Gå til innhold

EUROVISION 2021 ROTTERDAM 💗

Anbefalte innlegg

Skrevet

Starter denne :Nikke: Holder meg til den andre tråden, til den norske finalen er avgjort :hjerte:

Sleng gjerne inn andre lands deltakere med enten tekst eller youtube-klipp :Nikke: 

• Liker 5
Skrevet

Dette er Finlands bidrag. Jeg liker denne.  🙂

• Liker 11
Skrevet

Noen av de jeg har hørt så langt: 

Finland - Dark Side: slitsom 

Ukraina - Shum: slitsom, og krise med smittevernsdraktene 

Albania - Karma: liker ikke 

Spania - Voy A Quedarme: helt grei 

Israel - Set me free: helt grei

Tsjekkia - Omaga: slitsom 

Frankrike - Voila: liker ikke 

Croatia - Tick-Tock: liker ikke 

Litauen - Discoteque: liker ikke 

Jeg pleier å være mer positiv til andre lands bidrag😅 Men av erfaring pleier de fleste å vokse på meg etter å ha hørt dem noen ganger. Liker TIX da! 

Anonymkode: 91d2f...107

• Liker 4
Skrevet

Liker også Finland sitt bidrag :) Frykter at Norge kommer på sisteplass i år. Vi hadde hatt gode sjanser til topp 5, og til og med kanskje vunnet, med Keiino... Liker Tix, men synes ikke bidraget er sterkt nok dessverre, verken tekstmessig, vokalmessig eller scenepresentasjonen. 

Anonymkode: bd515...794

• Liker 13
Skrevet
NordicViking skrev (6 timer siden):

Finland har hatt så mange gode kandidater i år ☺️

Anonymkode: 06814...819

Skrevet
NordicViking skrev (7 timer siden):

Føler meg som en tenåring igjen når jeg hører denne. 😅 Hørte på mye likt dette da! 

Men fin er den. :)

• Liker 3
Skrevet

Norge har lav musikk sans rett og slett. Det som er problemet. 

Anonymkode: 124f7...3cd

• Liker 10
Skrevet

Jeg syns vi skal sende musikalske bidrag som har en sjanse til å vinne, eller i alle fall komme høyt opp i den europeiske finalen. Tix vant fordi han mobiliserte den enorme fanskaren sin, som ingen av de andre kan konkurrere med. Jeg liker overhodet ikke musikken til Tix, er heller ikke i målgruppen. Men til tross for det, ser jeg hvorfor han appellerer til unge, han virker som en fin fyr og det går tydelig rett hjem at han nå viser en mer personlig og sårbar side. Har ingenting i mot ham, eller musikken hans, jeg trenger jo ikke høre på den. 

Likevel er jeg altså helt sykt og irrasjonelt skuffa over at han vant. I Europa er det ikke en kjeft som har hørt om ham, og det fine budskapet han har i sangen sin kommer til å forbigås med et gedigent GJESP i finalen. Ingen vil bli rørt av den dypt personlige historien han forsøker å formidle, fordi den er pakka inn i en sang proppet av klisjeer med gørrkjedelig melodi. Det eneste håpet er at kostymet og sceneshowet holder på oppmerksomheten såpass at ikke hele Europa benytter anledningen til å gå på dass mens han synger. 

Anonymkode: 4fcf7...735

• Liker 26
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Noen av de jeg har hørt så langt: 

Finland - Dark Side: slitsom 

Ukraina - Shum: slitsom, og krise med smittevernsdraktene 

Albania - Karma: liker ikke 

Spania - Voy A Quedarme: helt grei 

Israel - Set me free: helt grei

Tsjekkia - Omaga: slitsom 

Frankrike - Voila: liker ikke 

Croatia - Tick-Tock: liker ikke 

Litauen - Discoteque: liker ikke 

Jeg pleier å være mer positiv til andre lands bidrag😅 Men av erfaring pleier de fleste å vokse på meg etter å ha hørt dem noen ganger. Liker TIX da! 

Anonymkode: 91d2f...107

Jeg liker kun den spanske ja. Hun albanske dama spiller på sex, Voila får jeg vondt i hodet av. Og så videre...

Skrevet (endret)

Leste en kommentar på sosiale medier fra en utenlandsk ESC-fan at Norge i år droppet å sende ESC-gullfavoritten (Keiino) for en låt (TIX) som Balkan-landene typisk bruker å sende hvert år, og som vestlige land bruker å riste på hodet til. 

Ser at folk her hjemme mener at dem liker TIX' låt mer og mer jo oftere dem hører den. Vel, du hører den bare én gang i ESC, så Balkan-stemningen man får første gang man hører den er jo ikke helt feil. 

Kommentarfeltene fra utlandet har ikke vært nådig på sosiale medier siste døgnet.  "You crazy Norwegians..."

Jeg tenker at TIX er heldig om han når igjennom til finalen i det hele tatt. For hans del tenker jeg at det kanskje er like greit om han ikke gjør det i fare for å bli ydmyket i finale-avstemmingen. 

Når dét er sagt så er ESC et politisk spill. Klarer TIX å spille ut mobbekortet, psykisk helse-kortet og sympatikortet i litt mer avansert grad enn i MGP på forhånd av ESC, så kan TIX fort bli en joker. Men han konkurrerer hardt med andre land og deltagere om sympatien. Likevel, TIX har jo god erfaring med å spille offer nå, så det kan jo gå. Det er vel hans eneste håp for en habil plassering og for å ikke bli ydmyket. 

Endret av Ctrl
  • Liker 10
Skrevet
Ctrl skrev (2 timer siden):

Leste en kommentar på sosiale medier fra en utenlandsk ESC-fan at Norge i år droppet å sende ESC-gullfavoritten (Keiino) for en låt (TIX) som Balkan-landene typisk bruker å sende hvert år, og som vestlige land bruker å riste på hodet til. 

Ser at folk her hjemme mener at dem liker TIX' låt mer og mer jo oftere dem hører den. Vel, du hører den bare én gang i ESC, så Balkan-stemningen man får første gang man hører den er jo ikke helt feil. 

Kommentarfeltene fra utlandet har ikke vært nådig på sosiale medier siste døgnet.  "You crazy Norwegians..."

Jeg tenker at TIX er heldig om han når igjennom til finalen i det hele tatt. For hans del tenker jeg at det kanskje er like greit om han ikke gjør det i fare for å bli ydmyket i finale-avstemmingen. 

Når dét er sagt så er ESC et politisk spill. Klarer TIX å spille ut mobbekortet, psykisk helse-kortet og sympatikortet i litt mer avansert grad enn i MGP på forhånd av ESC, så kan TIX fort bli en joker. Men han konkurrerer hardt med andre land og deltagere om sympatien. Likevel, TIX har jo god erfaring med å spille offer nå, så det kan jo gå. Det er vel hans eneste håp for en habil plassering og for å ikke bli ydmyket. 

Er ikke Tix et reelt offer?

Anonymkode: 22b9f...373

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Er ikke Tix et reelt offer?

Hva er han offer for akkurat nå, egentlig? 

Musikkritikere? Vel, det er ALLE i bransjen et offer for. TIX er ingen unntak. Dessuten så er han pr. nå en av de største i bransjen, så å dra det musikkofferkortet var ikke helt legitimt. 

• Liker 5
Skrevet
Ctrl skrev (1 minutt siden):

Musikkritikere? Vel, det er ALLE i bransjen et offer for. TIX er ingen unntak. Dessuten så er han pr. nå en av de største i bransjen, så å dra det musikkofferkortet var ikke helt legitimt. 

🤦‍♀️🤦‍♀️

• Liker 10
Skrevet

Årh, elsker låta til Finland. Har dog alltid ment at Norge bør sende noe mer i denne gata (eventuelt black metal, er jo det vi faktisk er kjent for i utlandet).

Håpet virkelig at Keiino skulle vinne, og ble utrolig skuffa når TIX vant. Når det er sagt, så har jeg hørt låta en del ganger i dag, og må si at den blir bedre for hver gang. Synd though at låtene kun høres en gang i semifinalen, tror ikke at den kommer til å kvalifisere seg til finalen, dessverre.

Selvom "gjenbruk" av artister er litt fy-fy, tror jeg vi hadde hatt bedre sjanser med Keiino.

• Liker 6
Skrevet
Ctrl skrev (3 minutter siden):

Han vurderte å ta selvmord.

• Liker 7
Annonse
Skrevet

Finland sitt bidrag er sterkt og forfriskende. Bra både live og i studioversjon. Men er mest spent på sangen Gagnamagnið fra Island skal komme med. Tror de kan stikke av med seieren, basert på forrige sangen deres. 

Tror Tix kan overraske i Eurovision. Men uansett hvordan det går, det var det norske folk som bestemte. Og jeg tror ikke de 100 000 stemmene han vant med, kun kommer fra ungdommer som fortsatt har Sjeiken som favorittlåt. Tix har vokst til å bli en god artist, men med et litt utradisjonelt utgangspunkt. 

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Han vurderte å ta selvmord.

Det visste jeg ikke at han har tatt ting så alvorlig. Men poenget mitt er at kritikk er uansett noe alle kjenner på i bransjen. Det er faktisk en del av gamet, selv om det høres brutalt ut. Folk blir slaktet nærmest hver dag for musikken sin, så jeg føler ikke at han er noe mer offer i dette enn andre. Selv om han kanskje tok det veldig tungt. Godt at han klarer å mestre det bedre i dag, og at "alt" står fint til. 

• Liker 2
Skrevet

Uten å ha sett hva familien sokkelesten og Island finner på i år, tror jeg Litauen har best vinnersjanser. Tror folk vil elske en tullete greie som de kan være med å danse til hjemme i stua. Tror ikke 2021 er året for noe tungt eller dypsindig.

Ukraina har virkelig bomma med de Covid-draktene sine. Sånt tror jeg virkelig ikke folk vil se, vi vil glemme pandemien og slappe av og ha det gøy.

At Frankrike går tilbake til å sende omtrent den samme sangen som de har pleid å sende hvert år er litt rart. De siste årene har de sendt noe mer spennende enn de kjedelige syngedamene sine, og da har de vel ikke gjort det så gærent hvis jeg ikke husker feil. Hvordan velger Frankrike hvem de skal sende? Har de nasjonal konkurranse slik vi har i Norge, eller er det bare en jury som bestemmer?

Anonymkode: 2f25b...91e

• Liker 11
Skrevet
Ctrl skrev (3 timer siden):

Fyttigrisen, for en ekkel kommentar! 😲

• Liker 11
Skrevet
Snabeltann skrev (2 minutter siden):

Fyttigrisen, for en ekkel kommentar! 😲

Hva var ekkelt med det, egentlig? 

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...