Gå til innhold

Har jeg fått SKABB!!?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg friker helt ut, jeg har en vennine som tidligere har slitt med skabb men som ble kvitt det for noen måneder siden og jeg tenkte derfor ikke noe mer over det og har hatt nær kroppskontakt med henne og vært hos henne. 

Vi har den siste uka hatt nær kroppskontakt rørt hverandres kropper (hud) men ikke i mer enn 10 minutter. men fortsatt hatt en del kroppskontakt. 

Hun fortalte meg igår at hun igjen har fått skabb og at dette kom for en uke siden. ALTSÅ når vi har hatt kroppskontakt. hun har f.eks hjulpet meg med å vokse bena og under armene og har da tatt på huden min. mens hun har hatt skabb. men ikke i mer en 10 minutter. 

Spørsmålet mitt da er hvor stor er sannsyneligheten for at jeg nå får skabb?

Jeg er en person som friker helt ut bare jeg ser små kryp eller hører ordet lus, jeg tror faktisk ikke at jeg klarer å leve med meg selv om jeg får dyr under huden så jeg friker helt ut her. 

Anonymkode: 0cf26...e55

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg friker helt ut, jeg har en vennine som tidligere har slitt med skabb men som ble kvitt det for noen måneder siden og jeg tenkte derfor ikke noe mer over det og har hatt nær kroppskontakt med henne og vært hos henne. 

Vi har den siste uka hatt nær kroppskontakt rørt hverandres kropper (hud) men ikke i mer enn 10 minutter. men fortsatt hatt en del kroppskontakt. 

Hun fortalte meg igår at hun igjen har fått skabb og at dette kom for en uke siden. ALTSÅ når vi har hatt kroppskontakt. hun har f.eks hjulpet meg med å vokse bena og under armene og har da tatt på huden min. mens hun har hatt skabb. men ikke i mer en 10 minutter. 

Spørsmålet mitt da er hvor stor er sannsyneligheten for at jeg nå får skabb?

Jeg er en person som friker helt ut bare jeg ser små kryp eller hører ordet lus, jeg tror faktisk ikke at jeg klarer å leve med meg selv om jeg får dyr under huden så jeg friker helt ut her. 

Også glemte jeg og nevne at jeg har klødd som en gaal de siste dagene men at jeg tror at dette bare er psykisk. 

eller hva tenker dere?

Gjest Kaiminator
Skrevet

50-50. Om du kjøper antiskabbkremen på apoteket nå og smører inn hele kroppen så dreper du de voksne dyrene før de legger egg. 

Gjest Kaiminator
Skrevet

Rettelse, kjøp krem, og ta to kurer med en ukes mellomrom

Skrevet

æsj faen å skitne folk som finns. skabb for faen, lever vi i 3de verden eller?🤮

Anonymkode: 24ffd...5c0

• Liker 1
Skrevet
Kaiminator skrev (3 minutter siden):

50-50. Om du kjøper antiskabbkremen på apoteket nå og smører inn hele kroppen så dreper du de voksne dyrene før de legger egg. 

Jeg har den svenske kuren. burde jeg ta den? Vennina mi som har skabb og fastlegen sa det ikke var vits i å ta kur før jeg hadde fått sår og var 100% sikker på at jeg har det. 

Gjest Kaiminator
Skrevet

Så spesifike svar må du nesten ta med legen din

Gjest Kaiminator
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er faktisk skabbepedimi i norge, alle blir jo bare mer å mer skitne ikkesant?

Jeg håper du får skabb en gang. Nei, to ganger.

Skrevet
Kaiminator skrev (2 minutter siden):

Så spesifike svar må du nesten ta med legen din

bestiller en hastetime til imorgen. takk for svar

• Liker 1
Skrevet

Er det noen som vet om kuren funker om man tar den før man har fått tydelige tegn på at man fajtisk har skabb?

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Skabb er veldig vanlig for tiden. Har vært det en stund nå. Handler ikke om at folk er skitten. Opplys deg selv, så du slipper å fremstå så dum.

Ts, blir du usikker om du har fått skabb, så ta turen til legen.

Anonymkode: 9647c...eca

• Liker 7
Skrevet
Kaiminator skrev (1 minutt siden):

Det er faktisk skabbepedimi i norge, alle blir jo bare mer å mer skitne ikkesant?

Jeg håper du får skabb en gang. Nei, to ganger.

Nei det får jeg nokk ikke, siden jeg er ikke et skittent menneske og jeg menger meg heller ikke med skittene mennesker

Skrevet

Hvordan får en tak i den svenske kuren? 

Anonymkode: d7125...e8f

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvordan får en tak i den svenske kuren? 

den er kjøpt i sverige

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

den er kjøpt i sverige

Har du vært i Sverige nå? Eller gar du hatt skabb før siden du har det? 

Skrevet
Kaiminator skrev (20 minutter siden):

Behandlingen  er kjempedyr...500,-  for en behandling 😕 og hele familien/husstanden må behandles samtidig. Kostet oss den nette sum av 2500,- da det var utbrudd på barnas skole :(

Anonymkode: 93382...205

• Liker 1
Skrevet

Jeg syntes det høres lurt ut å ta kuren før eggene er lagt i dette tilfellet fordi dere har hatt så mye kroppskontakt. Det er veldig smittsomt, kan feks smitte av å sitte i samme soffa. Men jeg tror en lege ikke vil anbefale det før skabb er konstatert. Snakk likevel med legen din ja. Lykke til.

Anonymkode: 3011a...3bf

Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Jeg syntes det høres lurt ut å ta kuren før eggene er lagt i dette tilfellet fordi dere har hatt så mye kroppskontakt. Det er veldig smittsomt, kan feks smitte av å sitte i samme soffa. Men jeg tror en lege ikke vil anbefale det før skabb er konstatert. Snakk likevel med legen din ja. Lykke til.

Anonymkode: 3011a...3bf

takk for svar!

jeg tar kuren imorgen. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Har du vært i Sverige nå? Eller gar du hatt skabb før siden du har det? 

har en kompis som nylig var der som kjøpte for meg

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Jeg har den svenske kuren. burde jeg ta den? Vennina mi som har skabb og fastlegen sa det ikke var vits i å ta kur før jeg hadde fått sår og var 100% sikker på at jeg har det. 

Sønnen vår var usikker på om han hadde skabb. Han hadde vært med venner, hvor 2 av de hadde fått skabb. Vi gikk til legen, men han hadde ingen synlige tegn på på skabb, bortsett fra kløing. Legen sa at vi kunne kjøpe kremen mot skabb til han og behandle han, i tilfelle han hadde det. Vi andre i familien trengte ikke behandling, med mindre vi fikk symtpomer. Vi fikk ikke det og sønnen var ble behandlet med kremen.

I tillegg så måtte vi vaske alt han hadde vært i kontakt med som klær, sengetøy, dyne og pute osv. Ytterklær, sko og klær som han skulle ha til dagen etterpå ble lagt i fryseren over natten. Andre ting som ekstra puter, ekstra sko, tepper og sånt ble pakket i poser og satt vekk i en uke før det ble vasket. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...