Gå til innhold

Vekttap og høyt blodtrykk

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei, 

Først, jeg skal til fastlegen neste uke. Jeg bare har fått skrekken her, litt høyt angstnivå. De siste månedene så har jeg mistet kanskje 10 % av min vekt. Veide rundt 92 kg ved sommeren og nå er jeg nede i 81 kg. Jeg trente før vinteren men har ikke trent siden det begynte å bli kaldt. Jeg har begynt (igjen) å snuse. Spiser kanskje litt sunnere (mest ris og rotgrønnsaker) enn jeg gjorde tidligere men fortsatt så raser jeg ned i vekt. Samtidig har det blitt litt mindre pils og slikt 

I starten så syntes jeg sikkert som alle andre at dette er veldig stas men nå begynner jeg å bli bekymret her. Hvordan burde man forklare dette på en god måte til legen. Jeg er nok litt krakilsk 😂

Anonymkode: d65af...55b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trening er gram og kosthold er kg

Så hvis du spiser bedre og drikker mindre alkohol vil du automatisk innta mindre kalorier og du vil gå ned i vekt. 10 kg på såpass lang tid er egentlig bare sunn nedgang. Hadde du derimot gått ned 10 kg på 3 mnd uten å gjøre noen forskjell hadde jeg blitt mer skeptisk.

Anonymkode: eafd8...fbf

• Liker 1
Skrevet

Men hvor kommer blodtrykket fra? Hadde du høyt blodtrykk i utgangspunktet eller har du fått det i takt med vekttapet? 

Skjer det mye i livet ditt som gjør deg stresset om dagen? Røyker du? 

Er nysgjerrig siden jeg nettopp har vært hos legen for det samme, er dog i en litt annen vektklasse

Anonymkode: 72d6e...14d

Skrevet

Dette med blodtrykk ble målt tilfeldig da jeg hadde en operasjon for 2 uker siden. Jeg kan ingenting om dette, hadde et undertrykk på over 100.  Ble målt 7 ganger og de var litt  i sjokk  Fikk beskjed om å ta kontakt med fastlege. 

Jeg snuser men røyker ikke. Har nok vært litt stresset men jeg lever et veldig lite stressende liv i så måte.

Anonymkode: d65af...55b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...