Gå til innhold

Blødning etter innsett av spiral

Fremhevede innlegg

Skrevet

Fikk satt inn spiral i starten av januar, etter et par dager begynte blødningene og det har ikke stoppet.

Vet det er vanlig å blø i noen uker etterpå, men hvor lenge? 

Blødde 8 uker etter fødsel, og nå har jeg blødd 6 uker med spiral. Føler ikke jeg har gjort annet enn å blø og bruke hundrevis av kroner på bind og tamponger.. 

Når er det innafor å fjerne spiralen pga blødningene? 

Anonymkode: b9745...3db

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du spør kg i stedet for legen som satte den inn? Ring klinikken i morgen og hør

Anonymkode: a0c3a...b0c

Skrevet

Jeg fikk nettopp fjernet spiralen etter litt over 1 år med nesten konstante blødninger. Jeg husker ikke hva den het, men den var beregnet for 3 år. Gynekologen som fjernet den blie skikkelig oppgitt på legen min som hadde anbefalt den typen, for det er så lite hormoner i den at blødninger er vanlig.

Anonymkode: 7d39a...bc2

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg fikk nettopp fjernet spiralen etter litt over 1 år med nesten konstante blødninger. Jeg husker ikke hva den het, men den var beregnet for 3 år. Gynekologen som fjernet den blie skikkelig oppgitt på legen min som hadde anbefalt den typen, for det er så lite hormoner i den at blødninger er vanlig.

Anonymkode: 7d39a...bc2

Huff.. Jeg har den som sitter i 5 år, tok den med mest hormoner for å slippe blødninger 😅

Anonymkode: b9745...3db

Skrevet

Jeg har kobberspiral og mensen min har stabilisert seg til 4 dager blødning pr mnd og ellers ingenting. Pluss at den tar vekk eggløsningsmertene. 

Anonymkode: a01e2...8f7

• Liker 1
Skrevet

Jeg fikk min i slutten av januar (har et par tråder i forumet om det 🙈). Fikk mensen etter en uke (tror det var mensen), men da hadde jeg smerter og mens hver dag i to uker. Nå er jeg på en dråpe eller to per dag og vært det siste uken. Var innom gynekologen og fikk sjekket at den satt riktig (var engstelig grunnet smertene). 

Anonymkode: 31a06...342

• Liker 1
Skrevet

Det er ihvertfall veldig vanlig å måtte fjerne kobberspiral fordi den gir altfor mye blødninger. Jeg gav opp etter noen uker og dro den ut. 

Anonymkode: f1fa1...f72

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...