AnonymBruker Skrevet 22. februar 2021 #3 Skrevet 22. februar 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hæ? Anonymkode: 1e9ac...4e9 Kan du ikke norsk? Anonymkode: 0183b...53b
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2021 #4 Skrevet 22. februar 2021 Har aldri hørt noen kalle det det. Jeg er selv mye verre i magen på denne tiden av året, men det er jeg ganske sikker på årsakene til, og de er ikke egentlig årstidsrelaterte 1. Jeg får veldig lyst på gryteretter etc med masse løk, bønner, sopp, ost, bacon ++ på denne årstiden, noe som er tøft for magen når det blir for mye. Og det er også slik mat man får på besøk. Om sommeren går det oftere i litt lettere mat sånn magemessig, som grillet kjøtt eller kyllingsalat. 2. Det er mørkere ute, oftere småsyk og samtidig mer stress på jobb og mindre fri. Jeg har stressmage, så i slike perioder er det alltid verre Anonymkode: f6d62...e86
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2021 #5 Skrevet 22. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har aldri hørt noen kalle det det. Jeg er selv mye verre i magen på denne tiden av året, men det er jeg ganske sikker på årsakene til, og de er ikke egentlig årstidsrelaterte 1. Jeg får veldig lyst på gryteretter etc med masse løk, bønner, sopp, ost, bacon ++ på denne årstiden, noe som er tøft for magen når det blir for mye. Og det er også slik mat man får på besøk. Om sommeren går det oftere i litt lettere mat sånn magemessig, som grillet kjøtt eller kyllingsalat. 2. Det er mørkere ute, oftere småsyk og samtidig mer stress på jobb og mindre fri. Jeg har stressmage, så i slike perioder er det alltid verre Anonymkode: f6d62...e86 Jeg skjønte ikke helt hva du mente med nr 2..? Det kan jo være året rundt. Anonymkode: 0183b...53b
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2021 #6 Skrevet 22. februar 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Har aldri hørt noen kalle det det. Jeg er selv mye verre i magen på denne tiden av året, men det er jeg ganske sikker på årsakene til, og de er ikke egentlig årstidsrelaterte 1. Jeg får veldig lyst på gryteretter etc med masse løk, bønner, sopp, ost, bacon ++ på denne årstiden, noe som er tøft for magen når det blir for mye. Og det er også slik mat man får på besøk. Om sommeren går det oftere i litt lettere mat sånn magemessig, som grillet kjøtt eller kyllingsalat. 2. Det er mørkere ute, oftere småsyk og samtidig mer stress på jobb og mindre fri. Jeg har stressmage, så i slike perioder er det alltid verre Anonymkode: f6d62...e86 Nr 2 var veldig nok mer riktig. Blir gjerne slik på vinterstid. litt eksta ille denne vinter den siste uken. Anonymkode: 0183b...53b
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2021 #7 Skrevet 22. februar 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Kan du ikke norsk? Anonymkode: 0183b...53b Jo, men vintermage er ikke et ord. Anonymkode: 1e9ac...4e9 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2021 #8 Skrevet 22. februar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jo, men vintermage er ikke et ord. Anonymkode: 1e9ac...4e9 Takk til deg. Fint om noe annet du. Anonymkode: 0183b...53b
Million Skrevet 22. februar 2021 #9 Skrevet 22. februar 2021 Har aldri hørt om uttrykket "vintermage". Trodde du mente at du hadde lagt på deg rundt livet, altså motsatt av "sommerkroppen" eller "bikinikroppen". Men altså, vintermage, som i diare, har jeg aldri forbundet spesielt med vinteren. Har jeg diare, kan det skje når som helst på året egentlig, men i det store og det hele er magen min i fin form. 2
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2021 #10 Skrevet 22. februar 2021 Million skrev (Akkurat nå): Har aldri hørt om uttrykket "vintermage". Trodde du mente at du hadde lagt på deg rundt livet, altså motsatt av "sommerkroppen" eller "bikinikroppen". Men altså, vintermage, som i diare, har jeg aldri forbundet spesielt med vinteren. Har jeg diare, kan det skje når som helst på året egentlig, men i det store og det hele er magen min i fin form. Så du har omgangsyke året rundt? Anonymkode: 0183b...53b
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2021 #11 Skrevet 22. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Takk til deg. Fint om noe annet du. Anonymkode: 0183b...53b Hæ? Anonymkode: 1e9ac...4e9
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2021 #12 Skrevet 22. februar 2021 Million skrev (Akkurat nå): Har aldri hørt om uttrykket "vintermage". Trodde du mente at du hadde lagt på deg rundt livet, altså motsatt av "sommerkroppen" eller "bikinikroppen". Men altså, vintermage, som i diare, har jeg aldri forbundet spesielt med vinteren. Har jeg diare, kan det skje når som helst på året egentlig, men i det store og det hele er magen min i fin form. "selvom det er en typisk vinter sykdom som influensa? Har du influensa året å? Anonymkode: 0183b...53b
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2021 #13 Skrevet 22. februar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hæ? Anonymkode: 1e9ac...4e9 Takk. Anonymkode: 0183b...53b
Million Skrevet 22. februar 2021 #14 Skrevet 22. februar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Så du har omgangsyke året rundt? Anonymkode: 0183b...53b Hæ? Hvor har jeg skrevet det? Omgangssyke har jeg ikke hatt siden sønnen min var baby og hadde med seg smitte hjem fra barnehagen. Og det begynner å bli noen år siden.
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2021 #15 Skrevet 22. februar 2021 Million skrev (Akkurat nå): Hæ? Hvor har jeg skrevet det? Omgangssyke har jeg ikke hatt siden sønnen min var baby og hadde med seg smitte hjem fra barnehagen. Og det begynner å bli noen år siden. Omgangsyke er jo diare. bl annet. Anonymkode: 0183b...53b
Million Skrevet 22. februar 2021 #16 Skrevet 22. februar 2021 (endret) AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Omgangsyke er jo diare. bl annet. Anonymkode: 0183b...53b Nei. Omgangssyke er kvalme og oppkast. I alle fall på min kant av landet (østlandet). Jeg har i alle fall ikke opplevd at noen jeg kjenner sier de har omgangssyke, når de egentlig har diare. Omgangssyke, da spyr man. En av mine gamle sjefer fra Trøndelag, kalte omgangssyke for "farang". Endret 22. februar 2021 av Million 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2021 #17 Skrevet 22. februar 2021 Jeg kan relatere. Det har nok med at det automatisk for meg blir mye mer tyngre mat vinterstid enn om sommeren feks. Som en over her skriver, gryteretter feks kontra lette sommersalater. Jeg har også veldig lett for å spise litt mer junk vinterstid fordi jeg får lett vinterdepresjon og derfor ikke orker å styre for mye med mat. Anonymkode: acec9...60f
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2021 #18 Skrevet 22. februar 2021 Million skrev (Akkurat nå): Nei. Omgangssyke er kvalme og oppkast. I alle fall på min kant av landet (østlandet). Det omfavner også diaré, bare så det er sagt. Har du rennende avføring tre ganger eller mer ila en dag går det under omgangssyke, samme med oppkast. Anonymkode: acec9...60f
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2021 #19 Skrevet 22. februar 2021 Million skrev (1 minutt siden): Nei. Omgangssyke er kvalme og oppkast. I alle fall på min kant av landet (østlandet). En av mine gamle sjefer fra Trøndelag, kalte omgangssyke for "farang". Kan også være diare. Anonymkode: 0183b...53b
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2021 #20 Skrevet 22. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg kan relatere. Det har nok med at det automatisk for meg blir mye mer tyngre mat vinterstid enn om sommeren feks. Som en over her skriver, gryteretter feks kontra lette sommersalater. Jeg har også veldig lett for å spise litt mer junk vinterstid fordi jeg får lett vinterdepresjon og derfor ikke orker å styre for mye med mat. Anonymkode: acec9...60f Ja, jeg ser den Jeg har ikke spist noe særlig anderledes, ble sittende på do nå i 20 min rett etter å spist ett lite rundstykke med majones og salami,,, Blir stort sett slik kun på vinteren, selvom jeg kan bli det året rundt, men da sjelden det vare så lenge som på vinteren. Anonymkode: 0183b...53b
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå