Gå til innhold

Hvor kontakte for død katt?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Ringte politiet, begge numrene, 112 og 02800, men ingen ville hente en død katt som lå i veikanten. Fikk beskjed om å ringe Kattehjelpen (?), men det kostet dæven døtte meg 28,- i minuttet, og jeg ventet i nesten 2 min uten noe svar.

Hvor i all verden er det man skal henvende seg hen da? Trodde da vitterlig politiet tok seg av slikt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hmm merkelig,jeg trodde det gikk an å ringe politiet om sånt.er jo ikke såkalt kattehjelp overalt i landet!

Spør en veterinær kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men 112 er da vitterlig ikke rett nummer for en slik sak!!!!

Det er da ikke alle som har 90993953 eller 02800-nummeret til politiet i hodet heller da :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da ikke alle som har 90993953 eller 02800-nummeret til politiet i hodet heller da :roll:

Nei, men da kan man jo slå det opp. 112 er for saker som handler om liv og død. Ikke en katt som alt er død. Akkurat som at man ikke ringer ambulansetjenesten fordi man er tett i nesen og ikke husker nummeret til fastlegen sin.

(Forøvrig visste jo denne personen om 02800-nummeret, som jo vil være det rette steder å henvende seg til om man skal kontakte politiet om en slik sak)

Endret av Melk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

(Forøvrig visste jo denne personen om 02800-nummeret, som jo vil være det rette steder å henvende seg til om man skal kontakte politiet om en slik sak)

Nei, jeg fikk det nummeret av 112.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men da kan man jo slå det opp. 112 er for saker som handler om liv og død. Ikke en katt som alt er død. Akkurat som at man ikke ringer ambulansetjenesten fordi man er tett i nesen og ikke husker nummeret til fastlegen sin.

(Forøvrig visste jo denne personen om 02800-nummeret, som jo vil være det rette steder å henvende seg til om man skal kontakte politiet om en slik sak)

Slå det opp?om du er ute på tur så har du jo ikke med deg tlf.katalogen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slå det opp?om du er ute på tur så har du jo ikke med deg tlf.katalogen!

Doh.

Opplysningen eller vente til man kommer hjem. Haster da ikke på liv og død.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så enig med melk! Samtidig er jeg kjempeglad for at trådstarter ville gjøre noe for den døde katten. Det er alt for mange som bare tenker at det ikke er dems ansvar. Flott gjort! Men 112 er ment for akutte situasjoner der det står om liv, helse og store verdier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si meg enig med Melk her - dette er ikke en sak å ringe 112 for. 112 skal bare brukes når det står om liv eller død, og det kan man vel ikke si det gjorde her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du ringer da vitterlig ikke et nødnummer pga en død katt. Hva om det var noen som virkelig trengte hjelp og ikke kom gjennom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Violetta

Jeg har selv opplevd noe lignende. Politiet (ikke nødnummeret nei) henviste til kommunen, fordi politiet bare hadde kapasitet dersom katten ikke var helt død og man trengte hjelp til evt. avliving. Kommunen ville heller ikke gjøre noe, ingen der hadde ansvar.

Så det var ikke mye til hjelp, annet enn at man fremdeles kan lure på hvem som sitter med et ansvar...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjorde det samme for et par år siden. Da jeg var på vei hjem en søndagskveld, kjørte bilen foran meg over en katt -og kjørte bare videre. Jeg stoppet for å sjekke, men katten var steindød. Tenkte at jeg kunne ikke la den ligge midt i veien og bli gnurt utover asfalten når morgentrafikken begynte. Syntes heller ikke jeg kunne legge den på fortauet, så jeg tok den med hjem og ringte politiet for å be om råd på hva jeg skulle gjøre med den. Forklarte at jeg bodde i blokk og hadde ikke noen mulighet for å grave den ned, og bosset ville ikke bli hentet på mange dager ennå (tror ikke det er lov å legge såpass store, døde dyr i bosset heller). Politiet hadde tilgang til en forbrenningsovn og kom og hentet den, ikke noe problem i det hele tatt. Kanskje de hadde en rolig kveld.

Katten hadde ikke halsbånd eller noen annen id som jeg kunne se, og ingen meldte sin interesse selv om jeg hang opp flere lapper.

Stakkar pusen :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvem i søren tror at kommunen har ansvaret for døde dyr???? Ville ha kontaktet en dyrlege både dersom jeg trengte hjelp til avliving eller om det gjaldt et dødt dyr pga at det kan være øremerket eller chippet. I tillegg har dyrlegene viten om hvordan man skal kvitte seg med døde dyr. Ikke bare å kaste dem i nærmeste søppelkasse heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Violetta
Hvem i søren tror at kommunen har ansvaret for døde dyr????

I mitt tilfelle var det politiet. Veterinærer har da ikke kapasitet til å kjøre rundt og hente døde dyr heller, de skal jo tross alt ha betalt. Og ikke alle har bil og mulighet til å frakte det døde dyret til veterinær heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Triste saker. Da var det nok en familie som ventet lenge på å få noen hjem. For et par år siden kjørte jeg bak en som kjørte på en rådyr og knuste hele bakroppen dens. Vi ringte men det tok 45 min. før de kom for å avlive den :tristbla: Ingen gøy opplevelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...