Gå til innhold

hvordan treffe nye mensker

Anbefalte innlegg

Gjest somlepus70
Skrevet
:ironi: Er det noen som kan gi meg et godt råd hvordan jeg kan treffe nye mensker, ble separert for en uke siden og han har "beholdt" alle mine venner. Har lyst til å komme meg ut av huset, men syns det er litt trått å sitte på cafe alene.
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da må du melde deg på noe :) Begynn med skyting eller sjakk. Der hvor det er mennesker :)

Skrevet

Har forsøkt å tenke om jeg har noen spesielle interesser, som jeg kan vidre utvikle. Men har dårlig fantasi for tiden, All fritid gikk til famile og venner, Det er litt vanskelig å begynne helt på skratch :roll:

Skrevet

Hvordan kan han "beholde" alle dine venner? Den skjønte jeg ikke.

Er det et studie du kan melde deg på f.eks?

Skrevet

Jeg vet ikke hva som gjør at han har beholdt dem, men jeg har forsøkt å ringe tekste alle, som vanlig, hvordan går det osv, og skal vi finne på noe.

De meldingene som gjelder å treffes svarer de ikke på. De fleste av vennene våre har jeg hatt i mange år før jeg traff ham. Men etter 10 års ekteskap er de vel blitt hans venner også. Og de føler vel mer samhørighet med ham. Man kan ikke tvinge noen til å være venner....... :sjenert:

Skrevet

Nei det kan man ikke, men det er isåfall utrolig dårlig gjort av dem. :icon_mad:

Skrevet

dette er første gang jeg har hørt at mannen beholder vennene etter et brudd.

Normalt er det kvinnen.Iverfall av det jeg har hørt

Gjest somlepus
Skrevet

Ingen ting jeg kan gjøre med det. Jeg har forstått at det eneste jeg kan gjøre er å godta det. Jeg er vanligvis en blid og utadvent jente, som ikke har problemer med å komme i kontakt med andre. Så bare jeg kommer over det at det er vanskelig å gå på cafe, bar eller restaurant alene, blir det nok bra :)

Skrevet

du har ikke "brukt dem opp"da? jeg mener ikke noe vondt med det,men at du kanskje øser ut problem overfor dem? regner med at det har vært problemer siden du er separert.

hadde en gang ei sånn veninne,og ingen giddet å høre på henne til slutt.

Gjest somlepus
Skrevet

Tror ikke det siden jeg ikke har snakket med de annet SMS, og ikke har nevnt han i det hele tatt, kun meldinger som, hei hvordan går det og har dere lyst å finne på noe. De har valgt å ikke ta telefonen når jeg har forsøkt å ringe.

Uansett ville jeg ikke brukt de på den måten, da de var felles venner. Hadde ingen interesse av å be de velge "side".

Gjest Jon Are
Skrevet

Hei . Jeg skjønner problemet ditt godt. Det er ikke bare bare å melde seg på et kurs , og det er ikke sikker du får kontakt med noen der heller. Det jeg skulle si var;hvordan i all verden kunne han beholde alle vennene? Da ville jeg sett sånn på det at de aldri var mine venner, og kanskje var det likes så greit. Livet er for kort til å ha overfladiske vennskap. Jeg har mange venner nå som jeg har et veldig godt forhold til , og som jeg kjenner godt. Vi kan snakke om alt mulig, og det er ikke overfladiske ting som vær og vind, det er ikke noe for meg.

Jeg hadde om jeg hadde vært deg prøvd å¨være åpen til sinns for nye type menesker. Prøv å prate til de og gå gjerne turer med for eksempel hund . Jeg er sikker på at det ordner seg for deg. Lykke til !!

Med hilsen fra Jon Are

Skrevet

Det viktigste er vel å ha forskjellige venner.

Skrevet

Klart mannen kan beholde vennene! dersom de ser henne som den skyldige part i at forhodlet tok slutt, for eksempel. Og vil støtte ham / være der for ham. Eller andre grunner.

Ikke lett å bli kjent med nye folk etter man har blitt voksen. Jeg tror nesten det viktigste er å bli fornøyd med å være alene, og finne på ting selv.

Hvis man har tid til overs er det kanskje lurt å jobbe som frivillig et eller annet sted på kveldstid - i dyrebeskyttelsen hvis du er interessert i dyr, på musikkfestivaler eller arrangementer dersom det er av interesse, på suppekjøkken / frelsesarmeen, hjelp til med å trene et fotballag for barn på det lokale idrettslaget etc etc. Da treffer du i allefall likesinnede, og gjør noe nyttig og spennende som beriker fritida di...?

Så er det jo kurs og kor og slikt, men det skal litt til å treffe potensielle venner på den måten. (Er min erfaring! ;) )

Gjest somlepus
Skrevet
:) Takker for alle tilbake meldinger og alle gode forslag. Jeg skal gå ut i verden med et stort smil og åpent sinn. Har meldt meg på alle sosiale og faglige tilbud på jobben. Alt er bedre enn å sitte hjemme. Tror sjangsene for at noen banker på min dør og spør "skal du være med ut å leke" er heller små :ler:
Skrevet

Ja, var mye lettere den gang vi var små og lekte med alle! Synes det er teit at man slutter å ringe på døra til naboen bare fordi man runder 20! :ler:

Hva med å regisrere deg på TREFF her på KG? Er mange der som søker venninner. :)

Lykke til!

Gjest somlepus
Skrevet

Lillesky, det skal jeg gjøre. :Nikke::klem: til alle

Gjest fast bruker til vanlig
Skrevet
du har ikke "brukt dem opp"da? jeg mener ikke noe vondt med det,men at du kanskje øser ut problem overfor dem? regner med at det har vært problemer siden du er separert.

hadde en gang ei sånn veninne,og ingen giddet å høre på henne til slutt.

Interessant det der... Noen har større problemer andre her mindre.

Jeg har noen ganske store problemer, som enkelte venninner ikke orker å høre på eller ikke vet hva de skal si til, men de forventer alikevel at jeg lytter til deres bagatellmessige problemer, støtte og hjelpe dem med de.

Vanligvis satt hun ene og tastet på mobilen og sa, aha, mmm, når jeg pratet med henne om mine mer omfattende problemer, mens jeg lyttet og ga råd til henne om hennes problemer om bla. valg av utdannelse, depresjon og kjærester.

Jeg brukte henne opp mente hun sikkert, men hun så aldri tiden jeg brukte på henne for å hjelpe henne.

:roll:

Skrevet
:ironi: Er det noen som kan gi meg et godt råd hvordan jeg kan treffe nye mensker, ble separert for en uke siden og han har "beholdt" alle mine venner. Har lyst til å komme meg ut av huset, men syns det er litt trått å sitte på cafe alene.

Hei..

Jeg skjønner godt at det er vanskelig. Selv har jeg ingen venner fordi jeg ikke tør å ta kontakt med andre. Er så redd jeg..

Skjønner det er kjedelig å sitte alene på cafe..

:klem:

Skrevet

Kanskje du og kan registrere deg på treff som noen nevner over her. Er sikkert flere KG'ere i Drammen.

Gjest somlepus
Skrevet

:) Det er utrolig hvor mye bedre man føler seg med litt tilbakemelding fra andre.

Ukedagene bare flyr forbi med jobb og alt som må ordnes med en separasjon og det å finne meg et sted å bo.

Har også brukt masse tid på å lese forskjellige innlegg og har ikke brukt så mye tid til å sitte å tenke. Blir litt hekta av dette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...