glad jente Skrevet 14. januar 2009 #181 Del Skrevet 14. januar 2009 Det er så herlig å kunne gjøre de dagligdagse tingene igjen! Dette er den første dagen min hvor jeg ikke har tatt smertestillende i det hele tatt. De første 4 dagene kunne jeg såvidt røre på meg uten å føle at jeg skulle dø av smerte. Og jeg har faktisk ganske høy smerteterskel! I følge kirurgen som opererte meg kan det være mer smertefullt å legge under muskel, siden muskelen blir flyttet på og flere blodårer brennes. Er jo omtrent umulig å ikke bruke muskelen i det hele tatt... Men de siste dagene har smertene blitt drastisk mye mindre :D Synes de ekstra smertene er verdt resultatet. Protesen ligger jo under både muskler og fett, så jeg synes at det ofte ser mer naturlig ut enn de som har tatt over muskel. Jeg er student, og semesteret startet egentlig på mandag. Har valgt å drøye en uke, siden jeg ikke føler meg trygg på å bære laptop og bøker enda. Setter veldig stor pris på de ekstra dagene, slik at jeg gradvis kan gå tilbake til et "normalt" liv igjen Skal jobbe i helgen, og regner med at det går bra! Jobber på treningssenter, så får overlate de tunge løftene til de andre som jobber der. Har du sykemeldig gjennom fastlegen eller har du tatt ut ferie? Hvis du ikke føler deg helt klar, ville jeg vurdert å vente et par dager med å jobbe, hvis du har mulighet til dette. Kroppen sier jo i fra, og det er ikke noe særlig å ta sjansen på å overanstrenge seg. Hei igjen! Jeg la det som sagt over muskelen. Var veldig i tvil i og med at jeg nesten ikke har underhudsfett og var redd for at det skal se falskt ut. Men jeg trener meg opp til fitness og fikk anbefaling av å ikke legge det under muskel på grunn av styrketreningen. Men syntes resultatet ble bra utenpå muskel og angrer ikke, men syntes at det har vært utrolig smertefult. De første dagene presset tårene på hver gang jeg skulle reise meg opp fra sengen eller jeg måtte bevege meg i spesielle stillinger. Men den 6 dagen sluttet jeg med smertestillende, men jeg kan nå fortsatt ikke ligge på siden når jeg skal sove. Jeg har også veldig høy smerteterskel, men heldigvis går smerten fort over. Og var innstilt og forberedt på dette og resultatet er jo verdt noen dager med smerte :-) Jeg har tatt ut ferie for å ta operasjon. Har jo ikke krav på sykemelding for et slikt inngrep. Har bestemt meg for å ta to sykedager nå denne uken. Ikke fordi jeg har smerter, men er fortsatt slapp og har behov for hvile og søvn. Har du vært mye trøtt etter operasjonen og hatt behov for å sove mye? Jeg mistet visstnok endel blod under operasjoen og tenker at det kan være årsaken. Jeg skal også på jobb til helgen, men har en ganske stillestittende jobb så jeg tenker at dette skal gå bra... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Toffee Skrevet 14. januar 2009 #182 Del Skrevet 14. januar 2009 Hei igjen! Jeg la det som sagt over muskelen. Var veldig i tvil i og med at jeg nesten ikke har underhudsfett og var redd for at det skal se falskt ut. Men jeg trener meg opp til fitness og fikk anbefaling av å ikke legge det under muskel på grunn av styrketreningen. Men syntes resultatet ble bra utenpå muskel og angrer ikke, men syntes at det har vært utrolig smertefult. De første dagene presset tårene på hver gang jeg skulle reise meg opp fra sengen eller jeg måtte bevege meg i spesielle stillinger. Men den 6 dagen sluttet jeg med smertestillende, men jeg kan nå fortsatt ikke ligge på siden når jeg skal sove. Jeg har også veldig høy smerteterskel, men heldigvis går smerten fort over. Og var innstilt og forberedt på dette og resultatet er jo verdt noen dager med smerte :-) Jeg har tatt ut ferie for å ta operasjon. Har jo ikke krav på sykemelding for et slikt inngrep. Har bestemt meg for å ta to sykedager nå denne uken. Ikke fordi jeg har smerter, men er fortsatt slapp og har behov for hvile og søvn. Har du vært mye trøtt etter operasjonen og hatt behov for å sove mye? Jeg mistet visstnok endel blod under operasjoen og tenker at det kan være årsaken. Jeg skal også på jobb til helgen, men har en ganske stillestittende jobb så jeg tenker at dette skal gå bra... Ok! Det er sikkert forskjellig fra person til person når det gjelder over/under muskel. Selv fikk jeg streng beskjed om at under muskel var det beste alternativet, men så har jeg aldri pleid å trene brystmuskelen noe særlig heller. Apropo trening så gleder jeg meg noe utrolig til å begynne igjen! Tenkte å begynne forsiktig med tredemølle i gangfart, bare for å få tilbake den gode følelsen Seks uker er lenge å vente, men man kan jo begynne litt forsiktig. Bra du tok noen dager ekstra! Jeg var veldig trøtt og slapp den første uka, og sovnet som en stein med en gang jeg la hodet på puta... Hvile har jeg fortsatt stort behov for - er helt utslitt etter en dusj eller hvis jeg har hengt opp tøy - men søvnen er det så som så med... Tror det er fordi jeg ikke tar flere smertestillende, de gjorde meg temmelig sløv :D Merker jeg er sliten og har behov for å sove, men finnes ikke ordentlig trøtt. Siden du har en stillesittende jobb går det sikkert kjempefint Det er jo uvant med de ekstra grammene på brystet, det blir jo akkurat som å gå rundt å bære på noe hele tiden i begynnelsen. Merker du noe forandring på brystene fra dag til dag? Mine var ganske hovne til å begynne med, men nå ser jeg at de "synker" litt fra dag til dag. Likevel har jeg fortsatt skikkelige struttepupper! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
glad jente Skrevet 15. januar 2009 #183 Del Skrevet 15. januar 2009 Ok! Det er sikkert forskjellig fra person til person når det gjelder over/under muskel. Selv fikk jeg streng beskjed om at under muskel var det beste alternativet, men så har jeg aldri pleid å trene brystmuskelen noe særlig heller. Apropo trening så gleder jeg meg noe utrolig til å begynne igjen! Tenkte å begynne forsiktig med tredemølle i gangfart, bare for å få tilbake den gode følelsen Seks uker er lenge å vente, men man kan jo begynne litt forsiktig. Bra du tok noen dager ekstra! Jeg var veldig trøtt og slapp den første uka, og sovnet som en stein med en gang jeg la hodet på puta... Hvile har jeg fortsatt stort behov for - er helt utslitt etter en dusj eller hvis jeg har hengt opp tøy - men søvnen er det så som så med... Tror det er fordi jeg ikke tar flere smertestillende, de gjorde meg temmelig sløv :D Merker jeg er sliten og har behov for å sove, men finnes ikke ordentlig trøtt. Siden du har en stillesittende jobb går det sikkert kjempefint Det er jo uvant med de ekstra grammene på brystet, det blir jo akkurat som å gå rundt å bære på noe hele tiden i begynnelsen. Merker du noe forandring på brystene fra dag til dag? Mine var ganske hovne til å begynne med, men nå ser jeg at de "synker" litt fra dag til dag. Likevel har jeg fortsatt skikkelige struttepupper! :D Hei! Godt å ha noen å dele erfaringene sin med. Venninner blir jo litt lei av å høre om pupper hele tiden :-) Jeg tenkte jeg skulle prøve meg på trening igjen til mandag. Jeg skal også gå forsiktig på tredemølle bare for å få svettet litt og ha følelsen av å ha trent igjen. Føler seg ganske doven av å ligge sånn i et par uker. Skal du begynne å trene igjen nå til uken du også? Er litt usikker, men tenker så lenge jeg ikke gjør noe som er vondt så må det vel være greit. Aktivitet må vel bare være bra så lenge armene og brystet får være i fred. Man får bare stramme til sprotsbhen slik at de sitter godt Når det gjelder puppene nå en drøy uke etter operasjonen ser jeg faktisk forandring fra dag til dag. La spesielt merke til det i går og i dag. De sitter liksom ikke helt oppe i kravebeinet lenger, men synker nedover. Men ja, det er fortsatt skikkelig struttepupper her i gården også :-) Det er fortsatt uvant å se seg selv i speilet uten klær. Plutselig er noe der som det alltid har vært helt flatt :-) Men nå som jeg går med sportsbh er det faktisk ikke så synlig under klær at det har skjedd noe der selvom volumet har økt betraktelig. Det er jo greit slik at det ikke blir så synlig for alle andre før jeg har vendt meg til den nye kroppen min selv. Når sommeren kommer og det blir synlig har jeg sikkert forsonet meg med den nye kroppen. Har du kjøpt inn noen nye BHer ennå? Jeg er usikker på om jeg skal vente med å se an litt. Tenker at de sikkert kanskje er litt hovne ennå eller om størrelsen blir det samme bare at de synker lengere ned. Har fått endel undertøy i gave fra venninner nå og de har vært for små. Lurer på om jeg skal bytte eller se om de krymper litt..... Har hørt at størrelsen forblir den samme, bare at de synker litt ned og får litt mer naturlig fasong etter som tiden går... Hva gjør du?? Fortsatt god bedring. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Toffee Skrevet 15. januar 2009 #184 Del Skrevet 15. januar 2009 Hei! Godt å ha noen å dele erfaringene sin med. Venninner blir jo litt lei av å høre om pupper hele tiden :-) Jeg tenkte jeg skulle prøve meg på trening igjen til mandag. Jeg skal også gå forsiktig på tredemølle bare for å få svettet litt og ha følelsen av å ha trent igjen. Føler seg ganske doven av å ligge sånn i et par uker. Skal du begynne å trene igjen nå til uken du også? Er litt usikker, men tenker så lenge jeg ikke gjør noe som er vondt så må det vel være greit. Aktivitet må vel bare være bra så lenge armene og brystet får være i fred. Man får bare stramme til sprotsbhen slik at de sitter godt Når det gjelder puppene nå en drøy uke etter operasjonen ser jeg faktisk forandring fra dag til dag. La spesielt merke til det i går og i dag. De sitter liksom ikke helt oppe i kravebeinet lenger, men synker nedover. Men ja, det er fortsatt skikkelig struttepupper her i gården også :-) Det er fortsatt uvant å se seg selv i speilet uten klær. Plutselig er noe der som det alltid har vært helt flatt :-) Men nå som jeg går med sportsbh er det faktisk ikke så synlig under klær at det har skjedd noe der selvom volumet har økt betraktelig. Det er jo greit slik at det ikke blir så synlig for alle andre før jeg har vendt meg til den nye kroppen min selv. Når sommeren kommer og det blir synlig har jeg sikkert forsonet meg med den nye kroppen. Har du kjøpt inn noen nye BHer ennå? Jeg er usikker på om jeg skal vente med å se an litt. Tenker at de sikkert kanskje er litt hovne ennå eller om størrelsen blir det samme bare at de synker lengere ned. Har fått endel undertøy i gave fra venninner nå og de har vært for små. Lurer på om jeg skal bytte eller se om de krymper litt..... Har hørt at størrelsen forblir den samme, bare at de synker litt ned og får litt mer naturlig fasong etter som tiden går... Hva gjør du?? Fortsatt god bedring. Enig der! Det eneste jeg har hatt på hjernen den siste mnd er pupper, pupper, pupper... De siste ukene har det også vært utrolig mye om pupper på tv?! Så en South Park episode i går, og den handlet om Kyle i puppeland Jeg kommer også til å prøve meg på trening neste uke, men kun lett gåing på tredemølle :-) Er vant til å trene, gå på skole og være ganske stressa, men nå for tiden gjør jeg veeeeldig lite... Det går skikkelig utover søvnen, blir jo ikke trøtt for langt utpå natta. Så må begynne å gjøre kroppen litt sliten igjen ja. De første gangene jeg så meg selv i speilet uten klær ble jeg skikkelig dårlig... Var rett før jeg besvimte et par ganger, men nå har jeg vent meg til synet. Litt merkelig egentlig, men var jo vant til å være flat jeg og, og plutselig har jeg to hovne c-cuper på brystet! Det ser veldig "normalt ut" på meg og når jeg har på meg klær. Er kanskje ikke de strammeste genserne som blir brukt nå, siden formen på Triumph BHen gir meg spisse 50-talls pupper... Har foreløpig bare kjøpt en sportsBH fra Cubus som gir veldig god støtte og ser bedre ut under klærne. Tenke å kanskje kjøpe noen BHer til helgen :D Jeg er en 70c nå, så kommer til å kjøpe det. Har vært livredd for at puppene skulle bli drastisk mindre etter hvert som tiden gikk, men kirurgen sier heldigvis det samme som deg: at det kun er fasong og plassering som forandrer seg :-) Er VELDIG spent på hvordan de ser ut i vanlig BH og bikini, for ikke å snakke om pushup! :O Har fått beskjed om å bruke sportsBH dag og natt i fire uker, etter det kommer jeg gradvis til å venne meg til vanlig BH igjen. Lurer litt på om det er "lov" å bruke vanlig BH i noen få timer etter ca tre uker...? Er invitert i en del bursdager og slikt, og har jo lyst til å pynte meg litt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
glad jente Skrevet 15. januar 2009 #185 Del Skrevet 15. januar 2009 Enig der! Det eneste jeg har hatt på hjernen den siste mnd er pupper, pupper, pupper... De siste ukene har det også vært utrolig mye om pupper på tv?! Så en South Park episode i går, og den handlet om Kyle i puppeland Jeg kommer også til å prøve meg på trening neste uke, men kun lett gåing på tredemølle :-) Er vant til å trene, gå på skole og være ganske stressa, men nå for tiden gjør jeg veeeeldig lite... Det går skikkelig utover søvnen, blir jo ikke trøtt for langt utpå natta. Så må begynne å gjøre kroppen litt sliten igjen ja. De første gangene jeg så meg selv i speilet uten klær ble jeg skikkelig dårlig... Var rett før jeg besvimte et par ganger, men nå har jeg vent meg til synet. Litt merkelig egentlig, men var jo vant til å være flat jeg og, og plutselig har jeg to hovne c-cuper på brystet! Det ser veldig "normalt ut" på meg og når jeg har på meg klær. Er kanskje ikke de strammeste genserne som blir brukt nå, siden formen på Triumph BHen gir meg spisse 50-talls pupper... Har foreløpig bare kjøpt en sportsBH fra Cubus som gir veldig god støtte og ser bedre ut under klærne. Tenke å kanskje kjøpe noen BHer til helgen :D Jeg er en 70c nå, så kommer til å kjøpe det. Har vært livredd for at puppene skulle bli drastisk mindre etter hvert som tiden gikk, men kirurgen sier heldigvis det samme som deg: at det kun er fasong og plassering som forandrer seg :-) Er VELDIG spent på hvordan de ser ut i vanlig BH og bikini, for ikke å snakke om pushup! :O Har fått beskjed om å bruke sportsBH dag og natt i fire uker, etter det kommer jeg gradvis til å venne meg til vanlig BH igjen. Lurer litt på om det er "lov" å bruke vanlig BH i noen få timer etter ca tre uker...? Er invitert i en del bursdager og slikt, og har jo lyst til å pynte meg litt. Haha, kjenner meg igjen der jeg også.... Utrolig hvor fiksert man blir altså.... Pupp, pupp og atter pupp... Men det roer seg nok ned etterhvert som de blir en del av kroppen. Jeg var på jakt etter den triumph BHen fra Cubus, men den var ikke å oppdrive et sted på noen av de kjøpesentrene i nærheten av meg. Fikk den nemlig anbefalt av kirurgen. Men fant en veldig fin en fra Nike den er justerbar både i ryggen og i stroppene. Den trykker jo alt helt flatt, men det gjør ingenting akkurat nå :-) Jeg prøvde en BH i 75C som jeg fikk i en trøstegave i dag. Det var en rar opplevelse. Puppene tøt ut foran og den så nesten litt for liten ut Lurer på om det er hevelse eller om de blir annerledes... Håper i hvertfall som du sier at de ikke "krymper". Men tror i hvertfall ikke det etter det jeg har hørt. I mitt informasjonsskriv som jeg fikk av min kirurg står det at jeg skal bruke sportsBH dag og natt de fire første ukene etter operasjonen. Etter det skal jeg bruke sportsBh på dagtid i 3 måneder. Men han understreker at hvis jeg skal pynte meg en dag/ kveld kan jeg bruke en vanlig BH med god samvittighet. Men at jeg har sportsbh som basis de neste 3 mnd. Vanlig BH kunne man bruke til pynt allerede dagen bandasjen kom av fikk jeg beskjed om. Så du kan med god samvittighet pynte deg med en fin BH til selskap. Og være stolt av dine to nye kroppsdeler Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 19. januar 2009 #186 Del Skrevet 19. januar 2009 Skal ha operasjon i begynnelsen av februar. Har tatt ut en knapp uke ferie, men så må jeg på jobb igjen. Lurer på om dette er for tidlig. Jobber som sykepleier og det er en del løft og fysisk arbeid. Men hva skal jeg da finne på som unnskyldning... Har 70c cup i dag, men legen mente jeg hadde a cup i sportsbh. Etter operasjonen mente han at jeg skulle ha riktig c cup i sportsbh. I motsetning til andre her kanskje, er jeg redd for at de skal bli for store. Legen snakket om å legge inn 240 ml. Vil jo ikke at forandringen skal bli enorm. Ser jo at det er litt forskjelllig hvor lenge smertene kan vare, men hvis jeg ikke kan vaske håret selv før etter 4 dager, klarer jeg vel neppe å tunge løft på jobben etter 6 dager? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rønningen Skrevet 19. januar 2009 #187 Del Skrevet 19. januar 2009 Du greier nok ikke å løfte tungt etter 6 dager nei! Jeg fikk beskjed om at jeg ikke kunne løfte mer enn 1 kg den første uka, 2.uka kunne jeg løfte 2 kg.. Så tror neppe du skal satse på å begynne og løfte noe tungt etter en uke : ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 19. januar 2009 #188 Del Skrevet 19. januar 2009 Takk for svar! Hva gjør man med ekstra dager man må være borte fra jobb da? Har alt tatt en uke ferie, vil jo helst ikke bruke opp alt nesten før året er begynt. Sykemelding hos fastlege, hvor lett er det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
glad jente Skrevet 19. januar 2009 #189 Del Skrevet 19. januar 2009 Takk for svar! Hva gjør man med ekstra dager man må være borte fra jobb da? Har alt tatt en uke ferie, vil jo helst ikke bruke opp alt nesten før året er begynt. Sykemelding hos fastlege, hvor lett er det? Heisann! Jeg opererte meg 5 januar og tok som deg en ukes ferie. Men kan si nå ut i fra egen erfaring at dette opplevdes som litt knapp tid for meg. Men det er som du sier at dette oppleves forskjellig fra person til person. Jeg har alltid hatt høy smerteterskel, men dette syntes jeg var vondt. Du må regne med at det blir smertefult å bruke armer og bevege deg på enkelte måter. Jeg hadde i tillegg til smerter vanvittig brystspreng som også hemmet meg mye. Hver gang jeg reiste meg opp sprengte det på og jeg måtte holde godt på puppene :-) det tar seg ikke så godt ut på jobb. Haha. Jeg greide ikke å vaske håret mitt selv før etter en uke.... Det var også vanskelig å få på seg genser og jakke. En annen ting er jo at søvnkvaliteten blir betydelig redusert fordi man ikke kan ligge hverken på sidene eller magen før den første uken får arbeidet med sårene. Noe som gjør at man blir fryktelig trøtt og sliten. Jeg var også veldig slapp og trøtt fordi jeg mistet endel blod under operasjonen. Noe som gjorde at jeg var avhengig av mye hvile. Etter jeg hadde stått opp om morgenen og fått vasket og stelt meg måtte jeg ta en blund. Og sånn gikk den første uken.... Noe aktivitet og så sove litt.... Hvis du føler deg i fin form igjen etter ferien din må du også tenke på at jo mer du belaster brystene jo mer går det utover sårprossesen. Jeg trener meg opp til å delta i Fitness og var av den grunn opptatt av når jeg kunne gå tilbake til trening av armer og bryst. Legen sa at jeg kunne så klart gjøre det når kroppen var smertefri, men tok en en stor sjanse med meg selv hvis jeg belastet kroppen tungt før det hadde gått 6 uker. Arret kunne bli styggere fordi det ikke får tid til å gro i fred og jeg kunne ha større mulighet for "kapselskrumping". Jeg anbefaler deg på det sterkeste å ikke ta sjansen på å jobbe igjen etter en knapp uke. Prøv å tenk at du gjør en investering i deg selv og den er verdt til å ta vare på. Jeg er også sykepleier, men har en kontor jobb og jeg var tilbake på jobb dag 11 etter inngrepet. Jeg tok meg to egenmeldingsdager fordi jeg rett og slett ikke var i form til å gå tilbake så tidlig. Jeg anbefaler deg å rådføre deg med den kirurgen som skal ta operasjonen på deg og høre hva han tenker om dette. Du har ikke krav på sykemelding, men hvis du er sier det som det er til arbeidsgiver kanskje du kan få litt tilrettelegging av arbeidssituasjonen din. Tunge løft etter en uke syntes jeg høres fryktelig vondt ut og ikke minst litt skummelt. Etter bare to uker ser jeg at kroppen har gått igjennom mye både fysisk og ikke minst psykisk. Det er en stor forandring og det tar tid til å bli vandt med sitt nye jeg. Det er kjempe viktig å gi seg selv tid til å være "syk" og gi kroppen rom for alle påkjenningene. Jeg har vært veldig følsom og har fortsatt litt lett for å ta til tårene og blir lett satt ut av spill.... Men.... Nå høres dette helt forferdelig ut og det er ikke meningen å skremme deg. For oppe i all smerten og psykisk ubalanse har jeg vært utrolig glad og har ikke angret ett eneste sekund på avgjørelsen. Jeg er kjempe stolt av mine nye kroppsdeler og det er gøy å prøve BHer nå. Og jeg syntes at kroppen min ser mye mer symmetrisk ut både med og ikke minst uten klær.... Har alltid vært helt flat og det er gøy å se ut som jeg alltid har hatt lyst til å se ut. Så hvis du er helt bestemt på dette kommer du ikke til å angre ett eneste minutt. For min del var det verdt både smerten, alle pengene, og feriedager på dette. Men husk å pleie deg selv som en dronning i tiden etterpå det trenger og fortjener du. Ønsker deg lykke til. Klem fra glad jente! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 19. januar 2009 #190 Del Skrevet 19. januar 2009 Tusen takk for langt og utfyllende svar! Høres skremmende smertefullt ut dette, og at mine forventninger om rask tilbake i jobb og full aktivitet har vært altfor høye. Får ta noen egenmeldinger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaelena Skrevet 2. februar 2009 #191 Del Skrevet 2. februar 2009 Hei, jeg vet ikke helt hvor jeg skal begynne, jeg tenker på å ta silikon, vel, mer enn tenker, er lei av å ikke føle meg vel, og å måtte holde oppe en viss vekt for å i det hele tatt ha noe " fyll " i puppene, en vekt som ikke matcher resten av kroppen. Jeg har lest og lest og lest, og fått mye mer forståelse av hele prosessen ved hjelp av innleggene deres. Men det nevnes sjelden noe om hvilke klinikker dere har valgt å bruke, er det noe man ikke snakker om/ har lov til å anbefale/fraråde? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_tine_* Skrevet 9. februar 2009 #192 Del Skrevet 9. februar 2009 Hei igjen! Jeg la det som sagt over muskelen. Var veldig i tvil i og med at jeg nesten ikke har underhudsfett og var redd for at det skal se falskt ut. Men jeg trener meg opp til fitness og fikk anbefaling av å ikke legge det under muskel på grunn av styrketreningen. Men syntes resultatet ble bra utenpå muskel og angrer ikke, men syntes at det har vært utrolig smertefult. De første dagene presset tårene på hver gang jeg skulle reise meg opp fra sengen eller jeg måtte bevege meg i spesielle stillinger. Men den 6 dagen sluttet jeg med smertestillende, men jeg kan nå fortsatt ikke ligge på siden når jeg skal sove. Jeg har også veldig høy smerteterskel, men heldigvis går smerten fort over. Og var innstilt og forberedt på dette og resultatet er jo verdt noen dager med smerte :-) Jeg har tatt ut ferie for å ta operasjon. Har jo ikke krav på sykemelding for et slikt inngrep. Har bestemt meg for å ta to sykedager nå denne uken. Ikke fordi jeg har smerter, men er fortsatt slapp og har behov for hvile og søvn. Har du vært mye trøtt etter operasjonen og hatt behov for å sove mye? Jeg mistet visstnok endel blod under operasjoen og tenker at det kan være årsaken. Jeg skal også på jobb til helgen, men har en ganske stillestittende jobb så jeg tenker at dette skal gå bra... Hei. Jeg ble operert for 6 dgr siden, la inn 290 gr. under muskelen. De første dagene syns jeg puppene så helt jævli store ut, som 2 ballonger, men nå er hevelsen borte. Jeg syns puppene nå kanskje er litt i det minste laget etter hva jeg trodde de ville bli, men likevel er jeg fornøyd. Det jeg er redd for nå, er at de skal bli enda mindre. Denne str er ok, jeg tipper de allerede er blitt halvaprten så liten som den første dagen, men da syntes jeg jo de var for store uansett. Det jeg og har tenkt på er at jeg fikk mensen i går, og uken før mensen får jeg alltid mye større pupper. Så dette kan være en del av forklaringen. Der jeg har lest nå, forstår jeg det som at hevelsen er borte etter 2-3 uker, men hvis dette skal fortsette, vil jeg ikke ha noe igjen, jeg er veldig redd for dette. Det som og kan nevnes er at jeg er smertefri nå, og kan gjøre de daglige gjørmeålene, og er ellers frisk og rask, så kroppen min kanskje har helet seg bra nok, og den verste hevelsen er forbi.? Jeg ble bare skikkelig redd nå for at de skal bli enda mindre. Noen som har erfaringer med dette? please, svar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Toffee Skrevet 9. februar 2009 #193 Del Skrevet 9. februar 2009 Hei du! Jeg tror nok ikke de har blitt så mye mindre som du tror. De første ukene forandrer de seg veldig mye i fasongen og får et mer "naturlig" preg. De kan riktignok virke litt mindre når hevelsen går ned, men TRO meg, de kommer ikke til å bli mindre nå Det at de forandrer seg i fasongen og at du blir vant til dem kan nok få dem til å virke mindre. Ser du har lagt under muskelen i tillegg, det kan ta opptil et år før de er fullkomne. Muskelen trenger litt tid til å feste seg, og er gjerne litt stram den første tiden. Ingen ting å bekymre seg for! Prøv de gamle BHene dine, så ser du at forskjellen er d større enn du tror. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
glad jente Skrevet 14. februar 2009 #194 Del Skrevet 14. februar 2009 Hei. Jeg ble operert for 6 dgr siden, la inn 290 gr. under muskelen. De første dagene syns jeg puppene så helt jævli store ut, som 2 ballonger, men nå er hevelsen borte. Jeg syns puppene nå kanskje er litt i det minste laget etter hva jeg trodde de ville bli, men likevel er jeg fornøyd. Det jeg er redd for nå, er at de skal bli enda mindre. Denne str er ok, jeg tipper de allerede er blitt halvaprten så liten som den første dagen, men da syntes jeg jo de var for store uansett. Det jeg og har tenkt på er at jeg fikk mensen i går, og uken før mensen får jeg alltid mye større pupper. Så dette kan være en del av forklaringen. Der jeg har lest nå, forstår jeg det som at hevelsen er borte etter 2-3 uker, men hvis dette skal fortsette, vil jeg ikke ha noe igjen, jeg er veldig redd for dette. Det som og kan nevnes er at jeg er smertefri nå, og kan gjøre de daglige gjørmeålene, og er ellers frisk og rask, så kroppen min kanskje har helet seg bra nok, og den verste hevelsen er forbi.? Jeg ble bare skikkelig redd nå for at de skal bli enda mindre. Noen som har erfaringer med dette? please, svar Heisann! Grattis med nye pupper :-) Håper du er i form. Jeg oprerte meg for 6 uker siden nå og legger ikke merke til at jeg har operert lenger. Føler at protesene allerede har blitt en del av meg :-) Når det gjelder størrelsen så har jeg tenkt tanken mange ganger som deg at jeg føler de krymper litt i størrelse. Men ut i fra når jeg prøver BHer så bruker jeg samme størrelse som jeg gjorde 1 uke etter operasjonen. Det eneste er at de forandrer stadig utseende. I begynnelsen sto de rett ut og så oppblåst ut. Nå har de falt mer ned og begynner å få en naturlig fasong. Men jeg har fortsatt veldig strutte pupper og de sitter fortsatt høyt oppe. Ingen kan beskylde meg for å ha henge pupper lenger nå :-) Når det gjelder størrelsen min har jeg som deg variert i forhold til om jeg er fornøyd eller ikke fra dag til dag. Jeg har lagt inn 325cc og var helt flat før oprasjonen. I begynnelsen tenkte jeg at de var altfor store og nå kan jeg tenke innimellom at de er litt for små. Blir litt skuffet når jeg tar på meg klær så syntes jeg at jeg fortsatt ser like flat ut som jeg gjorde før oprasjonen. De bli liksom litt borte under klærne. Men nå går jeg jo i sportsBH også. Jeg bruker nå en 70D i BH størrelse og syntes det er rart for de ser ikke så store ut. De er ikke så store i volum, det er mer omkretsen som tar plass hvis du skjønner. Jeg kunne tenke meg mer volum slik at de var litt mer synlig under klær. Mulig det blir det når de faller mer ned. Jeg syntes ikke du skal bekymre deg for om de blir mindre for det gjør de ikke. Fasongen forandres hele tiden og hevelsen går ned noe som kan få de til å virke mindre. Jeg har tatt bilde fra uke til uke for å følge med hvordan de forandrer seg. Kanskje du skal gjøre det og se selv. Eller så prøv den samme BHen hele tiden så ser du fort om størrelsen forandrer seg. Men uansett form,størrelse og fasong har jeg ikke angret en enseste dag på inngrepet. Det har vært verdt hver eneste krone. Gleder meg til sommeren da skal jeg gå med utrigning og vise stolt frem den flotte kløfta mi som jeg aldri har hatt. Gleder meg til å gå med kjoler og singleter og se ut som en jente :-) og ikke minst til å ta på meg bikini og gå på stranden.... Hilsen glad jente. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
irene2200 Skrevet 17. februar 2009 #195 Del Skrevet 17. februar 2009 jeg tok i går den 16 feb, og har ikke hatt noe særlig vont... La inn 300 og slik de ser ut nå så håper jeg de krymper litt;) Prøvde dere ikke forskjellige str før operasjonen da? Jeg prøvde alt fra 200 til 400 og 400 var altfor stor og 200 var ingenting;) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alkaline Skrevet 2. mars 2009 #196 Del Skrevet 2. mars 2009 Heisann! Nå går jeg kanskje litt opp-topic, men det ser ut som folk har litt peiling her. Jeg vurderer også dette, for egen selvfølelse. Jeg har en B-cup, men vil gjerne ha litt større og rundere. Er det kun inngrepet som koster og er det en standarpris? Håper på mange svar! Hilsen liten og håpefull! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Toffee Skrevet 2. mars 2009 #197 Del Skrevet 2. mars 2009 Heisann! Nå går jeg kanskje litt opp-topic, men det ser ut som folk har litt peiling her. Jeg vurderer også dette, for egen selvfølelse. Jeg har en B-cup, men vil gjerne ha litt større og rundere. Er det kun inngrepet som koster og er det en standarpris? Håper på mange svar! Hilsen liten og håpefull! Hei! Gå inn på CeeCees dagbok inne på forumet Der er vi mange som kan hjelpe deg om du har spørsmål. Er ikke sikker på om jeg forstår spørsmålet ditt rett, men du betaler for en "pakke", altså inngrepet, proteser og legene må jo også ha lønn. Jeg tok brystforstørrelse på Fornebuklinikken og betalte 32800,- Prisen avhenger av hva slags proteser du skal ha, hva slags inngrep og hvilken klinikk du velger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Malin_* Skrevet 5. april 2009 #198 Del Skrevet 5. april 2009 Hei! Jeg tok Silikon for 4 dager siden. Tok 240 G, og kunne ikke vært mer fornøyd egentlig! Jeg er 167 høy og knappe 50 kilo, så jeg og legen min fant ut sammen, at dette kom til å bli den perfekte størrelse! Bare gliste når jeg tok av bandasjen i dag! Bruker fremdeles den Bh som jeg har hatt siden operasjonen, bør jeg bytte? De 2 første døgnene var et reint helvete om jeg får si det rett ut, da angret jeg meg virkelig..Levde på smertestillende, og sov i 90 grader i de 2 døgnene! men nå kjenner jeg omtrent ingenting.. bare når jeg skal reise meg opp fra senga osv. og i spesielle stillinger. Ømt og rart er det jo, men ingen smerter! =) Det eneste er at det væsker litt fra stingene, er det normalt eller? (kan være jeg har overanstrengt meg litt også). Dette var noe jeg hadde tenkt i mangen år, og endelig har jeg fått gjort det. Nå angrer jeg ikke et sekund engang! :) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Kathrine_* Skrevet 22. april 2009 #199 Del Skrevet 22. april 2009 Akkurat lagt inn silikon, og er foreløpig fornøyd.. Syns det er helt greit at mange har sterke meninger om dette, men mindre greit at man kommer med utsagn som er feil. Det stemmer IKKE at protesene må byttes ut hvert 10.år, dagens proteser er laget for å vare livet ut. For de som skriver at de er blitt operert for ti år siden, så er dette noe urelevant. Metodene har blitt mye utbedret siden den gang. Jeg hadde aldri turt å operere inn silikon for 10 år siden! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sutreguri Skrevet 30. april 2009 #200 Del Skrevet 30. april 2009 Akkurat lagt inn silikon, og er foreløpig fornøyd.. Syns det er helt greit at mange har sterke meninger om dette, men mindre greit at man kommer med utsagn som er feil. Det stemmer IKKE at protesene må byttes ut hvert 10.år, dagens proteser er laget for å vare livet ut. For de som skriver at de er blitt operert for ti år siden, så er dette noe urelevant. Metodene har blitt mye utbedret siden den gang. Jeg hadde aldri turt å operere inn silikon for 10 år siden! Hei! Jeg har aldri lagt inn noe innlegg her, men hiver meg med på denne. Jeg fikk lagt inn silikon i mars, og må ærlig innrømme at jeg har grått mine bitre fortvilte tårer i etterkant... Ikke fordi jeg angrer på selve inngrepet, men fordi resultatet ble så ALTFOR ALTFOR LITE!! Dum som jeg var tenkte jeg at de må ihvertfall ikke bli for store, så jeg presiserte veldig for legen at forskjellen ikke måtte bli for iøynefallende. 35.500,- betalte jeg, og fikk lagt inn 230ml under muskelen i det som før var ingenting. De første dagene var det selvfølgelig uvant å i det hele tatt ha bryster, men det gikk ikke lang tid før magen slo helt krøll på seg når jeg så meg i speilet og jeg følte jeg hadde bommet fullstendig på størrelsen. Er 165cm høy og er nokså "pæreformet"- Stor rumpe med liten og tynn overkropp... Jeg hadde håpet å jevne ut proporsjonene litt, men slik det ble føler jeg at fryktelig lite har skjedd. Prøvingen av proteser under første konsultasjon gav iallefall et helt annet inntrykk, og jeg synes jeg sitter igjen med knapt halvparten av det jeg trodde jeg "bestilte"... Er det noen der ute som opplever det samme? Og er det noe håp om å få gjort om på det uten at jeg må betale nye 35.500,-.....???? Noen som vet??? Veldig veldig fattig og fortvilet..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå