Gå til innhold

Flere som har mareritt etter traumer?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Og har noen blitt kvitt det?

Jeg ble mobbet på barne og ungdomsskolen. Mens det pågikk så hadde jeg jevnlig mareritt om mobbingen da også. Etter at jeg begynte på videregående og ikke lenger ble mobbet så fortsatte fortsatt marerittene. Det har det gjort i flere år nå og jeg er 33 år. Jeg har mareritt om det minst 4 ganger i uken. Har gått mye i terapi og går også på medisiner mot angst og depresjon, gått på de over lengre periode, men det påvirker ikke marerittene. 

Har noen opplevd lignende? Tror dere f.eks hypnose kan funke? 

Har forresten prøvd sovemedisiner også, men mareritt da også. 

Anonymkode: 65289...079

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøv emdr behandling 

Anonymkode: 863fa...db3

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde sterke mareritt etter seksuelle overgrep. Det som hjalp fra meg var å klare å gjøre noe annerledes i drømmen. Det er vanskelig å forklare hvordan jeg gjorde det, men jeg begynte med å klare å endre rommet jeg var i drømmen for eksempel en ny stol eller en blomst. Så klarte jeg å se meg selv utenfra, så klarte jeg å lage et skjold rundt meg så overgriperen ikke kunne komme nær meg, helt til jeg hadde all kontroll i drømmen. Da sluttet de. Du må finne det som fungerer for deg. Et annet tips er å sette deg inn i denne teknikken:  https://p3.no/henrik-ble-torturert-i-mareritt-som-barn-jeg-matte-stalsette-meg-hver-kveld/

Anonymkode: 985ca...08d

• Liker 1
Skrevet

Du må lære deg teknikker og verktøy til å unngå marerittene! Går du i terapi nå bør du be behandleren din om å fokusere på nettene slik at du kan lære hva du skal gjøre i løpet av dagen og før du legger deg! Det går an å lære seg det men det kreves at du har en god behandler som kan det! 

Anonymkode: 21b00...8dd

• Liker 1
Skrevet

Har vært plaget av mareritt siden 10-års alderen her og det som har hjulpet er hard trening, psykodynamisk terapi, 25 mg quetiapin og pot, spesielt MK47. 

De to førstnevnte er litt fifty-fifty, våkner fortsatt ekstremt stressa og plaget enkelte netter.

Quetiapin 25 mg knocker meg mer eller mindre ut og det føles ut som jeg får sove dypere og lengre enn vanlig, men merker at ting går tregt i noen timer på morningen da.

Pot er mitt foretrukne, røyker en liten en time eller to før sengetid og dette mykner opp psyken betraktelig. Har særdeles lite mareritt de nettene jeg har røyka og våkner også opp med avslappet og mer energisk humør.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...