alle har bil og mulighet til å frakte det døde dyret til veterinær heller. ← Synes det er rart at politiet kan si noe slikt. Veterinærer har kanskje ikke kapasitet, men hvem i kommunen skal ha det da? Ordføreren kanskje? Vet at viltnemda rykker ut når det gjelder skadet vilt, men tror desverre ikke det finnes noe slikt når det gjelder husdyr. Men jeg tror nå at veterinæren vil rykke ut dersom dyret fremdeles er i live iallefall.
Gjest Violetta Skrevet 25. august 2005 #22 Skrevet 25. august 2005 Synes det er rart at politiet kan si noe slikt. Veterinærer har kanskje ikke kapasitet, men hvem i kommunen skal ha det da? Ordføreren kanskje? Vet at viltnemda rykker ut når det gjelder skadet vilt, men tror desverre ikke det finnes noe slikt når det gjelder husdyr. Men jeg tror nå at veterinæren vil rykke ut dersom dyret fremdeles er i live iallefall. ← Tviler du på at det jeg sier er sant? At jeg lyger sammen en historie om hva politiet sa til meg? Det gjør jeg nemlig ikke. Politiet sa til meg at de bare ville komme dersom det var en skadd katt det var snakk om, og evt. hjelpe til med avliving. Hvem i kommunen? Hva med dem som tømmer søppeldunker rett ved der katten ligger (i mitt tilfelle ja) eller dem som klipper gresset, kan ikke de kvitte seg med katten? Jeg synes ikke tanken var så fjern, men det synes tydeligvis kommunen.
Gjest Gjest Skrevet 25. august 2005 #23 Skrevet 25. august 2005 Nei jeg tviler ikke på det du sier, jeg synes bare det var så ufattelig rart at politiet kan komme med noe sånt. Kan ikke skjønne hvem i kommunen som de mener skal ha ansvaret for noe slikt. Jeg synes ikke at det skal falle på vaktmestrene som klipper gresset eller søppeltømmerne å ta slikt pga at det er snakk om potensielt smittefarlig avfall, og hvorfor skal det være deres jobb å skrape døde dyr av veibanen? Da kan du like så godt si at det er vegvesenet sin jobb pga at det er de som har ansvaret for veiene. Hvorfor kan ikke du legge dyret oppi søppeldunken siden det tydeligvis ikke skal være noen kunst for søppeltømmerne og vaktmesterene. Her er ordningen slik at dyrlegen legger døde dyr, involler osv. i en fryser som er spesielt til det formålet. Den blir så med jevne mellomrom tømt av folk som har kompetanse til å ta seg av slikt avfall. Ideelt sett så synes jeg at de som kjører på dyr bør ha så pass omtanke at de faktisk stopper for å se om dyret er i live og da evt fjerner dyret fra veien dersom det ikke er det. Det skal ikke så mye til å dra dyret av veien ved hjelp av en bit plast eller papp og dekke over dyret mens man ringer til dyrlegen for å høre om de kan ta seg av dyret.
Gjest Violetta Skrevet 25. august 2005 #24 Skrevet 25. august 2005 Jeg gidder ikke å diskutere hvem i kommunen som kan eller ikke kan ta seg av døde dyr. Jeg gjenga det politiet sa til meg. Grunnen til at jeg ikke la den døde katten i søppeldunken er at den var for stor for åpningen etter min vurdering, og jeg står ikke og stapper en død katt ned i en alt for liten åpning. Søppeldunken tømmes av vegvesenet fordi den er på en bussholdeplass, de har store sekker med søppel som de slenger på et lasteplan. Var det en god nok forklaring? Tanken på å kontakte veterinær for at de skulle ta seg av en åpenbart død katt falt meg ikke inn en gang.
Gjest Gjest Skrevet 25. august 2005 #25 Skrevet 25. august 2005 Geez, det er da ingen grunn til å være nesevis. Jeg står da ikke her og kaller deg en løgner, synes bare det var rart at politiet ikke sa evt hvem som da skulle ta seg av dette. Sannsynligvis ville de vel fraskrive seg ansvaret.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå