Gå til innhold

Vært ør/typ svimmel i 4 dager

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er veldig ør i hodet. Kjennes ut som svimmelhet, men verden snurrer ikke, og jeg har vanlig balanse.

Det bare dirrer i hodet.

Noen som har hatt lignende, som vet hva det kanskje kan være?

Anonymkode: 070ce...6cd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan er luftkvaliteten hos deg? Dårlig luft kan gi slike symptomer. Evt gasser fra wcrens, romspray og narkotiske stoffer kan også gi slike symptomer. Merker det ofte selv her, men naboer som bruker all slags kjemikalier i rengjøring og andre som bruker stoffer (som de forsøker å skjule med romspray og lignende.)

Luft ut og gå en tur om du kan.

Anonymkode: 5e783...243

Skrevet

Var sånn i 3-4 mnd for 3 år siden. Begynte å gynge etterhvert og. Var konstant uggen og. Tok MR av hodet. Fant aldri ut hva det var. Ble sykmeldt.

Anonymkode: 76588...cb7

Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Hvordan er luftkvaliteten hos deg? Dårlig luft kan gi slike symptomer. Evt gasser fra wcrens, romspray og narkotiske stoffer kan også gi slike symptomer. Merker det ofte selv her, men naboer som bruker all slags kjemikalier i rengjøring og andre som bruker stoffer (som de forsøker å skjule med romspray og lignende.)

Luft ut og gå en tur om du kan.

Har veldig grei luftkvalitet og ingen røyk som siger inn. Vasker sjelden med sprayer og sånt. Bruker som regel vann og skuresvamp.

Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Var sånn i 3-4 mnd for 3 år siden. Begynte å gynge etterhvert og. Var konstant uggen og. Tok MR av hodet. Fant aldri ut hva det var. Ble sykmeldt.

Kjedelig å ikke finne ut hva som er galt! Men det gikk over helt etter de 3-4 månedene?

Jeg er så redd det skal være noe alvorlig, men når jeg googler så har jeg egentlig blitt beroliget, for det virker ikke som det er noe symptom på noe ille, så lenge det er eneste symptom.

Skrevet

Jeg var veldig svimmel i en lang periode, viste seg til slutt å være lav blodprosent og alvorlig jernmangel.

Anonymkode: 6a3ad...5de

Skrevet

Spiser du nok/begynt å spise mindre enn vanlig? Drikker du nok? Kutta ned på koffein eller sukker?

Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Jeg var veldig svimmel i en lang periode, viste seg til slutt å være lav blodprosent og alvorlig jernmangel.

Anonymkode: 6a3ad...5de

Jeg tror egentlig ikke det er det. Jeg spiser multivitamin hver dag, og den inneholder jern.

Camillapb skrev (45 minutter siden):

Spiser du nok/begynt å spise mindre enn vanlig? Drikker du nok? Kutta ned på koffein eller sukker?

Jeg spiser likt som før, og kaffe drikker jeg ikke.

Alt er egentlig likt som før i livet mitt. Hjem, aktivitet, mat, søvn..

Skrevet

Populær forklaring blant spirituelle er at det er en ny tidsalder med ren kjærlighetsenergi/hvitt lys som gjennomstråler planeten mer og mer nå for tiden og at folk kan oppleve slike symptomer av det. Bevisstheten beveger seg mot 5D.

Jeg vet ikke :)

Skrevet

Ingen hodepine eller kvalme? Ville uansett tatt det med fastlegen om det vedvarer.

Anonymkode: d4f52...c66

Skrevet (endret)

Jeg var tidvis svimmel over en lang periode. Viste seg at jeg trengte å få i meg mer salt fordi jeg hadde så lavt blodtrykk. Lagde mye hjemmelaget mat uten salt, fordi man hører salt ikke er bra, men viktig å få i seg litt.

Håper du finner ut av det 🙂

Endret av Tasha1234
.
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ingen hodepine eller kvalme? Ville uansett tatt det med fastlegen om det vedvarer.

Anonymkode: d4f52...c66

Jeg blir litt kvalm i bølger. Blir også veldig sliten av å stå lenge stille oppreist, sto 30 minutter tidligere, og da kjente jeg at kvalmen kom sterkt frem. Også har jeg vært veldig trøtt. Unormalt trøtt, sånn at det svir i øynene og jeg må lukke de litt, men ikke «sove-trøtt», bare «hvile-trøtt». Så det ble vel litt feil å skrive at ørheten var eneste symptom.

Jeg er vel litt redd for å legge sammen alt, for da føler jeg det er mye værre😅

Tenker å kontakte lege om det fortsetter ut uka.

Skrevet
Tasha1234 skrev (5 minutter siden):

Jeg var tidvis svimmel over en lang periode. Viste seg at jeg trengte å få i meg mer salt fordi jeg hadde så lavt blodtrykk. Lagde mye hjemmelaget mat uten salt, fordi man hører salt ikke er bra, men viktig å få i seg litt.

Håper du finner ut av det 🙂

Så godt du fant en løsning! Ja salt er veldig viktig. Jeg lager også mat fra bunnen, men vet at jeg får i meg nok av salt🙈 I havregrøten til frokost så har jeg vel i 1/8ts, og det blir kanskje noe sånt på middagen også, samtidig så er det jo salt i kjøttpålegg, smør og sikkert mye annet pålegg jeg spiser.

Skrevet

Det er antagelig helt feil å anta dette, men kan du være gravid?

Skrevet

Gynger bakken? Blir det verre når du beveger hodet? Kvalm? Dette er spørsmål legen vil spørre deg når du kommer dit. Svimmelhet kan være så mangt, fra mineral/vitamin mangel til stress, krystallsyken, lite hjerneslag til svulst. Altså hele spekteret, derfor bør du kontakte fastlege på mandag morgen for å be om akuttime.  Oftest er det ikke noe alvorlig, men det er viktig å få utelukket. God bedring. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kjedelig å ikke finne ut hva som er galt! Men det gikk over helt etter de 3-4 månedene?

Jeg er så redd det skal være noe alvorlig, men når jeg googler så har jeg egentlig blitt beroliget, for det virker ikke som det er noe symptom på noe ille, så lenge det er eneste symptom.

Jeg var helt kaputt de månedene, lå for det meste. Klarte ikke å fokusere med øynene. Minnet endel om krystallsyke, men likevel ikke. Begynte med sånn ørhet/bomull i hodet. Ikke hatt det igjen 🤷🏼‍♀️

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Det er antagelig helt feil å anta dette, men kan du være gravid?

Hehe ja det er jo lov å drømme, hadde ikke blitt lei meg🙈 Men eneste vaginale sexen vi hadde denne syklusen var sånn 3-4 dager før antatt eggløsning (bruker ingen tester, så dette er ikke sikkert), og han kom ikke inni meg. Venter mensen på mandag, så det er vel enda tidlig å kjenne noe til graviditet.

Skrevet
tånegla skrev (10 minutter siden):

Gynger bakken? Blir det verre når du beveger hodet? Kvalm? Dette er spørsmål legen vil spørre deg når du kommer dit. Svimmelhet kan være så mangt, fra mineral/vitamin mangel til stress, krystallsyken, lite hjerneslag til svulst. Altså hele spekteret, derfor bør du kontakte fastlege på mandag morgen for å be om akuttime.  Oftest er det ikke noe alvorlig, men det er viktig å få utelukket. God bedring. 

Det er det som er så vanskelig med svimmelhet, at det kan være så mangt. Mest sannsynlig er det ingenting, men som du sier så er det greit å utelukke ja.

Men jeg er så redd for å gå til legen unødvendig. Venter jeg bare en dag til og en dag til, så kanskje går det over. Vet jo aldri.

Skrevet

Betennelse på synsnerven kan også gi svimmelhet. Syns du bare skal ta deg en tur til legen først som sist, så finner du ut av det 😊

Skrevet

Hos meg var det vitaminmangel, jern. Også hadde jeg lite mat i kroppen, så var underernært 

Anonymkode: 88f25...f06

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...