Gå til innhold

Syrepeeling hvordan bruke?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Som overskriften sier, hvordan bruker man syrepeeling? Jeg er i underkant interessert i hudpleie. Noe min superfreshe venninne syntes er plagsomt. Hun kjøpte derfor en flaske med noe rosa gugge og ga til meg. Det er syrepeeling har jeg lest meg til. Men det er ikke bruksanvisning, skal den påføres og gnis inn som skrubb? Eller legges på som ansiktsmaske? I såfall hvor lenge skal den virke? 

Hilsen uvitende. 

Anonymkode: ea14d...955

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Som overskriften sier, hvordan bruker man syrepeeling? Jeg er i underkant interessert i hudpleie. Noe min superfreshe venninne syntes er plagsomt. Hun kjøpte derfor en flaske med noe rosa gugge og ga til meg. Det er syrepeeling har jeg lest meg til. Men det er ikke bruksanvisning, skal den påføres og gnis inn som skrubb? Eller legges på som ansiktsmaske? I såfall hvor lenge skal den virke? 

Hilsen uvitende. 

Hva heter denne flasken? Viktig at du bruker produkter som er tilpasset din hud. Alle har ulike typer hud :) 

Skrevet
Frklille skrev (5 minutter siden):

Hva heter denne flasken? Viktig at du bruker produkter som er tilpasset din hud. Alle har ulike typer hud :) 

Dette. Og så er det noen syreeksfolieringer som skal påføres som et serum, andre som masker som skal skylles av osv. Siden du beskrver produktet som "rosa gugge" mistenker jeg at det kanskje er eksfolieringen fra Ame Pûre du har fått? Den inneholder en liten mengde AHA/BHA-syre, men fungerer i hovedsak ved at silikonforbindelsene (crosspolymers) i produktet danner "kuler" ved friksjon (dvs. når produktet masseres på huden) og dermed fungerer som en fysisk skrubb. Det er m.a.o. ikke døde hudceller som "preller av" slik reklamen hevder.

Skrevet
Roci skrev (3 minutter siden):

Dette. Og så er det noen syreeksfolieringer som skal påføres som et serum, andre som masker som skal skylles av osv. Siden du beskrver produktet som "rosa gugge" mistenker jeg at det kanskje er eksfolieringen fra Ame Pûre du har fått? Den inneholder en liten mengde AHA/BHA-syre, men fungerer i hovedsak ved at silikonforbindelsene (crosspolymers) i produktet danner "kuler" ved friksjon (dvs. når produktet masseres på huden) og dermed fungerer som en fysisk skrubb. Det er m.a.o. ikke døde hudceller som "preller av" slik reklamen hevder.

👆Helt sant!

Jeg bruker ame-pure selv, fordi jeg ønsket å teste den. Men er ikke sånn veldig imponert av den. Jeg personlig har hud som har vært preget av akne, har vært gjennom noen runder med sterke medisiner. Så jeg må tilpasse hudproduktene til dette. 

Anbefaler du snakker med en hudpleier om du ønsker å bruke diverse hudprodukter som du ikke kjenner til. Du vil ikke ende opp med å skade en fin hud :) Bare fordi venninna di bruker slike produkter betyr ikke at din hud trenger det. 

Skrevet
Roci skrev (27 minutter siden):

Ja denne er det. Så da skal den skrubbes altså???  Hvor ofte? Prøver en liten stund før jeg gir den tilbake, regner med at sånt er dyrt så jeg kan vel ikke bare kaste. Huden min er i grunn ganske fin syntes jeg. Litt tørr i panna nå i vinter, ellers ikke noe urenheter uten om ei og Anna kvise som dukker opp innimellom.  

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ja denne er det. Så da skal den skrubbes altså???  Hvor ofte? Prøver en liten stund før jeg gir den tilbake, regner med at sånt er dyrt så jeg kan vel ikke bare kaste. Huden min er i grunn ganske fin syntes jeg. Litt tørr i panna nå i vinter, ellers ikke noe urenheter uten om ei og Anna kvise som dukker opp innimellom.  

Her er produsentens veiledning for bruk av produktet:

https://www.amepure.no/collections/best-sellers/products/peels-so-good

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Se denne lenken: https://www.amepure.no/products/2-stk-peels-so-good?gclid=EAIaIQobChMIm_TQ2Jf97gIV5wIGAB1uZQBmEAAYASAAEgLKePD_BwE

Noe som heter ''bruk'' der. Også en video hvordan det påføres :) 

Bare husk å smør deg godt med fuktighetskrem etter du er ferdig med produktet 

Skrevet

Tusen takk 💐

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...