Gå til innhold

Syk av nytt hus

Fremhevede innlegg

Skrevet

Flyttet for noen år siden inn i nytt hus med TEK10 standard. Siden vi flyttet har jeg vært ufattelig mye syk, og i vinter har det toppet seg med en 3mnd lang forkjølelse som aldri slipper taket..

Har begynt å lure på om det kan være huset og inneklima jeg blir syk av. Har spesielt tenkt på dette i forhold til at det nå er mye hjemmekontor og har vært en kald vinter uten mye lufting. 

Kan jo ikke ha det sånn til evig tid, og lurer på hva i all verden som kan gjøres for å skape ett bedre innemiljø? 
Lurer også på om det er andre som har blitt syke i nye hus?

Anonymkode: 90492...194

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det tørr luft hos deg? Ved tørr luft kan man få tørre slimhinner som skaper grobunn for bakterier og virus. 

Anonymkode: 54c8d...dfd

Skrevet

Vi har 2 vennepar med nyere hus, og de og klager på innemiljø og synest at de er mer syke nå. Han ene er snekker og han hevder at ventilasjonen er bedre i eldre hus.

Anonymkode: bbafb...e68

Skrevet

Har dere renset ventilasjonsanlegget jevnlig? Ville uansett fått tatt en grundig rens innvendig i rør siden du er så mye syk. 

Skrevet

Har bodd i splitter ny leilighet, og skjønner hva du snakker om. Det var fryktelig tett der, og spesielt på soverommet om nettene følte jeg at det var veldig ubehagelig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...