Gå til innhold

Trenger mange innspill til fine navn!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg og samboer planlegger å prøve å få barn innen utgangen av neste år, men jeg ANER ikke hvilke navn jeg liker. Jeg vet hva jeg ikke liker, og på toppen av den lista er navnet Liam. Liker heller ikke andre typiske ung mor-navn som Chrisander, Leander, Oleander, Carosander, Milea, Elea osv. osv. Det tar generelt en stund før navn vokser nok på meg til at jeg liker de bedre enn andre, så jeg vil være ute i god tid med å finne meg noen favorittnavn 😄 Vil ha noe som er passe "unikt" (dermed utgår navn som Thea, Nora, Lukas, Amalie og Daniel), men det kan ikke være for spesielt heller. Det eneste jentenavnet jeg kommer på som jeg liker bedre enn andre er Erin/Eirin, men det heter svigersøster så det går heller ikke. Derfor trenger jeg litt hjelp, og lurer på hva de aller fineste navnene dere vet er?

Anonymkode: eb66f...224

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Navn i kategorien ikke "unge mødre" og ikke veldig mye i bruk nå, samtidig ikke uvanlige og for spesielle:

Amanda, Konstanse, Hedvig, Eirill, Ingrid, Alfred, Anton, Olav, Lars f.eks.

Det siste 15 årene har jo f.eks korte jentenavn med A ending vært ekstremt populære, tok derfor ikke med noen slike, men finnes jo også der alternativer som ikke er altfor mye brukt som Alva, Frida, Åsa, Tora, Eira, Olava ol.

Veldig mange fine navn å velge i😊

Anonymkode: b6297...3b0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Navn i kategorien ikke "unge mødre" og ikke veldig mye i bruk nå, samtidig ikke uvanlige og for spesielle:

Amanda, Konstanse, Hedvig, Eirill, Ingrid, Alfred, Anton, Olav, Lars f.eks.

Det siste 15 årene har jo f.eks korte jentenavn med A ending vært ekstremt populære, tok derfor ikke med noen slike, men finnes jo også der alternativer som ikke er altfor mye brukt som Alva, Frida, Åsa, Tora, Eira, Olava ol.

Veldig mange fine navn å velge i😊

Anonymkode: b6297...3b0

Tusen takk! Mange fine navn på den lista 😊

Anonymkode: eb66f...224

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alva

Guro

Ingrid

Ellinor

Louise

Åshild

Idun

 

Oskar

Gustav

Mikael

Karsten

Ole

Johannes

Erling

 

Noen som faller i smak der? Lykke til, smart å starte tidlig med å tenke på dette😊

Anonymkode: 1262b...7ba

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Konstanse, April, Millie, Hermine, Sol

Lavrans, Lauritz, Viljar, Felix, Wilhelm

Anonymkode: ad4a5...22f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest AthenaRavenLuna

Mathilde, Nathalie. Alida, Elisabeth, Saga, Isabella,Emilie, Olivia, Eiril, Benjamin, Mathias, Kristian, Oliver, Kristoffer, Brage, Alexander. 

Endret av AthenaRavenLuna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en favoritt som er litt "spesiell", men jeg har alltid hatt sansen for det. Jentenavnet Kornelia ❤️ 

Fikk aldri noen datter selv, så fikk ikke brukt navnet. Ellers er jeg fan av klassikeren Anna, rett og slett. Fint å bruke som dobbeltnavn, sammen med et annet av favorittnavnene man har.

Når det gjelder guttenavn er jeg litt blank. Men det kunne jo vært veldig interessant med Kornelius da? Ikke store sjanser for å møte fem andre med samme navn på skolen da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Erle, Henrikke, Fredrikke, Helmine, Pernille, Matilda, Augusta, Judith

Anonymkode: da855...925

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Styr unna topp 50 om dere ikke vil at flere i klassen skal hete det samme. Mange av navnene som er foreslått her er på den lista.

Anonymkode: 2182f...918

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På vår lista hadde vi bla. Alvilde, Alma, Elida, Eira, Dagny, Tuva og Hedda. :)

Anonymkode: 67b78...c98

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde litt de samme kriteriene som deg da jeg fikk barn og på lista vår var

Samuel, Jens, Edvin, Isak og Henry

Evy, Ellinor, Kornelia, Ida, Ebba, Wilma og Othilie. 

Anonymkode: 214cd...b74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanelbollmannen skrev (16 timer siden):

Jeg personlig liker navn som: Lana, Marion, Sofia, Scott og Erika

Scott er et etternavn.

Anonymkode: c8e8b...46c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Thelma, Frøya, Idunn, Signe, Ingvild, Leonora, Tiril, Hedda, Aurora, Zelda, Elisa, Anja, Agnete, Evelina, Liv, Svale, Solveig, Solvår, Frida, Vilde, Nova, Oline, Ronja, Lilli, Vilja, Sonja, Margrethe, Åsa, Fie, Ylva, Vårin

 

Erik, Eirik, Sondre, Birk, Gabriel, Mikkel, Viljar, Frei, Glenn, Simon, Vebjørn, Abel, Lavrans, Storm, Felix, Alfred, Fred, Sigurd, Mikael, Nils, Øivind, Snorre, Torjus, Valentin, Odin, Martinius 

Endret av Årolilja
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 25.2.2021 den 14.01):

Scott er et etternavn.

Anonymkode: c8e8b...46c

Det er også et fornavn. Ettersom det er knyttet til en bestemt etnisk gruppe som beskrivelse av etnisiteten, blir det litt rart for en nordmann uten tilknytning til Storbritannia/Irland å bære det navnet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingebjørg, Sigrid, Signe, Liv, Ane, Mari, Kari, Tora, Solveig, Solrun, Gunnveig, Edith, Ingeborg, Ragnhild.

Sverre, Lars, Ole, Jens, Thorvald, Kai, Knut, Arne, Birger, Bjørn, Vebjørn, Vegard, Heine, Halvor, Håkon, Olav.

Anonymkode: c9765...546

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 21.2.2021 den 13.49):

Navn i kategorien ikke "unge mødre" og ikke veldig mye i bruk nå, samtidig ikke uvanlige og for spesielle:

Amanda, Konstanse, Hedvig, Eirill, Ingrid, Alfred, Anton, Olav, Lars f.eks.

Det siste 15 årene har jo f.eks korte jentenavn med A ending vært ekstremt populære, tok derfor ikke med noen slike, men finnes jo også der alternativer som ikke er altfor mye brukt som Alva, Frida, Åsa, Tora, Eira, Olava ol.

Veldig mange fine navn å velge i😊

Anonymkode: b6297...3b0

Olav, Alfred og Eira er jo navn på vei OPP fort som en rakett...

Anonymkode: 94be4...93b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...