Gå til innhold

Grunn til å dumpe en fyr?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har et ikke helt sunt tilknytningsmønster, noe jeg jobber med. Har tidligere vært i et forhold med mye emosjonell vold, og et hvor det viste seg at jeg var nr. 2. Jeg dater nå en fyr som er utrolig snill. Hvis jeg skal vaske opp, står han og gir meg et og et glass, fordi han har så lyst å hjelpe til. Dette er veldig uvant for meg, men jeg tenker det er en fin ting. Siden jeg ikke er vant med "snille" menn, merker jeg at jeg leter etter alt som er negativt, og jeg sliter med å bestemme meg for hva som skal til for å fortsette å date, eller dumpe. Naturligvis er dette subjektivt, og derfor er jeg ute etter deres subjektive meninger. Jeg har tidligere brukt omtrent 2 mnd før jeg har utviklet følelser, så fremt til den tid har jeg mulighet til å vurdere objektivt om han er en jeg ønsker å være med.

Denne fyren ble født med utstikkende ører og underbitt. Begge deler er operert, og han ser normal ut. Likevel tar jeg meg selv i å være redd for om mine fremtidige barn skulle fått disse "utfordringene". Jeg opplever meg selv om noe overfladisk som tenker på dette - han ser jo tross alt helt normal ut, og har jo ingen av delene den dag i dag. Hvordan hadde dere vurdert dette?

Han er også ganske kresen. Det liker mye mat, men det såpass mye han ikke liker, at dette evt. vil måtte tilpasses ved hvert måltid. Det er flere grønnsaker han ikke liker, så om en lager salat eller wok, må alt tilpasses. Han liker heller ikke sjømat, noe jeg er veldig glad i. Jeg tenker litt på om jeg "orker" å leve med en mann som er kresen, når jeg selv er glad i variert mat, og å utforske nye retter. Men dette er gjerne en bagatell om forholdet er bra på andre måter? Jeg hører jo om så mange "fæle" forhold. 

Anonymkode: 0b953...ea0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vil vel si at hvis dette er kun det du har å utsette han på, så er du heldig. Du må huske på at ingen er like, vi er alle ulike personer og hva vi liker og ikke liker er forskjellig. Dette med maten bør ikke være noe problem, er bare å ordne det slik at det blir bra for dere begge. Ang tankene om utstikkende ører og underbitt er jo annerledes, han er jo født med det. Så kanskje du skal fortelle det til legen din og spørre om du blir gravid med hans barn, om det er en sjanse for at barna kan være født med de tingene. Det ville nå jeg gjort. Hvis du ikke ønsker barn med han er det ikke noe å tenke på. Ikke lag problemer ut av ting som ikke er problemer. Bare respekter at han ikke er lik deg i matveien, du kan jo lage deg sjømat og han noe annet vel?

Anonymkode: fc211...882

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Vil vel si at hvis dette er kun det du har å utsette han på, så er du heldig. Du må huske på at ingen er like, vi er alle ulike personer og hva vi liker og ikke liker er forskjellig. Dette med maten bør ikke være noe problem, er bare å ordne det slik at det blir bra for dere begge. Ang tankene om utstikkende ører og underbitt er jo annerledes, han er jo født med det. Så kanskje du skal fortelle det til legen din og spørre om du blir gravid med hans barn, om det er en sjanse for at barna kan være født med de tingene. Det ville nå jeg gjort. Hvis du ikke ønsker barn med han er det ikke noe å tenke på. Ikke lag problemer ut av ting som ikke er problemer. Bare respekter at han ikke er lik deg i matveien, du kan jo lage deg sjømat og han noe annet vel?

Anonymkode: fc211...882

Hehe, ja! Vi er fortsatt i starten av datingen, så er nok en del jeg ikke har oppdaget enda. I tillegg er vi ikke 100% match i senga, men det er jo fordi jeg er vant med folk som krever, og ikke folk som gir - så håper at kommunikasjon og "tilvenning" kan fikse det. 

Når det gjelder utstikkende ører og underbitt, spurte jeg ham om andre i familien hans har det samme. Og joda, det er genetisk, men ikke alle får det. Tror en besteforelder, og tanten hadde underbitt. Han har ikke søsken. Ørene spurte jeg ikke nærmere om. Det er uansett vanlig å fikse når man er ganske liten. Underbitt kan først fikses i 18-årsalderen, når kroppen er skikkelig utviklet.

Jeg er i midten av tyveårene, og tenker at jeg enten dater mot et brudd, eller mot "for alltid" med barn og det som følger med. Jeg er enda så ung at jeg ikke må hoppe på den første og beste, og har tid å lære folk å kjenne, men gidder ikke å sose rundt, også fordi jeg trives best i forhold. 

Skrevet

Tja. Dette med hva barn arver, det er jo veldig vanskelig å si. Min samboer måtte ha tannregulering, jeg har fin tannstilling fra naturens side. Han har perfekt syn, jeg bruker sterke briller. Hva barnet vårt arver er jo helt lotto. Det meste kan man fikse eller lære seg å leve med. Hadde ikke dumpet han over de tingene han har fikset på.

Tenker at jeg hadde gitt det mer tid :) Spes det med hvordan det er i senga, det kan man prate om og prøve ut.

Anonymkode: 38529...679

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Tja. Dette med hva barn arver, det er jo veldig vanskelig å si. Min samboer måtte ha tannregulering, jeg har fin tannstilling fra naturens side. Han har perfekt syn, jeg bruker sterke briller. Hva barnet vårt arver er jo helt lotto. Det meste kan man fikse eller lære seg å leve med. Hadde ikke dumpet han over de tingene han har fikset på.

Tenker at jeg hadde gitt det mer tid :) Spes det med hvordan det er i senga, det kan man prate om og prøve ut.

Anonymkode: 38529...679

Takk for svar! Jeg tror også at tid er nødvendig. Samtidig er min hovedfrykt at han skal bli forelsket i meg, for så at jeg skal gi ham kjærlighetssorg. Akkurat nå er det ganske tydelig at han har kommet lenger enn meg, og det er derfor jeg i det minste ønsker å være bevisst på hva jeg tenker. Alle har jo sine skavanker.

Skrevet

Å være kresen på så mye av mat er sært og umodent. Det i tillegg til frykt for deformasjoner hos framtidige barn er helt klart dumpegrunn.

Anonymkode: 8611e...aee

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Å være kresen på så mye av mat er sært og umodent. Det i tillegg til frykt for deformasjoner hos framtidige barn er helt klart dumpegrunn.

Anonymkode: 8611e...aee

Ja. Samtidig er han ikke av typen som kun spiser pommes frittes og pølser. Han virker også motivert for å at jeg kan lage mat som han kan teste. Men det er vel sånt man sier i starten av et forhold.... Og disse deformasjonene er jo også greie å fikse i dagens samfunn, men likevel..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...