Gjest Gjest Skrevet 20. august 2005 #1 Skrevet 20. august 2005 Er det noen som vet om det er første mann til mølla prinsippet som gjelder for ledige studieplasser eller kan man reservere dem? Litt surt å reise halve landet for så å oppdage at plassen "din" er gitt bort til noen andre.
Midnattsol Skrevet 20. august 2005 #2 Skrevet 20. august 2005 Tenker du på ledige studieplasser fra restetorget f.eks? Det er første mann til mølla om man har de nødvendlige kvalifikasjoner. Da får man et tilbud på studieplass.
Gjest Gjest Skrevet 20. august 2005 #3 Skrevet 20. august 2005 Det er en plass jeg fikk høre var ledig ved å kontakte skolen direkte(den er ikke oppført på restetorget). Da sa de at jeg må møte på skolen så snart som mulig om jeg ville ha plassen, MEN skolen er i en annen landsdel i forhold til der jeg bor(100-150 mil unna) så det er surt å evt reise så langt for så å få vite at plassen allerede er fyllt. DERFOR lurte jeg på om skolene kan operere med "første mann til mølla prinsippet", eller om noen vet om det er mulig å reservere en skoleplass. (Ja, jeg kan ringe skolen og spørre, men studielederen er ikke der før mandag. Derfor spør jeg først her)
Midnattsol Skrevet 20. august 2005 #4 Skrevet 20. august 2005 Sånn å forstå. Vanskelig å vite, dessverre.
Gjest Gjest Skrevet 20. august 2005 #5 Skrevet 20. august 2005 Ja. Har lite lyst til å komme fram og få høre at "nei det var en kar her for en time siden, så vi ga ham plassen siden han kom først." Får høre hva de sier over helga.
Midnattsol Skrevet 20. august 2005 #6 Skrevet 20. august 2005 Skjønner det. Håper det ordner seg. Lykke til i alle fall.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå