Lady in Red Skrevet 20. august 2009 #301 Skrevet 20. august 2009 Ja, som en av de anonyme skrev så blir dette topicet bare brakt på bane gjennom årene, men det synes jeg bare er bra - for jeg har mistet tellingen på hvor mange ganger jeg har lest denne tråden... har vell noe med at vi jenter liker å lene oss litt på andre og føle oss trygge på den måten.. Nå er jeg 18år (fyller 19 om en månede), 158 høy og litt smårundt. Ikke kjukk, men "muskuløs med fett". Anyway, jeg skal da til opperasjon hos Nobel Clinic kommende Mandag.... jeg er nervøs.. og spent! For å gjøre dette kortere: -Jeg er egentlig sterkt imot kirurgi dersom det gjøres for å "forbedre noe" -I mitt tilfelle er det snakk om problemer med meg selv og skikkelig komplekser!! -Har en "normal" A-cup men brystene mine har lite volum og er generelt ganske spisse. -Gutta kan si hva enn de vill - vi jenter FLEST gjør det for oss selv og ikke for dem! -Kjæresten min er imot dette, synes naturlig er bedre enn unaturlig (noe som oftest ikke man kan merke forskjell på!) - men han støtter meg i valget mitt og elsker meg jo for den jeg er. Jeg er redd for å få alt for store smerter etter opperasjon! Har vært i narkose en gang før (som ofte er grunn til mye kvalme og den slags har jeg hørt) og ble ikke dårlig den gang.. men da var jeg 8-9år, hvis det har noe å si? Håper på så lite smerte som mulig, men må man så må man. Er litt spent på å se om hvordan kroppen min reagerer på dette, om den vil danne kapsler rundt protesen osv. Er ganske skummelt dette, selv om jeg gleder meg veldig! Har heller ikke bestemt meg helt for størrelse, er redd for for lite.. og redd for for mye x) ønsk meg lykke til!
Gjest Gjest_Fleur_* Skrevet 21. august 2009 #303 Skrevet 21. august 2009 ... hva tror han tapen er nå da? Jeg syns ikke du burde lyve til kjæresten din. Jeg sa at jeg fikk gnagsår av en bh jeg hadde, så jeg brukte plaster der. Også sier jeg bare at jeg ofte bruker plaster for å unngå å få gnagsår igjen. Har dessuten fått gnagsår av bh før, så det kan faktisk skje. (men det var ikke under puppen vel og merke) Får litt dårlig samvittighet, men jeg er feks redd han skal si det til guttevennene sine og at det blir rykter om det. Og for å være helt ærlig så tror jeg han ville synes det var litt nedtur å få vite at puppene han liker så godt, ikke er ekte. Puppene passer godt til den lille kropppen min, så derfor vekker de ingen mistanke blant folk. Så hvorfor si noe?
Gjest Gjest_Fleur_* Skrevet 21. august 2009 #304 Skrevet 21. august 2009 Ja, som en av de anonyme skrev så blir dette topicet bare brakt på bane gjennom årene, men det synes jeg bare er bra - for jeg har mistet tellingen på hvor mange ganger jeg har lest denne tråden... har vell noe med at vi jenter liker å lene oss litt på andre og føle oss trygge på den måten.. Nå er jeg 18år (fyller 19 om en månede), 158 høy og litt smårundt. Ikke kjukk, men "muskuløs med fett". Anyway, jeg skal da til opperasjon hos Nobel Clinic kommende Mandag.... jeg er nervøs.. og spent! For å gjøre dette kortere: -Jeg er egentlig sterkt imot kirurgi dersom det gjøres for å "forbedre noe" -I mitt tilfelle er det snakk om problemer med meg selv og skikkelig komplekser!! -Har en "normal" A-cup men brystene mine har lite volum og er generelt ganske spisse. -Gutta kan si hva enn de vill - vi jenter FLEST gjør det for oss selv og ikke for dem! -Kjæresten min er imot dette, synes naturlig er bedre enn unaturlig (noe som oftest ikke man kan merke forskjell på!) - men han støtter meg i valget mitt og elsker meg jo for den jeg er. Jeg er redd for å få alt for store smerter etter opperasjon! Har vært i narkose en gang før (som ofte er grunn til mye kvalme og den slags har jeg hørt) og ble ikke dårlig den gang.. men da var jeg 8-9år, hvis det har noe å si? Håper på så lite smerte som mulig, men må man så må man. Er litt spent på å se om hvordan kroppen min reagerer på dette, om den vil danne kapsler rundt protesen osv. Er ganske skummelt dette, selv om jeg gleder meg veldig! Har heller ikke bestemt meg helt for størrelse, er redd for for lite.. og redd for for mye x) ønsk meg lykke til! Jeg opplevde bare mye smerte de 5-6 dagene etter, og det er fordi jeg la protesene UNDER muskelen, og det gjør vondere. Men jeg var overhodet ikke kvalm etter operasjonen. Man blir bare ekstremt støl og stiv. Lykke til, det går nok bra!
Gjest Gjest Skrevet 21. august 2009 #305 Skrevet 21. august 2009 Jeg sa at jeg fikk gnagsår av en bh jeg hadde, så jeg brukte plaster der. Også sier jeg bare at jeg ofte bruker plaster for å unngå å få gnagsår igjen. Har dessuten fått gnagsår av bh før, så det kan faktisk skje. (men det var ikke under puppen vel og merke) Får litt dårlig samvittighet, men jeg er feks redd han skal si det til guttevennene sine og at det blir rykter om det. Og for å være helt ærlig så tror jeg han ville synes det var litt nedtur å få vite at puppene han liker så godt, ikke er ekte. Puppene passer godt til den lille kropppen min, så derfor vekker de ingen mistanke blant folk. Så hvorfor si noe? Det har jeg full forståelse for. Det er din kropp og det var ditt valg som ingen har noe med å gjøre. Eneste er jo om det skjer noe komplikasjoner som kapsel for. eks der brystet blir helt hardt. Det jeg har tenkt på om jeg klarer å holde på hemmeligheten min. Men er det virkelig sånn at det går stygge rykter om sånt enda? Jeg har i allefall ikke hørt noe stygt prat om de jeg kjenner som har vært åpne om det, med mindre vedkommende har overdrevet skikkelig med størrelsen. Men du er heldig egentlig da, får håpe du kan fortsette å holde det for deg selv. Jeg fortalte det til en god venninne men det burde jeg ikke gjort. Hun fortalte det til hele familien sin og kjæresten sin som fortalte det til noen venner av han igjen osv. Ikke prater hun med meg heller fordi jeg i hennes øyne ble en hjerneløs bimbo (som valgte å gå fra liten a som jeg har slitt med hele ungdommen til en normal b for å ha en endelig godt forhold til kroppen min). Venninnen min selv har enorme bryster som alltid er presset opp under haken. Naturlige vel og merke men alikevel. Familie og bestevenninne tok det heldigvis bra og støttet meg
Gjest Gjest Skrevet 21. august 2009 #306 Skrevet 21. august 2009 Hvor lenge er det vanlig at areola/brystvortene er store og hovne etter operasjonen?
Gjest Gjest_Heidi_* Skrevet 21. august 2009 #307 Skrevet 21. august 2009 Heisan Jeg opererte inn silicon for ca 2 år siden og er kjempefornøyd,jeg er 175 høy og 60 kg,la inn 240 under muskelen. Brystene er bløte og ser naturlige ut.... Jeg vsr veldig opptatt av at de skulle se fyldige ut men ikke falske! Legen anbefalte meg 260 men det stolte jeg ikke på og glad er jeg,stor forskjell på bare 20!!! Jeg gikk fra a cup til c cup,angrer ikke :-) smertene for meg var over etter 2 uker,værst 2 første dagene..... Lykke til med operasjonen,dette går så fint :-) Jeg er bare litt redd du tar for mye,vil vil vell ikke se helt falsk ut? Men uansett.alle har hver sin smak,tvi tvi ;-)
Lady in Red Skrevet 22. august 2009 #308 Skrevet 22. august 2009 Heisan Jeg opererte inn silicon for ca 2 år siden og er kjempefornøyd,jeg er 175 høy og 60 kg,la inn 240 under muskelen. Brystene er bløte og ser naturlige ut.... Jeg vsr veldig opptatt av at de skulle se fyldige ut men ikke falske! Legen anbefalte meg 260 men det stolte jeg ikke på og glad er jeg,stor forskjell på bare 20!!! Jeg gikk fra a cup til c cup,angrer ikke :-) smertene for meg var over etter 2 uker,værst 2 første dagene..... Lykke til med operasjonen,dette går så fint :-) Jeg er bare litt redd du tar for mye,vil vil vell ikke se helt falsk ut? Men uansett.alle har hver sin smak,tvi tvi ;-) (skriver fra en pc i utlandet, sä sorry for bokstavene) Takk for beroligende ord, jeg har allerede en ganske fyldig A-cup sä jeg er jo ikke helt flat og er ikke helt spe - sä tror det skal en del til för det vil se unaturlig ut pä meg. Jeg har store hofter, sä föler at jeg lett kan ta i en del uten at folk ser meg med töy og tenker "faaake!". Opperasjon til tirsdag.. gleder meg veldig ogsä! Men til du som skuler det for kjäresten din; sä utrolig därlig gjort av deg. vell, nä er alle forhold forskjellige. men dersom du har et seriöst forhold bör du VIRKELIG fortelle han det. tenk ä lyve sän for kjäresten din!! en ting er bekjente og sän, men din egen kjäreste! Dersom du ikke stoler pä at ting kan bli holdt mellom bare deg og han (at du er redd for rykter og sän) sä har du INGEN grunn til ä väre sammen med ham! forhold (av seriös slag) hander om äpenhet og tilitt... eller har jeg missforstätt?
Lady in Red Skrevet 22. august 2009 #309 Skrevet 22. august 2009 og forresten; noen som vet hvor lenge brystene er hovne etter opperasjon?
Gjest Gjest Skrevet 25. august 2009 #310 Skrevet 25. august 2009 Det har jeg full forståelse for. Det er din kropp og det var ditt valg som ingen har noe med å gjøre. Eneste er jo om det skjer noe komplikasjoner som kapsel for. eks der brystet blir helt hardt. Det jeg har tenkt på om jeg klarer å holde på hemmeligheten min. Men er det virkelig sånn at det går stygge rykter om sånt enda? Jeg har i allefall ikke hørt noe stygt prat om de jeg kjenner som har vært åpne om det, med mindre vedkommende har overdrevet skikkelig med størrelsen. Men du er heldig egentlig da, får håpe du kan fortsette å holde det for deg selv. Jeg fortalte det til en god venninne men det burde jeg ikke gjort. Hun fortalte det til hele familien sin og kjæresten sin som fortalte det til noen venner av han igjen osv. Ikke prater hun med meg heller fordi jeg i hennes øyne ble en hjerneløs bimbo (som valgte å gå fra liten a som jeg har slitt med hele ungdommen til en normal b for å ha en endelig godt forhold til kroppen min). Venninnen min selv har enorme bryster som alltid er presset opp under haken. Naturlige vel og merke men alikevel. Familie og bestevenninne tok det heldigvis bra og støttet meg Den dagen jeg finner mr.right, og bestemmer meg for å gifte meg, så kommer jeg jo til å avsløre min lille hemmelighet. I hvert fall om det skulle oppstå komplikasjoner. Ja altså jeg har fortalt det til mine to nærmeste venninner, men jeg vet at de ikke sier noe videre. Og det har de ikke gjort heller. Har kanskje 7-8 andre venninner som er veldig close, men som jeg ikke sier det til, fordi jeg vet de er litt mer sladrete. Tar ingen sjanser;) Lady in red: Jeg kommer sikkert til å si det til en fremtidig kjæreste en gang, men han jeg er sammen med nå kommer jeg ikke til å ende opp med tror jeg. Jeg flytter til andre siden av verden om et halvt år, så hva som skjer da vet jeg ikke. Jeg orker ikke langdistanseforhold. Så grunnet omstendighetene, så gidder jeg ikke å fortelle det til han. Skjønner du valget mitt nå? Hevelsen på niplene går vekk etter kanskje 3 uker forresten. Men de er veldig blanke den første måneden. Ser helt rart ut, hehe.
Gjest lady in red (logget bare ikke in Skrevet 26. august 2009 #311 Skrevet 26. august 2009 hei igjen! da er jeg nyoppeert og er veldig fornøyd med at jeg faktisk ikke kjenner noe kvalme eller smerte i det hele tatt. føler meg LITT støl, men ellers ingenting. Må skjerpe meg for å huske å holde meg i ro. Desverre er jeg svært missfornøyd med størrelse! Det var kirurgen som bestemte det hele på opperasjonsbordet. Har tatt inn 240. Virker som jeg gikk fra en full A til en liten B... kjedelig! Er det noe mulighet for ny, gratis opperasjon dersom det var kirurgens valg og ikke ditt? Det hadde gjort meg veldig glad! Men tviler vell på at det er tilfelle...
Gjest Gjest_angelme_* Skrevet 26. august 2009 #312 Skrevet 26. august 2009 hei ser det er flere som skriver de har tatt under muskelen...det blir nok det på meg også. er det noe forskjell på hvordan puppene ser ut etterpå? blir de mer runde av å ta under,eller over? Har time 1 okt...og gleder meg sinnsykt :D blir litt skummelt med narkose,men har vært i narkose før og det gikk veldig fint så håper det går like bra denne gangen.. gruer meg litt til smertene etterpå,nå når jeg har sett hvor vondt søsteren min har hatt det :/ men det var heldigvis bare de første dagene,og det er jo verdt det
Gjest Lady in Red Skrevet 30. august 2009 #313 Skrevet 30. august 2009 Ja da forstår jeg valget ditt godt! hei ser det er flere som skriver de har tatt under muskelen...det blir nok det på meg også. er det noe forskjell på hvordan puppene ser ut etterpå? blir de mer runde av å ta under,eller over? Har time 1 okt...og gleder meg sinnsykt :D blir litt skummelt med narkose,men har vært i narkose før og det gikk veldig fint så håper det går like bra denne gangen.. gruer meg litt til smertene etterpå,nå når jeg har sett hvor vondt søsteren min har hatt det :/ men det var heldigvis bare de første dagene,og det er jo verdt det så spennende! Lykke til! gled deg masse! :D jeg hadde ikke vondt i det hele tatt, sannsynligvis fordi kirurgen gjorde et veldig bra arbeid. Jeg har nå gått i 5 dager, har enda ikke følelse i hele brystet og den ene nippelen er veldig sår --- er det vanlig? hvor lenge varer det?
Gjest Hjelp meg Skrevet 1. september 2009 #314 Skrevet 1. september 2009 Trenger beroligende svar fra dere som har operert!! Jeg har vært i masse aktivitet i 2 uker, er 3 uker siden jeg fikk operert inn silikon. Er det garantert at jeg får kapsel nå? føler jeg har ødelagt alt. Visste ikke at man måtte holde seg i ro i 4 uker, trodde det bare var i 1 uke. Brystene er svært ømme og harde. 10% sjanse for kapsel er jo veldig mye, å jeg som har gjort alt feil vil vel nå ha en sjanse på 70% for å få det? har lest litt på noen nettsteder nå der ALLE hadde fått kapsel, selv etter de operete ut kapslene kom de tilbake og deformerte brystene deres. Jeg kunne levd med harde og ømme bryster men i følge leger vil brystene før eller siden bli deformerte om kapselen kommer. Noen som vet NOE om dette med kapsel??
Gjest Gjest Skrevet 1. september 2009 #315 Skrevet 1. september 2009 -Jeg er egentlig sterkt imot kirurgi dersom det gjøres for å "forbedre noe" -I mitt tilfelle er det snakk om problemer med meg selv og skikkelig komplekser!! Er det ikke nettopp det du gjør - forbedrer (fordi du ikke liker de som de er) noe?
Gjest Gjest_angelme_* Skrevet 3. september 2009 #316 Skrevet 3. september 2009 Trenger beroligende svar fra dere som har operert!! Jeg har vært i masse aktivitet i 2 uker, er 3 uker siden jeg fikk operert inn silikon. Er det garantert at jeg får kapsel nå? føler jeg har ødelagt alt. Visste ikke at man måtte holde seg i ro i 4 uker, trodde det bare var i 1 uke. Brystene er svært ømme og harde. 10% sjanse for kapsel er jo veldig mye, å jeg som har gjort alt feil vil vel nå ha en sjanse på 70% for å få det? har lest litt på noen nettsteder nå der ALLE hadde fått kapsel, selv etter de operete ut kapslene kom de tilbake og deformerte brystene deres. Jeg kunne levd med harde og ømme bryster men i følge leger vil brystene før eller siden bli deformerte om kapselen kommer. Noen som vet NOE om dette med kapsel?? Jeg har ikke tatt silikon enda,skal i oktober. så selv om jeg ikke vet så altfor mye om akkurat kapsling så svarer jeg likevel jeg vet ikke så veldig mye,annet enn at jeg har lest at det er veldig individuelt. Noen personer er mer utsatt for kapsling enn andre, og får det uansett om de tar det aldri så rolig. Det er bare 3 uker siden operasjonen din,så det at brystene dine er ømme og harde kan være helt normalt. tar tid å komme seg etter en sånn operasjon. Siden du har vært i mye aktivitet,vil jeg tro at du ikke har hatt så mye smerter? det kan rett å slett bare være kroppens måte å si ifra at du må ta det litt med ro. Håper du får svar av noen som kanskje vet litt mer om dette enn meg
glad jente Skrevet 9. september 2009 #317 Skrevet 9. september 2009 Trenger beroligende svar fra dere som har operert!! Jeg har vært i masse aktivitet i 2 uker, er 3 uker siden jeg fikk operert inn silikon. Er det garantert at jeg får kapsel nå? føler jeg har ødelagt alt. Visste ikke at man måtte holde seg i ro i 4 uker, trodde det bare var i 1 uke. Brystene er svært ømme og harde. 10% sjanse for kapsel er jo veldig mye, å jeg som har gjort alt feil vil vel nå ha en sjanse på 70% for å få det? har lest litt på noen nettsteder nå der ALLE hadde fått kapsel, selv etter de operete ut kapslene kom de tilbake og deformerte brystene deres. Jeg kunne levd med harde og ømme bryster men i følge leger vil brystene før eller siden bli deformerte om kapselen kommer. Noen som vet NOE om dette med kapsel?? Hei! Jeg fikk operert inn silikon i brystene i januar og er veldig fornøyd med resultatet. Jeg var som deg veldig redd for at det skulle bli kapsel og kviet meg av denne grunn for operasjon. Jeg snakket mye med kirurgen min om dette dette. Jeg er den fødte treningsnarkoman og dette tema var viktig for meg. Min kirurg sa at hvis jeg skulle gjennomføre en operasjon måtte jeg ta det med ro MINST 4 uker. Etter dette skulle jeg prøve pent med forsiktig trening og da trening som ikke innebefattet trening av brysmuskelen. Han mente at hard trening etter opreasjon ønker faren for kapsel med ganske mange prosent. Jeg trener fortsatt med to super stramme sports BHer når jeg trener og sover fortsatt med sports bh. Hvis man gjennomgår et svangerskap og amming før det har gått to år etter operasjon øker også dette sjansen for kapsel. Ny operasjon er mulig, men etter hva min kirurg sa var at hvis man for andre gang utvikler kapsel vil man alltid gjøre det. Så da kan man velge om man vil leve med kapselen eller ta protesene ut. Hadde jeg vært deg ville jeg tatt kontakt med klinikken hvor du har operert deg og spurt om en konsultasjon og sjekke om du har utviklet kapsel og evt få en ny operasjon. De fleste klinikker gjør dette gratis og har garanti på dette. Lykke til! Hilsen glad jente
Gjest Gjest_helen_* Skrevet 10. september 2009 #318 Skrevet 10. september 2009 Hei har jeg et spørsmål som jeg tenker mye på. Jeg er 156/ veier 45 kg og legen anbefalte meg å legge inn 280/300?? Er ikke det mye? Jeg har en A fra før. Har født 2 barn og er 30 år. Jeg ser at de aller fleste her er mye høyere enn meg å har lagt inn rundt det samme. Men det jeg tenker mest på er at brystene mine er ulike. så derfor 280 i vestre og 300 i høyre. Er det noen som har hatt det samme problemet og som har lagt inn silikon?? hvordan ble resultatet? Ble forskjellen større eller mindre? Det er mange som skriver at smertene blir borte etter 14 dager , er det sånn da at man ikke kjenner noe som helst lenger? Blir de akkurat som sine egne? Jeg har lassevis med spørsmål siden jeg ikke klarer å bestemme meg om jeg skal opereres eller ei. Dette er en fin side å lese om andres erfaringer på. Jeg trur jeg har lest alle svarene 10 ganger Hilsen Helen
glad jente Skrevet 10. september 2009 #319 Skrevet 10. september 2009 Hei har jeg et spørsmål som jeg tenker mye på. Jeg er 156/ veier 45 kg og legen anbefalte meg å legge inn 280/300?? Er ikke det mye? Jeg har en A fra før. Har født 2 barn og er 30 år. Jeg ser at de aller fleste her er mye høyere enn meg å har lagt inn rundt det samme. Men det jeg tenker mest på er at brystene mine er ulike. så derfor 280 i vestre og 300 i høyre. Er det noen som har hatt det samme problemet og som har lagt inn silikon?? hvordan ble resultatet? Ble forskjellen større eller mindre? Det er mange som skriver at smertene blir borte etter 14 dager , er det sånn da at man ikke kjenner noe som helst lenger? Blir de akkurat som sine egne? Jeg har lassevis med spørsmål siden jeg ikke klarer å bestemme meg om jeg skal opereres eller ei. Dette er en fin side å lese om andres erfaringer på. Jeg trur jeg har lest alle svarene 10 ganger Hilsen Helen Hei Helen :-) Skjønner skepsisen din og har vært der selv. Jeg er 163cm høy og veier 50 kg og er 34 år. Jeg hadde før operasjonen en AA cup altså mer eller mindre ingenting. Når jeg var på konsultasjon anbefalte kirurgen meg 275 cc i og med at jeg er såpass liten og at jeg ikke ville få plass til så mye mer. Jeg ble litt skuffet og sa at jeg ønsket meg en full C cup hvis det var mulig. Kirurgen sa at han får alltid et bedre inntrykk når han åpner og ser hvor mye det er plass til. Jeg ga han tillatelse til å legge inn det som ble penest og at han skulle avgjøre under operasjonen. Jeg endte opp med 325cc i hvert bryst. Jeg er kjempe fornøyd med resultatet og størrelsen er akkurat passe til meg. Jeg er nå en 70D. Det høres fryktelig mye og stort ut, men husk at silikonbryst aldri vil få den samme fasongen som naturlige bryst derfor kan vi ikke sammenligne størrelsen med kvinner som har naturlige bryst. Når jeg har på klær ser det ikke ut som mer enn en C cup. Det ser absolutt ikke ut som store meloner. ;-) Hvis du først har vurdert operasjon regner jeg med at det er fordi du ønsker deg større og fyldigere bryst. Man er alltid redd for at det skal bli for mye og for stort, men ingen kirurger i dag legger inn proteser som ser ut som du har fått meloner. Jeg har en venninne som tok operasjon for et år siden og hun ville ha mindre proteser enn det kirurgen anbefalte. Hun angrer i dag og syntes det ble altfor lite. Hun gikk fra en A til en nesten full B cup. Hun syntes ikke det ble noe spesielt stor forskjell. Det er jo morro når man først skal opereres at det blir et synlig resultat. Min erfaring også fra venninner er at selvom man opererer inn like store proteser så blir cup størrelsen alltid forskjellig. Jeg har 325 cc, og bruker D cup en annen venninne av meg har 375cc og har en C cup. Så resultatet avhenger av kroppstørrelse og hvordan du er bygd, og hvor mye du har fra før. Jeg vil anbefale deg å ikke være redd for at det blir for stort. Det er kjedelig hvis det blir for lite. Jeg kjenner mange som har operert og ingen av de har klagd på at det har blitt for stort det er heller den andre veien. Jeg kan anbefale deg en nettside hvor det ligger MANGE før og etter bilder. Der ser du tydelig at protesestørrelser ser helt ulikt ut og utgjør forskjellige BH størrelser etter hvordan kroppensanatomi ser ut: http://www.justbreastimplants.com/gallery/ Vet ikke hvor mange ganger jeg tittet på disse bildene før jeg opererte meg. Veldig spennende å se på andres resultat. Der er det også bilder av kvinner som har operert inn forskjellig protese størrelser i hvert bryst. Når det gjelder smerter er dette individuelt. Noen har større smerteterskel enn andre. Og det kommer også an på om du skal legge over eller under muskel. Legger du over er dette et mindre inngrep og smertene forsvinner raskere. Legger du under muskel blir det skjært gjennom alle muskellag og helingsprosessen tar lenger tid. Jeg la over muskel og hadde det veldig vondt i ca en uke. Andre uken greide jeg å vaske håret selv igjen og gjøre litt forsiktig husarbeid. Men det tok lang tid å venne seg til protesene. I ca 4 uker kjente jeg protesene under huden og følte på en måte at det var noe som hang utenpå kroppen. Det var litt rart. Sånt rent psykologisk tok det faktisk lang tid før jeg greide å se meg selv i speilet og se på den nye kroppen min. Noen blir helt fiksert på å se og må se seg selv i speilet hele tiden, mens noen blir litt sånn som meg. Jeg ble litt blyg ovenfor meg selv på en måte. Haha. Nå i dag 9 mnd etter er jeg helt fortrolig med de og tenker ikke over at de er der. Jeg har blitt veldig glad i å shoppe undertøy ;-) og det har blitt mye utrigning i sommer. Hihi. Pupper har blitt veldig stas. Føler at jeg nå kan bruke klær jeg alltid har ønsket å bruke, men som ikke har vært pent på min tidligere fasong. Jippi. De begynner nå å se mer naturlig ut og synker mer og mer ned. De satt veldig høyt oppe i begynnelsen, men nå begynner de å bli helt fine. Arret blir snart usynlig og jeg har ikke hatt noe ubehag med de. Kjæresten min er veldig fornøyd han også. Han var litt skeptisk til operasjon, men han syntes de er flotte og at de har blitt finere og finere de månedene. ;-) Så som du kanskje skjønner har jeg akkurat nå bare positive opplevelser med avgjørelsen min og har ikke angret en dag. Smerten er der etter operasjonen, men den vet man kommer og jeg var så motivert for dette at det ble liksom en "hyggelig" smerte. Jeg hadde fått noe jeg virkelig ønsket meg og visste at smertene var forbigående. Min erfaring er at erfarne kirurger ser fort hva som blir pent og at det er greit å stole på det de sier. Er du skepisk så kan du jo ta konsultasjon flere steder og få litt flere meninger. Det er viktig at du har en god kjemi med den som skal operere deg og at dere er enig om resultatet det gjør deg tryggere også. Du skal bruke mye penger og gjøre en investering i deg selv. Da er det viktig at resultatet blir slik akkurat du vil ha. Ønsker deg lykke til med avgjørelsen og evt en operasjon. Du får holde meg oppdatert på hvordan det går med deg :-) Hilsen glad jente :-)
Gjest Gjest_Helen_* Skrevet 10. september 2009 #320 Skrevet 10. september 2009 Hei Helen :-) Skjønner skepsisen din og har vært der selv. Jeg er 163cm høy og veier 50 kg og er 34 år. Jeg hadde før operasjonen en AA cup altså mer eller mindre ingenting. Når jeg var på konsultasjon anbefalte kirurgen meg 275 cc i og med at jeg er såpass liten og at jeg ikke ville få plass til så mye mer. Jeg ble litt skuffet og sa at jeg ønsket meg en full C cup hvis det var mulig. Kirurgen sa at han får alltid et bedre inntrykk når han åpner og ser hvor mye det er plass til. Jeg ga han tillatelse til å legge inn det som ble penest og at han skulle avgjøre under operasjonen. Jeg endte opp med 325cc i hvert bryst. Jeg er kjempe fornøyd med resultatet og størrelsen er akkurat passe til meg. Jeg er nå en 70D. Det høres fryktelig mye og stort ut, men husk at silikonbryst aldri vil få den samme fasongen som naturlige bryst derfor kan vi ikke sammenligne størrelsen med kvinner som har naturlige bryst. Når jeg har på klær ser det ikke ut som mer enn en C cup. Det ser absolutt ikke ut som store meloner. ;-) Hvis du først har vurdert operasjon regner jeg med at det er fordi du ønsker deg større og fyldigere bryst. Man er alltid redd for at det skal bli for mye og for stort, men ingen kirurger i dag legger inn proteser som ser ut som du har fått meloner. Jeg har en venninne som tok operasjon for et år siden og hun ville ha mindre proteser enn det kirurgen anbefalte. Hun angrer i dag og syntes det ble altfor lite. Hun gikk fra en A til en nesten full B cup. Hun syntes ikke det ble noe spesielt stor forskjell. Det er jo morro når man først skal opereres at det blir et synlig resultat. Min erfaring også fra venninner er at selvom man opererer inn like store proteser så blir cup størrelsen alltid forskjellig. Jeg har 325 cc, og bruker D cup en annen venninne av meg har 375cc og har en C cup. Så resultatet avhenger av kroppstørrelse og hvordan du er bygd, og hvor mye du har fra før. Jeg vil anbefale deg å ikke være redd for at det blir for stort. Det er kjedelig hvis det blir for lite. Jeg kjenner mange som har operert og ingen av de har klagd på at det har blitt for stort det er heller den andre veien. Jeg kan anbefale deg en nettside hvor det ligger MANGE før og etter bilder. Der ser du tydelig at protesestørrelser ser helt ulikt ut og utgjør forskjellige BH størrelser etter hvordan kroppensanatomi ser ut: http://www.justbreastimplants.com/gallery/ Vet ikke hvor mange ganger jeg tittet på disse bildene før jeg opererte meg. Veldig spennende å se på andres resultat. Der er det også bilder av kvinner som har operert inn forskjellig protese størrelser i hvert bryst. Når det gjelder smerter er dette individuelt. Noen har større smerteterskel enn andre. Og det kommer også an på om du skal legge over eller under muskel. Legger du over er dette et mindre inngrep og smertene forsvinner raskere. Legger du under muskel blir det skjært gjennom alle muskellag og helingsprosessen tar lenger tid. Jeg la over muskel og hadde det veldig vondt i ca en uke. Andre uken greide jeg å vaske håret selv igjen og gjøre litt forsiktig husarbeid. Men det tok lang tid å venne seg til protesene. I ca 4 uker kjente jeg protesene under huden og følte på en måte at det var noe som hang utenpå kroppen. Det var litt rart. Sånt rent psykologisk tok det faktisk lang tid før jeg greide å se meg selv i speilet og se på den nye kroppen min. Noen blir helt fiksert på å se og må se seg selv i speilet hele tiden, mens noen blir litt sånn som meg. Jeg ble litt blyg ovenfor meg selv på en måte. Haha. Nå i dag 9 mnd etter er jeg helt fortrolig med de og tenker ikke over at de er der. Jeg har blitt veldig glad i å shoppe undertøy ;-) og det har blitt mye utrigning i sommer. Hihi. Pupper har blitt veldig stas. Føler at jeg nå kan bruke klær jeg alltid har ønsket å bruke, men som ikke har vært pent på min tidligere fasong. Jippi. De begynner nå å se mer naturlig ut og synker mer og mer ned. De satt veldig høyt oppe i begynnelsen, men nå begynner de å bli helt fine. Arret blir snart usynlig og jeg har ikke hatt noe ubehag med de. Kjæresten min er veldig fornøyd han også. Han var litt skeptisk til operasjon, men han syntes de er flotte og at de har blitt finere og finere de månedene. ;-) Så som du kanskje skjønner har jeg akkurat nå bare positive opplevelser med avgjørelsen min og har ikke angret en dag. Smerten er der etter operasjonen, men den vet man kommer og jeg var så motivert for dette at det ble liksom en "hyggelig" smerte. Jeg hadde fått noe jeg virkelig ønsket meg og visste at smertene var forbigående. Min erfaring er at erfarne kirurger ser fort hva som blir pent og at det er greit å stole på det de sier. Er du skepisk så kan du jo ta konsultasjon flere steder og få litt flere meninger. Det er viktig at du har en god kjemi med den som skal operere deg og at dere er enig om resultatet det gjør deg tryggere også. Du skal bruke mye penger og gjøre en investering i deg selv. Da er det viktig at resultatet blir slik akkurat du vil ha. Ønsker deg lykke til med avgjørelsen og evt en operasjon. Du får holde meg oppdatert på hvordan det går med deg :-) Hilsen glad jente :-) Hei. Tusen takk for det kjempe fine svaret jeg fikk av det.. Det hjalp veldig. Jeg har fått en operasjonsdato den 18 sept, altså neste fredag.. men jeg klarer ikke å få bestemt meg om jeg skal eller ikke.. Jeg har vært inne å sett på den linken du sendte meg.. Veldig fine bilder. Ble brystene dine helt like etterpå? Mange av de bildene ble allerede tatt etter 6 uker etter operasjonen og de så kjempe fine ut. De anbefalte meg å legge silikonen oppå muskelen. Vet du hvorfor så mange velger å legge den under muskel. Du la de utenpå? ble det et naturlig resultat? Hvilken klinikk opererte du? jeg skal operere på Nobel klinikken. Mvh Helen
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå