Gå til innhold

Sex og søvn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er nyforelsket og jeg har lyst på han hele tiden. Vi har såvidt begynt å overnatte hos hverandre, og det blir veldig mye sex. Jeg synes det er digg, men jeg ser at det tar på for han med lite søvn. Desverre har jeg sett en tendens til dette i tidligere forhold og jeg er redd for å slite han ut, og at det skal bli en negativ ting å sove med meg. Det ser ut til at jeg kanskje har større lyst og takler bedre søvnmangelen som følge av dette. Jeg tror ikke jeg er sexavhenging for jeg har hatt lange perioder uten både sex og onani som singel.  

Men hva kan jeg gjøre? Prøve å la være eller bare sove sammen når han har fri neste dag? Synes begge deler er kjipt, men jeg vet av erfaring at jeg ikke mister lysten lengre ut i forholdet heller. Hehe.

Anonymkode: 99391...f41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mer sex trenger ikke bety mindre søvn. Det kommer an på hvilke rutiner dere tillegger dere. En ting er jo at dere kan ha sex på dagtid, og ikke etter leggetid. Eller legge dere tidligere slik at dere kan ha sex og fortsatt sovne til ca samme tidspunkt som vanlig. Så det handler ikke nødvendigvis om at dere må ha mindre sex for å ikke slite han ut, men finne en rytme som ikke går på bekostning av søvnen. Det kan bli slitsomt over tid

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, NysgjerrigPiken said:

Mer sex trenger ikke bety mindre søvn. Det kommer an på hvilke rutiner dere tillegger dere. En ting er jo at dere kan ha sex på dagtid, og ikke etter leggetid. Eller legge dere tidligere slik at dere kan ha sex og fortsatt sovne til ca samme tidspunkt som vanlig. Så det handler ikke nødvendigvis om at dere må ha mindre sex for å ikke slite han ut, men finne en rytme som ikke går på bekostning av søvnen. Det kan bli slitsomt over tid

Dette! 

Er det slik at du vekker ham midt på natten for flere runder etc? Slikt fungerer av og til, men jeg hadde blitt ødelagt dersom det skjedde de fleste nettene jeg sover med partner. Uansett om jeg jobber eller ei faktisk... uavbrutt søvn er ekstremt viktig for min kropp og sinn, jeg fungerer dårlig uten.

Anonymkode: 31037...f90

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Dette! 

Er det slik at du vekker ham midt på natten for flere runder etc? Slikt fungerer av og til, men jeg hadde blitt ødelagt dersom det skjedde de fleste nettene jeg sover med partner. Uansett om jeg jobber eller ei faktisk... uavbrutt søvn er ekstremt viktig for min kropp og sinn, jeg fungerer dårlig uten.

Anonymkode: 31037...f90

TS her. Nei, det er mer sånn at vi holder på til langt på natt og så starter vi opp igjen tidlig på morgenen etter alt for lite søvn.

Anonymkode: 99391...f41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Paramount

Når du er kåt trenger du mindre søvn. Du takler søvnmangel bedre, du er våken og alert hele tiden. Men du bør nok gi han fri litt oftere. Å tøye grensene litt går stort sett fint over en periode, det er enkelt å ta igjen søvnmangel. Du må ikke vekke han om natten, det er særdeles uheldig for søvnkvaliteten. Skulle gjerne hatt dette problemet selv, ville strukket meg uendelig langt for å få det til å fungere. Du får hilse typen med at han aner ikke hvor heldig han tross alt er 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

TS her. Nei, det er mer sånn at vi holder på til langt på natt og så starter vi opp igjen tidlig på morgenen etter alt for lite søvn.

Anonymkode: 99391...f41

Hvorfor må kveldsøkten vare så lenge? Kanskje ta en kjappis de fleste kveldene og heller spare maratonøktene til dagtid/helg?

Anonymkode: 889d5...50d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Legg dere tidligere eller ha sex tidligere på kvelden

Anonymkode: 1be2b...0c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å herregud, dere er sikkert naboene mine....fint at dere er forelsket og koser dere men DEMP DERE!!!! Hvis dere blar opp i husleiekontrakten vi har fått så skal det være rolig e.kl 23. Kvart på fem i natt måtte jeg bare stå opp jeg altså for da var dere jaggu i gang igjen gudbedre. 

Anonymkode: ea94c...660

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Å herregud, dere er sikkert naboene mine....fint at dere er forelsket og koser dere men DEMP DERE!!!! Hvis dere blar opp i husleiekontrakten vi har fått så skal det være rolig e.kl 23. Kvart på fem i natt måtte jeg bare stå opp jeg altså for da var dere jaggu i gang igjen gudbedre. 

Anonymkode: ea94c...660

Haha det var nok ikke oss faktisk. Men unnskyld til de aktuelle naboene som nok hører oss 😂 Ts

Anonymkode: 99391...f41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Ts her: Dette er fremdeles et problem. Det blir flere runder når vi sover sammen, og jeg synes det virker som at det for min del kan være sånn at det å ha sex bare gjør at jeg får lyst på mer 😂 Skal jeg prøve å la han være den som tar initiativ? Eller kanskje ha på litt klær når jeg sover? Haha jeg vet ikke, men det er faktisk litt ille. Stakkars fyr 😂

Anonymkode: 99391...f41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker said:

Ts her: Dette er fremdeles et problem. Det blir flere runder når vi sover sammen, og jeg synes det virker som at det for min del kan være sånn at det å ha sex bare gjør at jeg får lyst på mer 😂 Skal jeg prøve å la han være den som tar initiativ? Eller kanskje ha på litt klær når jeg sover? Haha jeg vet ikke, men det er faktisk litt ille. Stakkars fyr 😂

Anonymkode: 99391...f41

Er det du som hovedsaklig tar initiativ hver gang? Da må du virkelig holde litt tilbake ja.. For min del synes jeg det vitner om litt respektløs oppførsel når du ser at det tærer på hans energi i jobbhverdagen..

Anonymkode: 31037...f90

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss er det ganske likt, men motsatt, siden det er han som er den som ofte tar initiativene. Vi holder ikke på kjempelenge utover kvelden, men hvis han våkner om natten kan ha ofte få lyst, og det samme hvis han våkner tidlig. Noe av det sexy med ham er den alfa-arrogante måten å forholde seg til sex på. Hvis han vil, forsyner han seg, og tar det som en selvfølge at da skal det skje. Jeg er ganske sub, med kan tennes lett, så når han er så testosteron-stappa som han er blir det sjelden lang uavbrutt søvn. Nå er vi fortsatt unge. Han er 28 og jeg er 21, så kanskje det blir mindre etter hvert. Men vi har bodd sammen i ca tre år og det har alltid vært sånn. 

Anonymkode: e037f...110

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er også nyforelsket og har lyst på hverandre hele tiden. Han sier det går bra men viktig at han får søvnen sin pga en krevende jobb. Vi legger oss rett og slett tidligere på kvelden, har sex, våkner tidligere og har sex. Kan fint bli en runde eller to på ettermiddagen også. Man må bare tilpasse seg den andre tenker jeg og kommunisere! 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det trenger jo ikke å ta så lang tid heller, når man ligger naken under dyna. Da kan et passe kort og halvdovent kveldsknull ta noen få minutter, og så er det bare å gli inn i søvnen sammen. 

Anonymkode: e037f...110

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...