AnonymBruker Skrevet 21. februar 2021 #1 Del Skrevet 21. februar 2021 Hei. Bestemora mi het Anita, desverre død nå. Venter jente, og har tenkt litt på å kalle jenta opp etter bestemora mi. Greia er bare at jeg egentlig ikke synes navnet er fint, men tradisjon i familien å kalle opp etter avdøde slektninger... Så det er på en måte forventa, samtidig som jeg har lyst selv, og blir nok vant til navnet når jenta kommer. Dessuten har jeg svært få gode opplevelser når det kommer til mennesker med dette navnet🙈 hva synes dere om navnet? hvordan er en Anita du kjenner? Anonymkode: 31dbb...44f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2021 #2 Del Skrevet 21. februar 2021 Tradisjoner er til for å brytes. Evt kan du lete litt mer rundt i forfedrenes navn. Jeg liker ikke Anita. Ikke grusomt, men bare anonymt, 80-talls, og mangler karakter Anonymkode: 3ad30...3a5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2021 #3 Del Skrevet 21. februar 2021 Hva med Anna? På spansk er navnet Anita en slags kjærlig betegnelse for Anna, "lille Anna" ("ita" på slutten av navnet), så da bruker du jo fortsatt Anita på en måte. Anonymkode: 94363...4e3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2021 #4 Del Skrevet 21. februar 2021 Synes det er et helt OK navn. Det fungerer jo også fint som et fornavn nummer to hvis du velger et kort navn foran. Så får du kalt opp bestemoren din, men kan bruke det andre navnet daglig. Anonymkode: 8f2ba...60b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2021 #5 Del Skrevet 21. februar 2021 Mammaen min heter Anita 😊 Anonymkode: 964ce...682 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2021 #6 Del Skrevet 21. februar 2021 "Alle kjenner en Anita" 😊 Er et fint navn. Kjenner to, de er begge snille og hyggelige damer. Har vært populære i flere bølger men ikke i de siste tjue årene eller så? Så det er likevel ikke et overbrukt navn på en liten jente nå. Anonymkode: 05e80...9a2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2021 #7 Del Skrevet 21. februar 2021 Hvis du ikke liker navnet, så bør du ikke bruke det. Finn evt. en variant. Anonymkode: c9c3d...ead 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ullvott Skrevet 21. februar 2021 #8 Del Skrevet 21. februar 2021 Jeg kjenner flere hyggelige Anita'er, men ingen som er yngre enn 40 år. Derfor har jeg positive assosiasjoner, men forbinder navnet først og fremst med godt voksne damer. (De har selvsagt også vært barn en gang, men da de var barn var navnet vanlig blant folk på deres egen alder.) Hvis du har negative assosiasjoner til navnet synes jeg ikke du skal velge det. Det finnes sikkert andre avdøde slektninger du kan gjenbruke navnet til? Ellers likte jeg forslaget om å bruke en annen variant av samme navn. Anna er nevnt. Anne eller Anette er andre muligheter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2021 #9 Del Skrevet 21. februar 2021 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Tradisjoner er til for å brytes. Evt kan du lete litt mer rundt i forfedrenes navn. Jeg liker ikke Anita. Ikke grusomt, men bare anonymt, 80-talls, og mangler karakter Anonymkode: 3ad30...3a5 Jeg heter Anita, og føler dette beskrev meg som person veldig godt. 😂 Anonymkode: c87c6...b0d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bet-t-ina Skrevet 21. februar 2021 #10 Del Skrevet 21. februar 2021 Jeg kjente en Anita for mange år siden. Hun må ha vært verdens koseligste vesen. Umulig å ikke bli glad i. Hun er dessverre borte. Jeg forbinder navnet Anita med henne, og derfor syns jeg det er veldig fint. Hva med Anita som mellom navn? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2021 #11 Del Skrevet 21. februar 2021 3 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg heter Anita, og føler dette beskrev meg som person veldig godt. 😂 Anonymkode: c87c6...b0d 🙂 hehe, selvironi har du iallfall! Anonymkode: 3ad30...3a5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Rosendahl Skrevet 21. februar 2021 #12 Del Skrevet 21. februar 2021 Anita er kjempefint Kjente også en super hyggelig Anita. 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2021 #13 Del Skrevet 21. februar 2021 Det hadde vært veldig forfriskende med en Anita blant barnehagebarna nå😍 Anonymkode: 2b92b...32a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2021 #14 Del Skrevet 21. februar 2021 Jeg kjenner to stk som heter Anita, og de er begge flotte og snille mennesker. Begge er vel rundt 40 år nå. Elsker "vanlige" navn, nå som de er så populært med hjemmelaga sære navn. Man kan bare se Aleandre, Tiril, Carile, Lianer og Narnia så mange ganger før man blir lei... Anonymkode: 8a0fc...d96 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2021 #15 Del Skrevet 21. februar 2021 Liker ikke Anita, har utelukkende kjent dårlige Anitaer. Støtter forslaget om Anna. Anonymkode: 116e2...829 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2021 #16 Del Skrevet 21. februar 2021 Anita er et nydelig navn, og jeg tror navnene i denne kategorien kommer tilbake snart😃 Anonymkode: 20c02...195 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2021 #17 Del Skrevet 21. februar 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: Anita er et nydelig navn, og jeg tror navnene i denne kategorien kommer tilbake snart😃 Anonymkode: 20c02...195 Navn med mye A er populære, så ser ikke bort fra at du kan få rett. Jeg forbinder også Anita med 80-tallet, sammen med navn som Karina og Monica. Synes Anita klinger ganske fint, bortsett fra at det på noen dialekter blir Annita. Anonymkode: 60759...afd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Summeer Skrevet 21. februar 2021 #18 Del Skrevet 21. februar 2021 Litt for mange som er 5-6 år eldre enn meg som heter det til at jeg ville brukt det selv. Ville brukt a'en om du skal kalle opp, man må jo ikke kalle ungen det alle andre forventer.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
neidaså Skrevet 21. februar 2021 #19 Del Skrevet 21. februar 2021 Fint navn og bare gode assosiasjoner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2021 #20 Del Skrevet 21. februar 2021 Navnet hadde sin storhetstid fra rundt 1960 og noen år fremover. Det er mange Anita'er som er rundt 60 år nå. En stor fordel med navnet er at det kan skrives riktig og uttales riktig omtrent over hele verden. Jeg kjenner en Anita som har reist mer enn de fleste, og hun er veldig fornøyd med å ha et navn som er så "internasjonalt". Jeg tror at Anita er et av navnene som vil bli tatt frem igjen om noen år. Anonymkode: bd227...234 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå