Gå til innhold

Ny valp

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har fått en valp to dager siden (chihuahua og malteser mix) hun er 8uker. 

har noen noen råd eller tips på hvordan jeg kan gjøre henne vandt til sove stedet hennes (et lite bur rundt der hun kan leke og være når jeg drar på jobb)

Hvis du har hatt problemer med seperasjonsangst så tar jeg gjerne alle råd da hun piper og skriker så fort vi legger hun i området hennes. Har ikke fått sove heller hele natta og bekymrer meg veldig for henne. 

jeg var også veldig forberedt på at dette skulle være en vanskelig prosess så vær så snill ikke noe hat. Jeg vil bare han en lite guide og litt råd😊

Videoannonse
Annonse
Skrevet

♥️ Dette er jo en blanding av raser som er sosiale selskapshunder som lett får separasjonsangst. 8 uker er en liten baby i tillegg, så nå er jo alt nytt og utrygt. Det tar lang tid før hunden kan være alene hjemme og helt vanlig å måtte opp om natta. Så du må nok være tålmodig og sette av mye tid for å få en trygg hund. 

Anonymkode: 89c4b...9ef

• Liker 3
Skrevet

Bare en liten baby dette da... 

ikke gå fra henne enda. 
la grinden være åpen så hun selv kan venne seg til å gå inn og ut. Gi fx all mat og drikke der. 

jeg fikk valp for 2 mnd siden. De første nettene sov jeg på sofaen ved siden av grinden. Da roet hun seg etterhvert. 

Lykke til ts. Tålmodighet gir resultater ❤️

Anonymkode: 667f3...ba9

• Liker 2
Skrevet

Hun har alt der. Det er et lite gjerdet rundt også er det et bur der inne igjen som er åpen hele tiden. Den har myke tepper og alt. Har leker, mat og drikke der også.  

har lagt en bukse som har min lukt på seg. Det hjalp jo mye det også.

takk for svar❤️

Skrevet

Gi valpen tid. Det er bare to dager siden den ble skilt fra mor og søster, og tatt med til et helt nytt sted. Selvfølgelig vil den ikke være alene på sitt sted, den vil være med deg fordi det føles trygt. Gi den tid til å bli trygg før du forventer at den skal være alene på sitt sted. 

• Liker 1
Skrevet

Flrste dagene så anbefaler jeg å ligge ved siden av hunden. 

Tenk hvor skummelt det er for den som kommer fra en flokk til å bli satt i en innhegning alene.

Det vil ta endel uker før hunden kan være alene. Og forlate den allerede de første nettene alene, vil kunne skape seprasjonsangst umiddelbart som ikke er lett å trene bort.

• Liker 1
Skrevet

En så liten valp skal ikke være alene enda. Valper har et overlevelsesinstinkt som forteller de at om de er alene, vil de dø. Valpen din vet at DU er valpens eneste sjanse for å overleve. Tenk hvor skummelt det da er når du forsvinner ut av rommet og den ikke klarer å følge etter.

La valpen sove på soverommet ditt, enten i sengen, i hundeseng på gulv eller bur. Alene-trening skal man begynne forsiktig med når valpen er litt eldre enn 8 uker, og da begynner man med å lukke baderomsdøra når man skal tisse kjapt. La valpen få bli trygg på sitt nye hjem og tilværelse før du lar den være alene i et rom i noen sekunder/minutter av gangen. 

Anonymkode: 61c6f...659

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...