Gå til innhold

Castor oil på vipper og bryn


Actionjunkie

Anbefalte innlegg

Noen som har brukt castor oil på vipper og bryn og har noen erfaringer?

Hvor lenge brukte du det, hvor lang tid før eventuel effekt, og hvilken effekt hadde det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Brukte laksèrolje lenge uten annen effekt enn at det gjorde synet mitt slørete.  Umulig å påføre på vipperøttene uten å få inn på øyet.  Ingen effekt på verken lengde eller tykkelse.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Peonjenta skrev (5 timer siden):

Brukte laksèrolje lenge uten annen effekt enn at det gjorde synet mitt slørete.  Umulig å påføre på vipperøttene uten å få inn på øyet.  Ingen effekt på verken lengde eller tykkelse.

Hvor lenge brukte du det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fnuggolina

Ja, jeg bruker på vippene. Men ikke på røttene. 

Pukka sin pleiet godt, og styrket vippene. 

Men jamaican Black castor oil synes jeg faktisk gjør bittelitt for lengden også. Men ikke så dramatisk som et vippeserum.

Bryn har jeg ikke testet det lenge nok på. 

 

Endret av Fnuggolina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg bruker det på vipper og bryn. Påfører med en q-tip, først på bryn og så på vipperota. Ikke noe slørete syn her. Har fått sterkere vipper, og litt fyldigere bryn. Bruker Pukka sin.

Anonymkode: c3921...f6f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fnuggolina skrev (45 minutter siden):

Ja, jeg bruker på vippene. Men ikke på røttene. 

Pukka sin pleiet godt, og styrket vippene. 

Men jamaican Black castor oil synes jeg faktisk gjør bittelitt for lengden også. Men ikke så dramatisk som et vippeserum.

Bryn har jeg ikke testet det lenge nok på. 

 

Så vippeserum funker? 😀 Kan du anbefale et?

Jeg har prøvd Pukka sin castor olje uten noe resultat. Synes åså den er veldig vanskelig å smøre på. Brukte det i ca 3 mnd men det var kanskje for kort tid for resultater, det veit jeg ikke  :) 

Anonymkode: 06f73...ff5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Actionjunkie skrev (8 timer siden):

Hvor lenge brukte du det?

I sikkert 2 år, ikke hver kveld men kanskje 3-4 kvelder i uka. Hadde noen opphold men var ganske flink, må jo brukes jevnlig om man skal se resultat.  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fnuggolina
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Så vippeserum funker? 😀 Kan du anbefale et?

Jeg har prøvd Pukka sin castor olje uten noe resultat. Synes åså den er veldig vanskelig å smøre på. Brukte det i ca 3 mnd men det var kanskje for kort tid for resultater, det veit jeg ikke  :) 

Anonymkode: 06f73...ff5

Mja, det varierer - serumet har jeg bare brukt i kort tid.

Jeg tester Xlash sitt. IGlow prøvde jeg på bryn og fikk røde vonde øyne. 

Castor oil er TJUKT ja. 

Pukka sin var bra til pleie synes jeg, men fikk ikke lengre vipper. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fnuggolina skrev (15 minutter siden):

Mja, det varierer - serumet har jeg bare brukt i kort tid.

Jeg tester Xlash sitt. IGlow prøvde jeg på bryn og fikk røde vonde øyne. 

Castor oil er TJUKT ja. 

Pukka sin var bra til pleie synes jeg, men fikk ikke lengre vipper. 

 

Det gamle Iglow serumet var fantastisk men fikk kjemperød vippekant, så sluttet.  Nå har de tatt bort virkestoffet og det er ikke like effektivt lengre.  Men husker jeg fikk godt synlig lengre vipper med dette.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fnuggolina
Peonjenta skrev (49 minutter siden):

Det gamle Iglow serumet var fantastisk men fikk kjemperød vippekant, så sluttet.  Nå har de tatt bort virkestoffet og det er ikke like effektivt lengre.  Men husker jeg fikk godt synlig lengre vipper med dette.  

De har tatt bort prostaglandiner, men tilsatt et peptidderivat som gir liknende resultster men også bivirkningsprofil. 

Derav mine røde vonde øyne selv bare ved bruk på bryn 😬

Xlash får jeg svak rød kant ved påføring, men det går bort foreløpig - vi får se om jeg reagerer på det og. Har bare testet i noen dager. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fnuggolina skrev (1 time siden):

De har tatt bort prostaglandiner, men tilsatt et peptidderivat som gir liknende resultster men også bivirkningsprofil. 

Derav mine røde vonde øyne selv bare ved bruk på bryn 😬

Xlash får jeg svak rød kant ved påføring, men det går bort foreløpig - vi får se om jeg reagerer på det og. Har bare testet i noen dager. 

Jeg brukte også iGlow før, men fikk helt røde øyelokk, og en del svie😳 nå tør jeg ikke bruke vippeserum lengre på grunn av «avsløringen» om at de brukte prostaglandiner og hvilke bivirkninger det har. Vet at de fleste sier de har sluttet, men jeg tørr rett og slett ikke😅

 

https://trd.by/aktuelt/2019/02/15/Øyelege-advarer-sterkt-mot-vippeserum-Kan-få-innsunkne-øyne-18385807.ece

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TheCatLady

Jeg har bare brukt castor oil på brynene, men synes at det hjelper litt. Prøver å få områder der jeg mangler hår til å vokse ut. Det tar litt tid, men jeg ser at det vokser så det hjelper :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TheCatLady skrev (1 minutt siden):

Jeg har bare brukt castor oil på brynene, men synes at det hjelper litt. Prøver å få områder der jeg mangler hår til å vokse ut. Det tar litt tid, men jeg ser at det vokser så det hjelper :)

Takk for svar😃 mener å ha lest at castor oil fungerer, men at det kan ta et halvt år før man ser resultater, og da med bruk hver dag😅 har tenkt å gi det en sjanse selv, men greit å høre om noen har merket effekt av det

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest TheCatLady
Actionjunkie skrev (Akkurat nå):

Takk for svar😃 mener å ha lest at castor oil fungerer, men at det kan ta et halvt år før man ser resultater, og da med bruk hver dag😅 har tenkt å gi det en sjanse selv, men greit å høre om noen har merket effekt av det

Ja, det går sikkert kjappere om man bruker det hver dag. Jeg pleier å glemme det, så derfor tar det nok ekstra lang tid her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fnuggolina
Actionjunkie skrev (34 minutter siden):

Jeg brukte også iGlow før, men fikk helt røde øyelokk, og en del svie😳 nå tør jeg ikke bruke vippeserum lengre på grunn av «avsløringen» om at de brukte prostaglandiner og hvilke bivirkninger det har. Vet at de fleste sier de har sluttet, men jeg tørr rett og slett ikke😅

 

https://trd.by/aktuelt/2019/02/15/Øyelege-advarer-sterkt-mot-vippeserum-Kan-få-innsunkne-øyne-18385807.ece

Stemmer det :)

Men prostaglandiner bruker de altså ikke, det er vel forbudt nå om jeg ikke tar helt feil? 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fnuggolina skrev (52 minutter siden):

Stemmer det :)

Men prostaglandiner bruker de altså ikke, det er vel forbudt nå om jeg ikke tar helt feil? 🤔

Jeg tror det fortsatt er lov, men vet mange kuttet det fra sine produkter etter det blusset opp mye i media

Men i følge den øyelegen i artikkelen jeg linket til, så er det kun prostaglandiner som har bevist effekt for vekst av vipper

Nå er artikkelen riktignok blitt litt «gammel», så ny kunnskap kan så klart ha kommet i ettertid

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fnuggolina skrev (57 minutter siden):

Stemmer det :)

Men prostaglandiner bruker de altså ikke, det er vel forbudt nå om jeg ikke tar helt feil? 🤔

De bruker tydeligvis fortsatt prostaglandiner ja😳 fant dette i kommentarfeltet på et av innleggene på facebook

A0F7C386-BE65-430F-9320-809A11197075.png

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt Jamaican Black Castor Oil på brynene det siste året, og synes de har blitt litt mer fyldige.

Så gikk jeg til hudpleier for en rens, fortalte at jeg ikke skulle ha form av bryn, men hun satte igang å nappe de som hadde vokst ned mot øyet og jeg sa nølende ja til det.

Hun nappet mer enn det, og også på lengden, så nå er de ødelagt av napping og alt er forgjeves😬😔

 

Anonymkode: 0f18b...baf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke prøvd castor oil, så svarer ikke på spørsmålet du stiller. Men vil likevel skyte inn at jeg har brukt RevitaLash i to måneder og fått mye lengre vipper (så mye at til og med typen ser og kommenterte forskjell uten å vite at jeg har brukt vippeserum). Ikke fått noe irritasjon av det heller. 

Anonymkode: b4389...e6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Har ikke prøvd castor oil, så svarer ikke på spørsmålet du stiller. Men vil likevel skyte inn at jeg har brukt RevitaLash i to måneder og fått mye lengre vipper (så mye at til og med typen ser og kommenterte forskjell uten å vite at jeg har brukt vippeserum). Ikke fått noe irritasjon av det heller. 

Anonymkode: b4389...e6d

Er det prostaglandiner i revitalash?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...