Gå til innhold

thailand-hvor mye penger?

Gjest kvekkevapp

Anbefalte innlegg

Gjest kvekkevapp

Hvor mye penger har dere som har reist på vinteren(Nov-feb) brukt på turen? Da tenker jeg på fly/hotell/mat/lommepenger osv. :)

Sitter å fundererpå hvor mye man skal beregne pr person. Har ikke tenkt å farte så mye rundt i Thailand men holde oss ca på samme sted.

Tips anyone??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor mye penger har dere som har reist på vinteren(Nov-feb) brukt på turen? Da tenker jeg på fly/hotell/mat/lommepenger osv. :)

Sitter å fundererpå hvor mye man skal beregne pr person. Har ikke tenkt å farte så mye rundt i Thailand men holde oss ca på samme sted.

Tips anyone??

Spørs hvor lenge du skal være,hvor du drar.

Ikke for å kritisere,men reiser du så langt for å sitte på et sted? det flotte landet?

du om det.

vi var 4 uker og brukte 25000 kr. 2 pers.

Vi reiste mye. Dro fra øy til øy...

Fløy en tur til Bankok.

leide mye taxi en hel dag der nede.

På hotellene kan du få billig taxi som guider dere rundt på plasser som er verd et besøk. Vi betalte ca 200 for en dag.

Hotellpriser kan variere. Du kan jo få bra rom fra 100 kr.

ikke bestill på flyplassen.Ikke godta første pris du får oppgitt.

Maten er så billig at du gidder ikke se på prisene da du bestiller.

Drar du litt vekk fra de typiske gatene og plassene som er typisk for turister, så vil du oppdage at alt blir halve prisen.

det gjelder både for mat,hotell,klær....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være fantastisk å være på samme sted over lengre tid. Har selv tilbrakt over 2 mnd på en liten øy i Thailand, og det er min aller beste reiseopplevelse. Fikk en fantastisk kontakt med de som bodde der, og ble nærmest adoptert av flere familier.

Har vært mye, og lenge i Thailand som backbacker. Har ikke oppsøkt høy standard, hverken på overnatting eller mat. Men brukte vel ca 5000 kr pr mnd. Flybillett nedover ikke inkludert.

Levde godt på dette, kjøpte klær, festet og spiste godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var der 2 uker i vinter (en uke rundtur med buss og en uke på stranden).

Jeg husker ikke helt hva vi betalte for flybillettene, men der nede brukte jeg hvertfall ca 7000,- Da levde vi meget godt med god mat og drikke hver dag, masse aktiviteter og hotellstandard som varierte fra alminnelig grei til luksus.

Overnatting m/frokost i 2 uker, bussguide i en uke + all mat og drikke (også alkohol), alle aktiviteter osv den første uken: 4500,-

Ellers lunch/middag + drikke siste uken, shopping og diverse: ca 2500,-

Flybilletten gjorde selvsagt at det ble ganske dyrt - men når jeg tenker på hvor mye vi fikk være med på og oppleve, og hvordan vi egentlig levde i 2 uker uten å tenke på penger i det hele tatt - bare gjorde det vi hadde lyst til til enhver tid - så ble det en relativ rimelig ferie likevel. Hadde vi levd ett slikt liv i Hellas o.l. så hadde det kostet mye mye mer.

:-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kan man få flybilletter til under 6000 kr pr pers med KLM i nettop dette tidspunktet.

Jeg har vært i Thailand flere ganger og har hver gang hatt til hensikt å bli på ett sted, noe som aldri skjedde. Er visst litt rastløs av meg.

Vi brukte ca 6000 kr på billetten pr pers, bodde veldig bra til ca 300 kr natten og man spiser jo veldig billig. Var der i 16 dager begge gangene.

Innenriksfly er veldig billig og dersom du vil se noe nytt, så er det kjapt gjort å pakke sakene og sette seg på flyet.

I tillegg er det jo mange shoppingmuligheter, spesielt i Bangkok (elsker den byen). Designerklær, smykker og sko i alle varianter og prisklasser. Kjempe spennende by!

I tillegg har jeg vært flere ganger på Kata og Kata Noi på Phuket, Phi Phi, Koh Samui, Bangkok og Ko Chang. Neste tur ( julen 2006) går til Krabi og Ao Nang.

God tur!

(PS. jeg ville beregnet ca 15.000 kr pr pers for frihetens skyld. Da har du muligheten til å gjøre det meste du vil samt litt shopping på to uker))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...