Gå til innhold

Trenger man foret regntøy?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

LedigNavn skrev (1 time siden):

Har dere vinterregndressen eller helårsdressen til Kattnakken?  Vet du om helårsdressen duger uten tykt lag under når temperaturen ligger rundt 1-3 plussgrader med litt vind?  Har en førsteklassing som vil trenge noe vanntett med fôr i år da hun ikke har tid til å styre med å ta av og på mellomlag og derfor blir gående altfor varm med mellomlag inne...

Vi har vinterregndressen. Helårsdressen er noe tynnere, og jeg leste at den kan sammenliknes med babyregndressen. Den har vi hatt, og jeg har ikke brukt den på noen annen måte enn vinterregndressen. Det vil si, den fungerer utmerket uten tykt lag under når temperaturen er rundt 1-3 grader. Kjenner igjen mellomlagsproblematikken, har det likt med min førsteklassing :)

Anonymkode: f8687...844

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Vi har vinterregndressen. Helårsdressen er noe tynnere, og jeg leste at den kan sammenliknes med babyregndressen. Den har vi hatt, og jeg har ikke brukt den på noen annen måte enn vinterregndressen. Det vil si, den fungerer utmerket uten tykt lag under når temperaturen er rundt 1-3 grader. Kjenner igjen mellomlagsproblematikken, har det likt med min førsteklassing :)

Anonymkode: f8687...844

Tusen takk for svar!  Da tenker jeg vi velger litt ut fra hvilken hun liker best 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Jobber i barnehage og her kjøper de fleste foret regntøy. Perfekt å bruke om vinteren når det er vått ute. Ullklær + vanlig regntøy blir fort for kaldt. Bor i Nordland og kan fort havne på -10/-20 grader.

Anonymkode: 81c44...45e

Men ullklær og foret regntøy blir da også for kaldt! Foret regntøy er da ingen erstatning for en god vinterdress.

Anonymkode: 8758c...68c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fôra regntøy er mykje brukt i barnehagen her. Bur på Vestlandet.

Minus: Vatn trekker oppover armar og bein dersom ungen liker å "bade" i sølepyttar. Det gjer ikkje jenta mi, så vi slepp det problemet. 🙂 

Stort pluss: Det myglar ikkje inni! Eg tar med regntøy heim (alle i bhg her må ta med tøy heim for tørking). Vrenger og tørkar etter alle kunstens reglar, men har likevel opplevd to ganger at nytt regntøy utan fôr har mygla i løpet av ein våt dag ute. (Reklamerte på regntøyet og fekk pengane igjen heldigvis) 

Når det er varmare i veret bruker jenta naturligvis regntøy utan fôr.

Har prøvd å kle ho i eit stort sett regntøy med to mellomlag under, som alternativ til det med fôr, men det var ikkje så populært. Det blir for balkete.  Bruker vasstett softshelldress ein del, men fôra regntøy er mykje enklare å skylle av. 

Konklusjon: Eg er glad i fôra regntøy. 😄

Anonymkode: 670b5...cea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kattenakk vinterregndress! Alltid den barnehagen velger til barnet mitt høst, vinter og vår (bortsett fra på kalde tørre dager)

Anonymkode: 87aac...22c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...