AnonymBruker Skrevet 21. februar 2021 #1 Skrevet 21. februar 2021 Mann snaut 40 her. Har hatt et langt, flott samliv, og brøt i fjor etter å ha vokst fra hverandre, uten kommunikasjon eller gnist på slutten. Jeg oppfattet det som at hun ikkje ville prøve mer. Siste året har vi kun delt seng i sovende stilling, og ingen nærhet. Jeg kom tilbake på datevogna for et par mnd siden og har møtt på en dame som jeg nå ser fast noen uker. I går så kommer min eks å sier at hun vil prøve igjen, og vi prater om ting vi ikke har pratet om på flere år. Om jeg ville, hadde vi nok endt opp til sengs, men jeg er ikke utro mot min nye date. Vi bor i samme nabolag, og jeg ville si at jeg kom til å ta med meg en dame hjem, og ville varsle om det, men turte ikke. Jeg klarte bare å si at jeg må ha litt tid, og nevnte ikke nytt pågående forhold. Det verste er at jeg er glad i min eks(kanskje ikke kjærlighet?) , og har hatt det bra i mange år. Vi har barn sammen, og tror den lange praten i går kan bli starten på noe. Men, jeg har en fantastisk flott dame jeg møter som jeg vil alt vel, og hun fortjener ikke å bli del i et trekantdrama. Jeg vet ikke om vi er perfekte sammen, men vi har det helt topp og har en kjærlighetsspenning mellom oss. Noen som har opplevd det samme og har tips? Anonymkode: 8ded0...1e4
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2021 #2 Skrevet 21. februar 2021 Mest sannsynlig har hun en følelse av at du har truffet en annen, og det har fått henne til å kjenne på følelsen av at hun ikke vil at du skal gå videre. Det er lett å glemme litt av alle de negative tingene når man får dem litt på avstand, og ønske tilbake til det trygge og kjente. Jeg har vært der selv. Jeg ville ut av forholdet, allikevel var det jeg som tok kontakt etter ett år for å få en ny sjans. Alle årsakene til bruddet var glemt, og jeg trodde og følte det kun var han jeg ville ha. Vi prøvde på ny, ikke bare en, men to ganger. Det ble ikke bedre, alle problemene vi tidligere hadde var der fremdeles. Og jeg innså nok også at jeg elsker han ikke lengre, jeg ønsker bare ikke å være alene, og da er det enklest å gå tilbake til det jeg hadde. Nå har jeg møtt en annen, som jeg virkelig liker. Og først nå ofrer jeg knapt eksrn min en tanke. Om du kjenner du har følelser for denne daten, ville jeg nok heller gått videre med henne. Sjansen er veldig stor for at det ikke kommer til å fungere med eksen, og da har du mistet sjansen med denne nye. Anonymkode: 8d66f...431 6
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2021 #3 Skrevet 21. februar 2021 jeg ga min eks en ny sjanse på bekostning av en ny date. vi klarte ikke reparere forholdet, og jeg har angret bittert i ettertid. Han jeg datet fant seg dessverre ei annen i løpet av det året jeg brukte på eksen. MEN samtidig syn jeg at man skal prøve når man har felles barn. Men det er vanskelig å gi råd når man ikke vet årsaken til bruddet. Her var det tydlig etter hvert at eksen bare ville redde ekteskapet på den måten at jeg skulle tilpasse meg hvordan han ville ha det, han derimot gadd ikke prøve det minst på å endre noe hos seg. For han gjorde jo ikke noe feil... Bare nevner det for å få deg til å tenkte nøye på hvordan ting har vært, og hvordan du tror det kan bli. Du kan endre deg selv, men du kan ikke endre andre, det må de gjøre. Anonymkode: f741f...bc3 1
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2021 #4 Skrevet 21. februar 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): jeg ga min eks en ny sjanse på bekostning av en ny date. vi klarte ikke reparere forholdet, og jeg har angret bittert i ettertid. Han jeg datet fant seg dessverre ei annen i løpet av det året jeg brukte på eksen. MEN samtidig syn jeg at man skal prøve når man har felles barn. Men det er vanskelig å gi råd når man ikke vet årsaken til bruddet. Her var det tydlig etter hvert at eksen bare ville redde ekteskapet på den måten at jeg skulle tilpasse meg hvordan han ville ha det, han derimot gadd ikke prøve det minst på å endre noe hos seg. For han gjorde jo ikke noe feil... Bare nevner det for å få deg til å tenkte nøye på hvordan ting har vært, og hvordan du tror det kan bli. Du kan endre deg selv, men du kan ikke endre andre, det må de gjøre. Anonymkode: f741f...bc3 Legger til at vi gikk til samlivsterapi i nesten 1 år. Det er et råd om dere faktisk vurderer å prøve igjen. Men ha også i bakohodet at det å kanskje høre at partneren har møtt en ny setter igang følelser hos eksen. Jeg tror det var mye av årsaken til at eksen ville gjøre det halvhjertede forsøket igjen her også. Han var selv dumpet av sin nye flamme, mens han så at jeg var i ferd med å gå videre. Det betyr IKKE at det er nok følelser der til å reparere alt som er ødelagt. Det er en lang vei å gå og krever mye innsats. Anonymkode: f741f...bc3 2
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2021 #5 Skrevet 21. februar 2021 Jeg var separert med min mann i ett år. Han begynte å date andre kvinner med en gang, og jeg prøvde bare å overse det helt til han traff noen som det ble mer seriøst med. Fra hennes side i hvert fall. Da innså jeg at jeg ville ha han tilbake. Vi hadde flere lange samtaler om alt som gikk galt, og til slutt ble vi sammen igjen. Vi har det veldig bra i dag, noen av problemene er der fortsatt men ikke så mye at det ikke er verdt det. Det er fantastisk å være en hel familie igjen, og å kunne være gift med noen der gnistene flyr på nytt. Det var mye som var vanskelig å håndtere i begynnelsen, men det gikk over med tiden. Anonymkode: a8c82...48e
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2021 #6 Skrevet 21. februar 2021 Har noe egentlig endret seg? Hvis ikke vil resultatet alltid bli det samme. Hvor mye fram og tilbake er du villig til å utsette ungene dine for? De vil tro at mamma og pappa blir sammen igjen,og så kanskje få et nytt brudd........? Anonymkode: 2e235...4d8
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2021 #7 Skrevet 21. februar 2021 2 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg var separert med min mann i ett år. Han begynte å date andre kvinner med en gang, og jeg prøvde bare å overse det helt til han traff noen som det ble mer seriøst med. Fra hennes side i hvert fall. Da innså jeg at jeg ville ha han tilbake. Vi hadde flere lange samtaler om alt som gikk galt, og til slutt ble vi sammen igjen. Vi har det veldig bra i dag, noen av problemene er der fortsatt men ikke så mye at det ikke er verdt det. Det er fantastisk å være en hel familie igjen, og å kunne være gift med noen der gnistene flyr på nytt. Det var mye som var vanskelig å håndtere i begynnelsen, men det gikk over med tiden. Anonymkode: a8c82...48e TSher. Jeg synes også det hadde vært fint å være en familie med kjærlighet og nærhet igjen. Men jeg har ikke turt å si at jeg har møtt noen som har jeg har kommet videre frå first base. Men hun kjenner meg, så det er nok mulig at hun forstår at det er noe på gang. Hater dette, og synes et slikt trekantdrama er så utrolig kjipt å tre over hodet på den nye dama, men jeg tenker på det, og håper det ikke påvirker vårt forhold. Skal overnatte hos hun i dag. Anonymkode: 8ded0...1e4
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2021 #8 Skrevet 21. februar 2021 6 minutter siden, AnonymBruker said: Har noe egentlig endret seg? Hvis ikke vil resultatet alltid bli det samme. Hvor mye fram og tilbake er du villig til å utsette ungene dine for? De vil tro at mamma og pappa blir sammen igjen,og så kanskje få et nytt brudd........? Anonymkode: 2e235...4d8 TS her. Vi hadde en lengre prat i går, og har chattet. Og tatt spesifikt opp dette. Jeg har bedt om tid for å tenkevog avklare litt, også tror jeg det blir parterapi og dating, for å jobbe med det som ikke fungerte. Men vi pratet om ting vi ikke hadde pratet om på to år i går, og ser at mangelen på kommunikasjon er viktigste grunn til brudd, samt mangelen på egentid for begge. Anonymkode: 8ded0...1e4
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2021 #9 Skrevet 21. februar 2021 Det er så mange som forlater en partner og tror at gresset er så mye grønnere på andre siden. Når de oppdager at gresset ikke er det, så angrer de bittert. Fordi forholdet kanskje var "helt ok" og mange forhold blir aldri bedre en akkurat det. Da har de det "vinduet" fra de går fra partner til en av de finner seg en ny til og "fikse" det man forlot. Bryter du med noen som er glad i deg? Du har ingen garantier for og bli tatt tilbake. Om jeg hadde funnet en ny partner det var match med og gammel ex kom tilbake og ville mer? Nei det hadde aldri skjedd. Det skaper bare et vanvittig rot. En "mister følelsene" og angerer etter noen uker på et brudd! Da må man vurdere hele situasjonen, er det mulighet for og gi det et forsøk om mye av det andre i forholdet er bra? Problemet er at den andre som ble forlatt også da har blitt veldig usikker på den som forlot fordi " h*n hadde mistet følelsene" Det blir et rot uten like, og man starter nesten fra start igjen med relasjonen om du vil prøve på nytt. Finnes ikke noen fasit egentlig, om man er alene og vil prøve på nytt? Hadde gitt det en sjanse kanskje kom an på grunnen og feilene i forholdet som var. Sammen med en ny? Hadde aldri gjort det. Hvorfor skal man lykkes på nytt denne gangen? Når man ikke kunne snakke om problemene, ta det opp og jobbe seg igjennom det i forholdet. De som bare stikker av og kommer tilbake, har ofte en stygg tendens til og stikke av neste gang ting blir vanskelig også. Hadde aldri ofret et nytt forhold for og prøve på nytt med en gammel ex. Det er så jævlig som det kan få blitt ovenfor den nye, som du bare ofrer fordi en ex kommer og vinker til deg. Ha nå litt karakter og anstendighet da med dere videre når dere vurdere dette. Anonymkode: dddac...af1 1
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2021 #10 Skrevet 21. februar 2021 Det er vanlig å se partneren i et nytt lys etter bruddet er et faktum. De fleste finner jo seg selv på en ny måte når de blir single igjen. I tillegg kjenner hun sikkert på ensomheten, og at huset er tomt. Du må ta et helt konkret valg her, og om du velger å gå videre med den nye så må eksen din få beskjed om det, og at deres kontakt heretter er helt praktisk ang. barna og ingenting mer. Anonymkode: dd5dd...754
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2021 #11 Skrevet 21. februar 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): TSher. Jeg synes også det hadde vært fint å være en familie med kjærlighet og nærhet igjen. Men jeg har ikke turt å si at jeg har møtt noen som har jeg har kommet videre frå first base. Men hun kjenner meg, så det er nok mulig at hun forstår at det er noe på gang. Hater dette, og synes et slikt trekantdrama er så utrolig kjipt å tre over hodet på den nye dama, men jeg tenker på det, og håper det ikke påvirker vårt forhold. Skal overnatte hos hun i dag. Anonymkode: 8ded0...1e4 Jeg merket det med en gang. Han fikk mange nye meldinger på mobilen hele tiden, hadde plutselig mye nytt i kjøleskapet, vinflasker, fancy mat...han skiftet sengetøy ofte, om jeg inviterte han på middag med ungene kunne han ofte ikke. Nå skal det sies at jeg var ofte hos han, feks for å passe barna mens han var på trening. Så jeg la merke til alle endringer i huset. Men ja, hun har nok forstått det litt. Og kanskje hun angrer. Før separasjonen var det jeg som ikke ville ha sex. Dette var fordi jeg aldri fikk noe oppmerksomhet eller kjærlighet fra han. Jeg har ikke lyst til å ha sex med noen som ikke har lyst til å ta på meg ellers... men etterpå så har alt dette endret seg og jeg har lyst hver dag. Ting kan endre seg. Hun du dater nå er sikkert spennende, men det er fordi hun er ny. Du får mye mer igjen for å investere i ekskona di. Anonymkode: a8c82...48e 1
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2021 #12 Skrevet 21. februar 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): TS her. Vi hadde en lengre prat i går, og har chattet. Og tatt spesifikt opp dette. Jeg har bedt om tid for å tenkevog avklare litt, også tror jeg det blir parterapi og dating, for å jobbe med det som ikke fungerte. Men vi pratet om ting vi ikke hadde pratet om på to år i går, og ser at mangelen på kommunikasjon er viktigste grunn til brudd, samt mangelen på egentid for begge. Anonymkode: 8ded0...1e4 Utrolig dårlig av deg å planlegge overnatting med ny-damen, samtidig som du avtaler par-terapi og dating med eksen. Det er jævlig drittsekk. All medfølelse til den nye damen og syns du skal fortelle henne at eksen din er på krigsstien så hun kan trekke seg ut av det kaosfaenskapet til deg og dine eks. Anonymkode: 6ae3b...9b3 1
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2021 #13 Skrevet 21. februar 2021 34 minutter siden, AnonymBruker said: Utrolig dårlig av deg å planlegge overnatting med ny-damen, samtidig som du avtaler par-terapi og dating med eksen. Det er jævlig drittsekk. All medfølelse til den nye damen og syns du skal fortelle henne at eksen din er på krigsstien så hun kan trekke seg ut av det kaosfaenskapet til deg og dine eks. Anonymkode: 6ae3b...9b3 TS Beklager, dårlig satt opp. Jeg skal tenke litt, og skal aboslutt ikke fortsette med et løp med begge to. Jeg fortsetter med hun jeg dater, det er fortsatt tidlig, og vet egentlig ikke mye, bortsatt fra at jeg er svært interessert. Om dette ikke skulle fungere, så skal jeg tenke litt mer, og prate med eksen for å sette opp ett løp for å eventuelt finne tilbake. Anonymkode: 8ded0...1e4
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2021 #14 Skrevet 21. februar 2021 Detaljene du har lagt ut, og måten du skriver på, stemmer veldig godt overens med min nye date. Begynner navnet ditt på A? Anonymkode: 8d66f...431
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå