AnonymBruker Skrevet 22. februar 2021 #1 Skrevet 22. februar 2021 Jeg har lest meg opp på saken som går i mot Dyrehjelperne nå, og jeg er helt sjokkert! Det virker som det er hold i hva som kommer frem og i tillegg da når Dyrehjelperne ikke vil adressere det og blokkerer alle som nevner saken så virker det enda mer suspekt. Jeg er så skuffa for jeg har heiet på Dyrehjelperne i alle år, men kjenner nå at jeg sitter igjen med en vond smak i munnen. Hva tenker dere om saken om hunden Selina? Stoler dere fortsatt på Dyrehjelperne? Anonymkode: d1e1f...759 3
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2021 #3 Skrevet 22. februar 2021 Troyamin skrev (3 minutter siden): Link? Er skrevet på Facebook. Hele innlegget og andre beviser på denne jentas side. Sendte deg en privatmelding med navn 👌 Anonymkode: d1e1f...759 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2021 #4 Skrevet 22. februar 2021 Dyrehjelperne har skrevet om dette på Facebook, jeg stoler på dem som organisasjon, så får det være opp til hver enkelt hva man tror. Anonymkode: 3f3a6...573 1
Troyamin Skrevet 22. februar 2021 #5 Skrevet 22. februar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Er skrevet på Facebook. Hele innlegget og andre beviser på denne jentas side. Sendte deg en privatmelding med navn 👌 Anonymkode: d1e1f...759 Takk! Har desverre ikke fb, så får ikke lest😔 2
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2021 #6 Skrevet 22. februar 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Dyrehjelperne har skrevet om dette på Facebook, jeg stoler på dem som organisasjon, så får det være opp til hver enkelt hva man tror. Anonymkode: 3f3a6...573 Men de har fortsatt ikke adressert truslene denne jenta har fått per telefon (som det finnes opptak av) eller andre ting annet enn økonomien? Men ja, for all del - opp til hver enkel 😊👌 Ts Anonymkode: d1e1f...759 2
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2021 #7 Skrevet 22. februar 2021 Troyamin skrev (3 minutter siden): Takk! Har desverre ikke fb, så får ikke lest😔 Kopierte og sendte hele teksten til deg 😊 Ts Anonymkode: d1e1f...759 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2021 #8 Skrevet 22. februar 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men de har fortsatt ikke adressert truslene denne jenta har fått per telefon (som det finnes opptak av) eller andre ting annet enn økonomien? Men ja, for all del - opp til hver enkel 😊👌 Ts Anonymkode: d1e1f...759 Politiet er innblandet og jeg stoler på at de rette instanser tar seg av dette og får tilgang til alt de skal ha av info. Jeg stoler ikke på alt mulig av det som blir sagt på nett, så jeg holder med organisasjonen til det er mer klarhet i situasjonen. Anonymkode: 3f3a6...573 1
Troyamin Skrevet 22. februar 2021 #9 Skrevet 22. februar 2021 Jeg har nå fått lest innlegg delt av den opprinnelige eieren av hunden. Og må si jeg er rimelig sjokkert! Velger likevel å ikke ta parti med noen. Velger heller å (foreløpig) være objektiv. Ut fra nettsiden til nevnte organisasjon, så virker den useriøs. Forsøker en å trykke på les mer ikonet, kommer en kun til toppen av siden igjen. Lite informasjon, unntatt om hvordan en kan donere penger. Kontonummer, vipps eller grasrot. Dersom det stemmer at de nå fjerner alle kritiske innlegg på facebook, vitner om at de har noe å skjule. Samme gjelder dersom den opprinnelige eieren av hunden gjør det samme. Så lenge det ikke nytter å gå til politiet, så anbefaler den opprinnelige eieren å ta ting via advokat og det kan bli en rettsak ut av dette. 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2021 #10 Skrevet 22. februar 2021 Jeg har fulgt saken siden hunden forsvant i 2019 og ble sjokkert da gruppen nylig ble åpnet igjen. Det dyrehjelperne har gjort her er helt hårreisende. Jeg håper hunden får komme tilbake til eierne sine og at organisasjonen må stå til ansvar for det de har gjort. Ingen kan heve seg over loven på denne måten, det går bare ikke an! Anonymkode: 7e22e...e24 4
Anine75 Skrevet 22. februar 2021 #11 Skrevet 22. februar 2021 Dette er bare helt tragisk😥😡hvis dere vil lese om motparts side av saken så ligger den på Facebook under «Kampen for å få Selina hjem ingen❤️« en lukket gruppe. Dyrehjelperne sletter alle kritiske kommentarer på sin side og en blir blokkert. Håper dette når media for makan til tragisk sak. Håper virkelig eiere får vite hvor Selina er, om hun har det bra og at hun kommer tilbake igjen.. 3
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2021 #12 Skrevet 22. februar 2021 Ja, blir mer og mer sjokkert over hvordan Dyrehjelperne opererer. Og bare det å hente en hund ut av hjemmet?? Det er vel bare Mattilsynet og politi som har lov til? Jeg håper denne saken når langt, langt langt! Har flere venner som følger Dyrehjelperne så jeg håper de og åpner øyene sine altså 😳😳😳 Ts Anonymkode: d1e1f...759 4
Anine75 Skrevet 22. februar 2021 #13 Skrevet 22. februar 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ja, blir mer og mer sjokkert over hvordan Dyrehjelperne opererer. Og bare det å hente en hund ut av hjemmet?? Det er vel bare Mattilsynet og politi som har lov til? Jeg håper denne saken når langt, langt langt! Har flere venner som følger Dyrehjelperne så jeg håper de og åpner øyene sine altså 😳😳😳 Ts Anonymkode: d1e1f...759 De som henta hunden skulle bare passe den men stjal den😡😥helt forferdelig 3
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2021 #14 Skrevet 22. februar 2021 11 hours ago, AnonymBruker said: Politiet er innblandet og jeg stoler på at de rette instanser tar seg av dette og får tilgang til alt de skal ha av info. Jeg stoler ikke på alt mulig av det som blir sagt på nett, så jeg holder med organisasjonen til det er mer klarhet i situasjonen. Anonymkode: 3f3a6...573 Jeg skulle ønske jeg kunne stole på dette, men politiet gjør dessverre alt for lite for dyr her til lands Anonymkode: f07ee...440 3 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2021 #15 Skrevet 22. februar 2021 Har opplevd akkurat det samme med dyrehjelperne. De som påsto at de var eiere av hunden brukte både navn og bilde til å henge ut andre. Politiet gjorde ikke noe annet enn å be dem fjerne innlegget på grunn av personvern. Det de gjorde da var å redigere innlegget og fjernet kun navnet og bildet, men resten sto igjen. Til slutt fant de hunden der den ble satt for hundens eget beste og stjal hunden fra personen som hadde den. Dyrehjelperne tok de andre sin side før de i det hele tatt hadde hørt vår side av saken og uansett hva vi sa og gjorde så var de ikke villig til å ta til seg denne informasjonen. Ikke nok med det så ble hunden fysisk og psykisk mishandlet hos mannen som hadde den. Vet dessverre ikke hva som har skjedd med hunden og hvor den er nå. Etter at eieren til Selina valgte å dele dette offentlig så har flere andre stått fram og fortalt sin historie. Tydeligvis ikke første eller siste gang dyrehjelperne har stjålet andres hunder. Dessverre er ikke dette noe som blir prioritert hos politet. Er jo ikke noe nytt at saker som omhandler dyr ikke blir prioritert hverken hos politet eller Mattilsynet. Anonymkode: 002ed...97c 2
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2021 #16 Skrevet 22. februar 2021 Vi ble også blokkert, kommentarer ble slettet og de kontaktet alle mulige hunde og dyregruppe på Facebook på forhånd. Mange av disse blokkerte oss også. Alle som tok kontakt med dyrehjelperne ang den saken ble blokkert og hvis de svarte så var de veldig ufine. Anonymkode: 002ed...97c 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2021 #17 Skrevet 22. februar 2021 Etter å ha lest innleggene fra vedkommende som har fått frastjålet hunden sin, så er jeg helt sjokkert jeg også. Dette burde VG grave litt i, så kommer sannheten alltids frem dersom den ikke er slik den blir fremstilt (men jeg får ikke en følelse av at h*n lyver heller). Dessverre er det nok ikke interessant nok til å tas tak i av en gravejournalist... Med mindre det med pengegavene stemmer, kanskje? Det at Dyrebeskyttelsen visstnok har fått advarsler om denne organisasjonen, og Åsted Norge har ønsket å hjelpe til... Vel, jeg tror på hundens første eier og håper den kommer tilbake dit. Anonymkode: 94961...e56 5
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2021 #18 Skrevet 23. februar 2021 Først sletter dyrehjelperne alle kommentarene, til og med helt vanlige kommentarer som bare stiller spørsmål, og nå er hele siden vekk. Virker veldig suspekt. Anonymkode: 0c3b1...70b 5
Anine75 Skrevet 23. februar 2021 #19 Skrevet 23. februar 2021 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Først sletter dyrehjelperne alle kommentarene, til og med helt vanlige kommentarer som bare stiller spørsmål, og nå er hele siden vekk. Virker veldig suspekt. Anonymkode: 0c3b1...70b På hennes private profil skriver hun at siden deres er hacket..trur jeg veldig lite på men hu orka ikke sitte oppe hele natta å slette kommentarer. Samtidig så forstod hu nok at mye at det som blei delt før hu eller de rakk å slette at nå hadde hu ikke noe valg...men spiller helt klart offerrollen nå regner jeg med å beskylder motpart 4
Myrmica Skrevet 23. februar 2021 #20 Skrevet 23. februar 2021 Nei, dette virker overhodet ikke som en seriøs organisasjon, og er ikke noe folk burde støtte. Hjemmesiden deres inneholder ingen info, kun en oppfordring til å sende penger. Facebooksiden sletter enhver form for spørsmål eller kritikk, og flommer dermed over av positive støtteerklæringer. De skriver om litt bortkomne hunder og innsamlingsaksjoner, men det er vanskelig å se om de har noen egentlig agenda eller har oppnådd noe selv. De sier selv at de ønsker strengere kontroll og bedre samarbeid i Europa for å stoppe smugling av hunder over grensa. Men det eneste de deler på FB er kritikk mot Mattilsynet som stopper smuglede valper på grensa, de gjør ikke noe konstruktivt for å arbeide med problemet. Det virker som en organisasjon som ble startet av ildsjeler i god tro, med ønske om å gjøre noe godt. Men å bare dele saker på facebook hjelper ikke mye i lengden, og å gå til det skritt å stjele hunder som de skal "redde", fremfor å gå den riktige veien gjennom Mattilsynet og politi, er helt feil. Slik kan man ikke operere, selv om man har verdens beste hensikter i utgangspunktet. 6
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå