Gå til innhold

Dyre mishandling utenfor butikk.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Så i dag tidlig så skulle jeg på butikken, da ser jeg en mann som går relativt amok på hunden sin. Han holder hodet til bakken, holder den i lufta etter halsbåndet, og bare behandlet den som skikkelig dritt uten at den provoserte på noen som helst måte. Tenk åssen den hunden har det hjemme da, jeg tokk fram kameraet og filmet det siste, dessverre var det nesten ingenting jeg fikk på film av det som faktisk var skikkelig ille. Jeg er for redd til og konfrontere han selv da jeg har opplevd vold i livet mitt, og ser for meg at konsekvensen av at jeg hadde konfrontert han kunne endt i vold. 

Uansett hva er det man kan gjøre i sånn situasjon uten og sette seg selv i fare? Tydelig at dette skjer hele tiden da hunden var kjempe redd eier. 

Anonymkode: 18bbc...3b6

Videoannonse
Annonse
Gjest Traktorkusken
Skrevet

Ta en telefon til politiet, eller dyrebeskyttelsen. Noe brukbart må du muligens ha fått filmet, hvis ikke, tenker jeg de har overvåkingskamera der.

Skrevet
Traktorkusken skrev (Akkurat nå):

Ta en telefon til politiet, eller dyrebeskyttelsen. Noe brukbart må du muligens ha fått filmet, hvis ikke, tenker jeg de har overvåkingskamera der.

Så om man tar kontakt med evt dyrebeskyttelsen, så blir det gjort noe med?  

Skrevet

Når man ser slik er det ikke alltid like lurt å konfrontere nei, når de gjør slik mot dyr er veien kort til å la det gå ut over mennesker. Men du burde gå til politiet med det, som traktorkusken sier så kan de ha overvåkning der, evt at du har fått noe på video som de kan bruke. 

Anonymkode: f0a5e...0df

• Liker 4
Gjest Traktorkusken
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Går an å høre med dem om hva man kan gjøre. 

Skrevet

Du varsler Mattilsynet - det kan gjøres anonymt også

Anonymkode: 71884...9ab

• Liker 12
Skrevet

Dyrebeskyttelsen har ikke noen makt. Du må ta kontakt med politi eller mattilsynet. 

• Liker 8
Skrevet

Dyrebeskyttelsen kan ikke gjøre noe. Du varsler Mattilsynet.

Anonymkode: 78557...b70

• Liker 6
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Nei, dyrebeskyttelsen er en frivillig organisasjon. 
det er Mattilsynet som er rette instans her

Anonymkode: 71884...9ab

• Liker 7
Skrevet

Takk for svar, når jeg skal varsle hva varsler man da? Sted og tid? Jeg vet jo ikke hvem vedkommende er. 

Skrevet

Takk for svar, når jeg skal varsle hva varsler man da? Sted og tid? Jeg vet jo ikke hvem vedkommende er. 

Sted og tid ja, å lever videoen. 

• Liker 5
Skrevet

Sted og tid ja, å lever videoen. 

og så klart så nøyaktig beskrivelse du klarer å gi over situasjonen. 

• Liker 6
Skrevet

Noen som kan evt motta videoen på melding, og se om dere syntes det er tydelig? 

Skrevet (endret)

Ta fram mobilen og film!

Ring Mattilsynet og si ifra om hendelsen. 

Det er mye du kan gjøre. Selv oppsøker jeg folk som gjør dette og har aldri blittt slått eller tatt, men nå er jeg kanskje ikke like redd som de fleste👍

Du har plikt til å si ifra noe annet er feigt og latterlig! Du kan be om å være anonym til Mattilsynet.

Endret av SnartMammaLykke
  • Liker 2
Skrevet

Syns dere som hinter til at ts er feig som ikke stoppet dette kan ta dere en bolle. Ikke alle ønsker å risikere å bli slått ned, det gjør dem ikke til feige folk av den grunn. 

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Beskriv situasjonen så godt du kan, tid og sted. Send inn filmen.

Anonymkode: 94dbe...df1

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Syns dere som hinter til at ts er feig som ikke stoppet dette kan ta dere en bolle. Ikke alle ønsker å risikere å bli slått ned, det gjør dem ikke til feige folk av den grunn. 

Takk, jeg kjenner rusmiljøet. Og vet også at på en gal dag kan det fort skje verre ting enn et slag. Og dette så ut som et menneske fra det miljøet. Jeg har familie og ta vare på og kan ikke risikere noe der og da. Men sikret meg bevis så godt dte kunne gjøres.

• Liker 2
Skrevet
4 hours ago, Traktorkusken said:

Dyrebeskyttelsen har ikke autoritet til å gjøre noe med saka. Politi eller Mattilsynet er beste valg.

Anonymkode: 53b95...e44

Skrevet

Du kan sende filmen på melding til meg om du vil. Hvis eieren har vært i butikken er det veldig mulig de har film av han, og kanskje til og med annen data, men sånt slettes ofte innen et visst tidsrom så lurt å være rask.

• Liker 1
Gjest Smeltemann
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Tror det er lurt med navn når du varsler. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...