Gjest Gjest Skrevet 20. august 2005 #1 Skrevet 20. august 2005 Jeg har vært i kontakt med en arbeidsgiver som har sagt at han vil prøve meg ut og at jeg skal få gjøre småjobber. Han sa han skulle kontakte meg. Jeg hørte ingenting og ringte. Da sa han at han skulle maile meg og ba om mailadressen (han virket litt stresset og sa selv at det var travle tider) Hva gjør jeg nå? Det har gått en uke og jeg har ikke hørt noe. (han sa han skulle maile meg samme dagen. Skal jeg skrive en mail? Hva bør jeg skrive? Jeg vil jo nødig mase, men jeg er arbeidsledig og ser dette som en mulighet. Noen som har erfaring med å skrive mailer som ikke virker masete?
Grooo Skrevet 20. august 2005 #2 Skrevet 20. august 2005 Kanskje du kan skrive noe så enkelt som: "Hei, jeg har ikke hørt noe fra deg. Vet du har det travelt, men ville bare sende deg denne mailen i tilfelle du hadde mistet adresen min" ...eller noe lignende?
Gjest Gjest Skrevet 21. august 2005 #3 Skrevet 21. august 2005 Vil det være frekt å sende en slik purremail i utgangspunktet? Jeg blir litt i tvil. Vil ikke bli oppfattet som om jeg maser. Noen med erfaringer med å purre på arbeidsgiver?
jouvel Skrevet 21. august 2005 #4 Skrevet 21. august 2005 Det kommer jo an på hva for slags jobb det er snakk om, men hvis det er et arbeidssted, så er det jo kanskje greit å invitere det selv på besøk/opplæring eller hva det blir. Jeg søkte på jobb som tilkallingsvikar der jeg jobber nå, men det var et svare strev å få jobben i havn. Da jeg endelig hadde fått svar om at jeg kunne komme på intervju, gav de meg ingen tid eller dato men de skulle maile meg. Etter en uke ringte jeg og sa at jeg gjerne ville komme i dag. De sa at det skulle gå bra, og at de skulle ringe meg tilbake når de visste når det passet. Etter en time ble jeg utålmodig igjen og ringte og sa at jeg skal til nabolaget klokken 14, så kanskje det passer å komme da? De funket veldig bra. Jeg tror at hvis man er en veldig travel arbeidsgiver er det nesten bedre hvis søkeren tar initiativ og sier: Jeg kan godt komme innom i morgen klokka tolv for eksempel. Jeg syns du skal ringe han. Det er mye mer personlig enn å skrive mail. Og da blir han jo tvunget til å gi deg et svar også.
Gjest Gjest Skrevet 21. august 2005 #5 Skrevet 21. august 2005 Jeg ringte han sist, men da var han så travel og koblet meg ikke med en gang. Så jeg tenkte at mail den ser han og så svarer han når han har tid. Jeg er redd det virker veldig masete å ringe igjen så snart. (jeg er litt pysete og mail er litt mindre skremmende ) Men har noen flere tips til hva jeg kan skrive?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå